  • Data: 2018-11-27 10:45:48
    Temat: Re: tesla w domu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 27 Nov 2018 00:44:12 -0800 (PST), Lisciasty

    > Jak już babrać się z czymś takim, czyli przerabiać trochę instalację
    > przy rozdzielni, montować przełączniki, kupować klamota, to nie na pół
    > gwizdka tylko żeby opędzić całość. Czyli np. pompę ciepła, oświetlenie,
    > czajnik, może 1 pole grzejne kuchenki lub dorywczo mikrofalę.
    > Czyli wychodzi jakieś 7kW na spokojnie z zapasem.

    Otóż to. Co prawda chcę to do podtrzymania komputera głównie (acz jak
    pisałem, teraz się poważnie zastanawiam czy to ma sens, skoro brak prądu
    póki co wypada raz na dwa lata), ale jeśli już by takie coś zawisło to
    pewnie bym to wykorzystywał do ładowania w 2T i korzystał z tego w 1T.

    Z drugiej strony jeśli zamontuję PV to przy prosumencie tylko w zimie to
    będzie mieć sens, tj. żeby pompę pogonić nie tylko w krótkim dziennym oknie
    2T, no i ew. do podładowania auta -- bo teraz czasem jednak by się przydało
    podładować w dowolnej chwili jak jest 1T a jednak kusi poczekać na okienko.
    ;) Zresztą żona się też powoli przekonuje do elektryka (wsiadła niedawno po
    długiej przerwie z PHEV do swojego spaliniaka i strasznie cierpiała hałas).

    --
    Pozdor
    Myjk