  • 1. Data: 2015-08-18 23:19:18
    Temat: ul na poddaszu
    Od: "tibam" <g...@i...pl>

    Witam,

    ostatnio zauważyłem, że na poddaszu wiaty zamieszkały pszczoły/osy.
    Ul jest ogromny - wielkości piłki do koszykówki lub większy...

    Jak się go bezpiecznie (dla owadów i dla mnie) pozbyć?
    Owady jakoś specjalnie nie przeszkadzają wiec może ul usunąć zimą??

    uciu

  • 2. Data: 2015-08-19 00:52:00
    Temat: Re: ul na poddaszu
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2015 23:19:18 +0200, tibam napisał(a):

    > Witam,
    >
    > ostatnio zauważyłem, że na poddaszu wiaty zamieszkały pszczoły/osy.
    > Ul jest ogromny - wielkości piłki do koszykówki lub większy...

    To nie ul, tylko gniazdo.
    I to raczej nie pszczoły ani osy, tylko szerszenie.
    U mnie pod kalenicą były szerszenie, wypisz, wymaluj, takie miały gniazdo i
    tak umieszczone:
    http://www.pszczoly-jawisz.slask.pl/zdjecia_i_obrazk
    i/Gniazdo%20szerszeni.JPG

  • 3. Data: 2015-08-19 08:12:06
    Od: uciu <a...@g...com>

> [...]
    > I to raczej nie pszczoły ani osy, tylko szerszenie.
    > U mnie pod kalenicą były szerszenie, wypisz, wymaluj, takie miały gniazdo i

    Tak gniazdo, ale jest inne niż z Twojej fotki.
    To jest nie ma żadnych dziur prócz jednej od dołu.
    Ma kształt balona - wydłużona kula
    I nie są to szerszenie bo widać co wlatuje i wylatuje :-)