  • 1. Data: 2014-11-15 21:55:50
    Temat: usuwanie powlok żelem np scansol
    Od: Majka <k...@g...com>

    żeby usunąć powłokę z drewna polecany jest środek Scansol lub podobny żel.
    Należy go nałożyć, a po 15 minutach zdjąć - tak usuwa się starą powłokę malarską lub
    niechciany lakier.

    Pytanie:
    czy taki żel nie niszczy drewna, samego mebla?

    Usuwał ktoś z was powłoki takimi preparatami?
    Mogę to śmiało nakładać bez obawy o drewno?

    majka

  • 2. Data: 2014-11-15 22:56:44
    Temat: Re: usuwanie powlok żelem np scansol
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-11-15 o 21:55, Majka pisze:
> [...]
    > czy taki żel nie niszczy drewna, samego mebla?
    >
    > Usuwał ktoś z was powłoki takimi preparatami?
    > Mogę to śmiało nakładać bez obawy o drewno?
    Jak masz wiele warstw farby, to możesz śmiało zastosować, ale jeżeli
    jest tylko jedna, albo usuwająsz ostatnią warstwę, to może być potem
    problem z pomalowaniem (środek nie ma prawa dojść do drewna). Ja tak
    kiedyś "załatwiłem" drzwi i potem żadna farba nie chciała trzymać.
    IMO lepsza już jest opalarka, a najlepsze zdzieranie mechaniczne.
    Niestety jest z tym dużo roboty.
    Jacek

  • 3. Data: 2014-11-15 23:26:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.11.2014 21:55, Majka pisze:
> [...]
    > czy taki żel nie niszczy drewna, samego mebla?
    >
    > Usuwał ktoś z was powłoki takimi preparatami?
    > Mogę to śmiało nakładać bez obawy o drewno?

    ja tak odratowałem stare drzwi. tyle że ten środek działa marnie, albo
    marnie działa na stare farby. Skończyło się na opalarce która zdarła
    farbę z płaskich powierzchni, potem ten żel magiczny w kątach i jazda
    szczotką drucianą i nożem do tapet. na koniec papier ścierny i drzwi są
    super. Kuuuuupa roboty
    ToMasz