  • 41. Data: 2015-08-20 14:56:30
    Temat: Re: Pnącze milin
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    news:slrnmt9m02.v54.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Były prowadzone pomiary tempa przemieszczania. Badania obięły też obierany
    > kierunek marszu -- szły na wyżerkę. Mając te dane oraz oszacowaną masę
    > osobnika, dało się policzyć siłę Coriolisa działającą poprzecznie do
    > kierunku ruchu. Była znikoma. Badania empiryczne w pełni potwierdziły
    > symulację matematyczną -- korowód trafiał do celu.

    Hejka. Brak badań wpływu siły Coriolisa działajacej wzdłuż kierunku
    marszu z wektorem dodatnim i ujemnym oraz działającej ukośnie obniża wartość
    naukową w/w badań. Niestety.
    Pozdrawiam niesatysfakcjonująco Ja...cki

  • 42. Data: 2015-08-20 15:21:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Brak badań wpływu siły Coriolisa działajacej wzdłuż
    > kierunku marszu z wektorem dodatnim i ujemnym oraz działającej
    > ukośnie obniża wartość naukową w/w badań. Niestety.
    > Pozdrawiam niesatysfakcjonująco Ja...cki

    W przypadku sił, których dziłanie dobrze opisuje teoria, nie prowadzi
    się ich bezpośredniego pomiaru. W literaturze przedmiotu nie znaleziono
    wartościowych dzieł, których autorzy mierzą to oddziaływanie wprost
    dynamometrem. Podobnie jest w przypadku prac dotyczących budowy atomu
    oraz astronomii. Postulowane badania są do przeprowadzenia na gruncie
    teorii, dane potrzebne do obliczeń są dostępne. Zachęcam do uzupełnienia
    składu Interdyscyplinarnego Zespołu i przedstawienie własnych kalkulacji.

    --
    Jarek