  • 1. Data: 2015-08-13 12:08:18
    Temat: paskudne owoce naktaryny
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Liczyłam na dorodne owoce nektaryny, a takie coś zbieram :-(
    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/O
    woceNektarynyHarko
    Od początku owocowania, czyli od trzech la, takie plany pojawiają się na
    owocach.
    W tym roku robiłam więcej oprysków przeciw chorobom niż w zeszłym, ale
    zaprzestałam, gdy weszły w okres dojrzewania.
    Mimo to efekty jak na zdjęciu,
    Sporo owoców zwiędło. Te które dojrzewają są podjadane masowo przez
    biedronki.
    Uszkodzone zaczynają gnić.
    Wam udaje się doczekać dorodnych owoców nektaryn?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2015-08-13 13:06:57
    Temat: Re: paskudne owoce naktaryny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Krycha liczyła na dorodne owoce nektaryny, a takie coś zbiera:

> [...]
    > Mimo to efekty jak na zdjęciu,
    > Sporo owoców zwiędło. Te które dojrzewają są podjadane masowo

    One ich nie zjadają, tylko zbierają, a podem same sprzedają.
    Po trzy osiemdziesiąt za kilo.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2015-08-13 13:08:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]

    > Mimo to efekty jak na zdjęciu,
    > Sporo owoców zwiędło. Te które dojrzewają są podjadane masowo

    One ich nie zjadają, tylko zbierają, a potem same sprzedają.

  • 4. Data: 2015-08-13 23:31:09
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    > Krycha liczyła na dorodne owoce nektaryny, a takie coś zbiera:

    woceNektarynyHarko

    > One ich nie zjadają, tylko zbierają, a potem same sprzedają.
    > Po trzy osiemdziesiąt za kilo.

    Też Cie lubię :-)

    Krycha.

  • 5. Data: 2015-08-14 02:01:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 13 Aug 2015 12:08:18 +0200, Krycha napisał(a):

    > Te które dojrzewają są podjadane masowo przez
    > biedronki.

    Jeśli jedzą owoce, to znaczy, że są to biedronki azjatyckie, nie całkiem
    sympatyczne. Zwłaszcza masowo.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Harmonia_axyridis
    --
    XL
    "Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

  • 6. Data: 2015-08-14 13:45:29
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-08-13 o 12:08, Krycha pisze:
> [...]
    > biedronki.
    > Uszkodzone zaczynają gnić.
    > Wam udaje się doczekać dorodnych owoców nektaryn?

    Nie, u mnie też nie można doprowadzić drzewka aby owoce wyglądały tak
    jak te ze sklepu. Sytuacje trochę ratuje tylko dwu/trzykrotny oprysk
    miedzianem, (owoców) w trakcie ich dojrzewania. Wcześniejszy oprysk
    praktycznie nic nie daje.

  • 7. Data: 2015-08-14 13:45:44
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-08-14 o 02:01, Ikselka pisze:

    > Jeśli jedzą owoce, to znaczy, że są to biedronki azjatyckie, nie całkiem
    > sympatyczne. Zwłaszcza masowo.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Harmonia_axyridis

    Tak, nasze to typowe drapieżniki, a te z nektaryn to w większości nie
    czerwone a takie jakieś żółtopomarańczowe.