  • 1. Data: 2015-08-13 21:03:16
    Temat: Pnącze milin
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam kilkuletnie pnącze milin posadzone przy balkonie z zamiarem, że
    będzie rosło w kierunku południowo-zachodnim, bo tam jest najwięcej
    światła. Niestety mój milin rośnie dokładnie odwrotnie - na wschód
    (czyżby go ciągnęło do Mekki?). Przez to zarósł już pół balkonu i chyba
    go będę musiał radykalnie przyciąć. Z tego, co widzę, to jest roślina z
    gatunku mało delikatnych. W związku z planowanym w weekend spotkaniem na
    balkonie przy kufelku chętnie bym tego milina jutro trochę przyciął.
    Czy cięcie teraz, jak kwitnie mu zbytnio nie zaszkodzi?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-08-13 21:29:03
    Temat: Re: Pnącze milin
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

> [...]
    > będzie rosło w kierunku południowo-zachodnim, bo tam jest najwięcej
    > światła. Niestety mój milin rośnie dokładnie odwrotnie - na wschód

    Dokładnie odwrotnie, to by był północny zachód. Mekka jest bardziej
    na południu niż na wschód. Azymut tak circa 140. Powiedzmy więc, że
    to południowy wschód.

> [...]
    > W związku z planowanym w weekend spotkaniem na balkonie przy kufelku
    > chętnie bym tego milina jutro trochę przyciął.

    Szable w dłoń, waszmościowie, szable w dłoń!

    > Czy cięcie teraz, jak kwitnie mu zbytnio nie zaszkodzi?

    A odciąć skubańca od tego balkonu jakoś się nie da i przenieść dalej
    w stanie lekko tylko zbigosowanym?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2015-08-13 22:30:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 13 Aug 2015 21:03:16 +0200, Jacek napisał(a):

    > Mam kilkuletnie pnącze milin posadzone przy balkonie z zamiarem, że
    > będzie rosło w kierunku południowo-zachodnim, bo tam jest najwięcej
    > światła. Niestety mój milin rośnie dokładnie odwrotnie - na wschód

    Pnącza mają to do siebie, że ich młode pędy można układać/przekładać
    (przywiązując, oczywiście, tam gdzie trzeba), jak się chce. Czemu tego nie
    robiłeś?
    --
    XL
    "Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

  • 4. Data: 2015-08-14 19:07:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-13 o 22:30, Ikselka pisze:

    > Czemu tego nie
    > robiłeś?
    Był taki kazachski profesor Czebabyło Abdusamatow. On był blisko
    rozwiązania tego problemu: "dlaczego tego nie zrobiłeś wcześniej".
    Jacek
    PS.
    Ad meritum, to poprzeplatałem młode pędy po swojemu, ale milin i tak
    zrobił swoje i "przywiązał" się do barierki. Obciąłem dziś łobuza, a
    więc temat nieaktualny.

  • 5. Data: 2015-08-14 20:08:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 19:07:18 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > Ad meritum, to poprzeplatałem młode pędy po swojemu, ale milin i tak
    > zrobił swoje i "przywiązał" się do barierki. Obciąłem dziś łobuza, a

    Nie znam się na milinie, ale wiem jedno - podczas kwitnienia nie tniemy
    niczego :-)

  • 6. Data: 2015-08-14 21:55:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Dokładnie odwrotnie, to by był północny zachód. Mekka jest bardziej
    > na południu niż na wschód. Azymut tak circa 140. Powiedzmy więc, że
    > to południowy wschód.
    Ale przyznasz, że wykazałem się większą precyzją, niż jedna z
    celebrytek, która stwierdziła, że "w jej życiu dokonał się zwrot o 360
    stopni" ;-)
    > Szable w dłoń, waszmościowie, szable w dłoń!
    Łuki w juki itd.
    > A odciąć skubańca od tego balkonu jakoś się nie da i przenieść dalej
    > w stanie lekko tylko zbigosowanym?
    Jest częściowo odcięty, a częściowo odplątany. Straty mniejsze, niż
    sądziłem. Ciekawa roślina, bo pszczół na kwiatach nie widać, za to osy
    pasą się na potęgę.
    Jacek

  • 7. Data: 2015-08-14 22:08:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Ale przyznasz, że wykazałem się większą precyzją, niż jedna
    > z celebrytek, która stwierdziła, że "w jej życiu dokonał się
    > zwrot o 360 stopni" ;-)

    To musiała być nieźle zakręcona kobita!

    > Jest częściowo odcięty, a częściowo odplątany. Straty mniejsze,
    > niż sądziłem. Ciekawa roślina, bo pszczół na kwiatach nie widać,
    > za to osy pasą się na potęgę.

    Tylko czy to milinu wina bądź zasługa? Ja pszczoły w tym roku nie
    widziałem ani jednej w okolicy, na żadnej roślinie. Za to osy, to
    i owszem. Dzisiaj spotkałem trzy trzmiele (Bombus lapidarius) na
    raz, na jednym krzaczku lawendy -- i to mnie ucieszyło mocno.

    Jarek

    --
    Czy pamiętasz, jak ze mną tańczyłeś walca
    Z panną, madonną, legendą tych lat

  • 8. Data: 2015-08-14 22:53:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > i owszem. Dzisiaj spotkałem trzy trzmiele (Bombus lapidarius) na
    > raz, na jednym krzaczku lawendy -- i to mnie ucieszyło mocno.
    U mnie w pobliżu jest mała pasieka i pszczół jest masa, ale wolą paść
    się na spadłych śliwkach, a milina wolą osy.
    Trzmieli też jest sporo, no i szerszeni.
    Jacek

  • 9. Data: 2015-08-14 23:14:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > U mnie w pobliżu jest mała pasieka i pszczół jest masa, ale wolą
    > paść się na spadłych śliwkach, a milina wolą osy.

    Pszczoły na spadłych śliwkach a osy na kwiatkach?! To musi co koniec
    świat blisko! Aż boje sie spytać, czym psy szczekają. Koło mnie kiedyś
    była duża pasieka, eksperymentalna jakaś, czy też wręcz naukowa. Uli
    całe rzędy. Nie ma jej już. Pszczół wtedy były roje. Jak co kwitło, to
    bzyczenie, że aż dudniło. Teraz ledwie kilka pszczół na rok spotkam.

    > Trzmieli też jest sporo, no i szerszeni.

    Trzmiel się czasem jaki trafi, ten drugi gruby (Bombus terrestris) też.
    Ale nie to co kiedyś. A to przecież z pasieką nic wspólnego nie ma.
    Szerszenie w normie. Za to w tym roku na wiosnę pojawiły się w lesie
    na drzewach takie śmiszne domki dla dzikich pszczół czy innego hmyzu.
    Wieszali to jacyś ludzie, a przy niektóry nawet były zafoliowane kartki,
    że to z unijnych czy miejskich pieniędzy. Ale pszczoły też przy tym nie
    było żadnej.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2015-08-14 23:20:27
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 22:53:22 +0200, Jacek napisał(a):

    > Trzmieli też jest sporo, no i szerszeni.

    Kiedyś miałam oswojone szerszenie; całe lata miały gniazdo na strychu, tzn
    na zimę gniazdo było puste, potem rój się odradzał. Gniazdo miało wielkość
    i kształt dwóch dużych wiader złączonych wolnym brzegiem, było piękne.