  • 11. Data: 2009-12-11 07:18:38
    Temat: Re: wibrowanie chudziaka
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 10 Gru, 23:52, "na102" <g...@P...FM> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:d3744adf-2ca2-4c1c-b7a2-e1dd3d671038@
    k17g2000yqh.googlegroups.com...

    > Jaki według Ciebie jest sens ?

    Głównie taki że jest wtedy szczelniejszy a dodatkowo mocniejszy. I to
    wszystko niskim nakładem i pracy i pieniędzy.
    ;-)

    > Bo   trzeba na to poświecić czas ,a czas to pieniądz ?.

    Tyle samo to czasu zajmuje jak jeden trzyma rurę od pompy i jeden
    rozgarnia a trzech stoi i patrzy.
    ;-)

    > Chudziak to chudziak
    > i nie ma co przesadzac  ,nie pełni  on ze tak powiem funkcji nośnych. Jdąc
    > twoim  tokiem rozumowania  dojdziemy do tego zeby go lać  z B25 i zbroić :).
    > pozdrawiam

    Nie proponowałem tego, choć znam przypadki gdy można rozważyć nawet
    zazbrojenie.
    ;-)

    Tak jak pisałem, nie proponuję niczego ani bardziej pracochłonnego ani
    tak "dużo bardziej" kosztownego. W zasadzie wibrowanie betonu to
    powinien być standard, tak jak i jego późniejsza pielęgnacja. Pomijam
    oczywiście pewne betony specjalne których się nie wibruje, bo takich
    się przy budowie domków jednorodzinnych nie stosuje. Brak wibrowania
    pogarsza w zasadzie wszystkie właściwości betonu, choć tak jak piszesz
    dom się od słabego chudziaka nie zawali.

    A Ty z takimi poglądami powinieneś zmienić sobie nicka z "na102" na
    "na70" bo zupełnie nie pasuje. Domyśl się dlaczego...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 12. Data: 2009-12-11 08:36:44
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    Głównie taki że jest wtedy szczelniejszy a dodatkowo mocniejszy. I to
    wszystko niskim nakładem i pracy i pieniędzy.
    chyba nie ma sensu ta dyskusja bo jesteś starym wyjadaczem na grupie i widze
    ze będziesz forsował swoje argumenty ale żeby Cię ostudzić to odniose sie
    tylko do szczelności . Po co ma byc chudziak szczelny skoro izolacje
    kładziesz na niego? Wiesz jest takie powiedzenie ze nadgorliwość jest
    gorsza od faszyzmu.
    ciach

    Pozdrawiam,

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur
    wirusow 4661 (20091204) __________

    4661 (20091204) __________

  • 13. Data: 2009-12-11 09:06:59
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 11 Gru, 09:36, "na102" <g...@P...FM> wrote:

    > chyba nie ma sensu ta dyskusja bo jesteś starym wyjadaczem na grupie i widze
    > ze będziesz forsował swoje argumenty

    Nie za bardzo. Ot luźna i kulturalna dyskusja.
    ;-)

    >ale żeby Cię ostudzić to odniose sie
    > tylko do szczelności . Po co ma byc chudziak szczelny skoro izolacje
    > kładziesz na niego?

    No bo ta izolacja nic Ci nie da jak od spodu podejdzie woda. Mówię o
    wodzie a nie o samej wilgoci. Jeżeli ten beton bedzie szczelny to masz
    zdecydowanie mniejszy kłopot, a być może nawet go nie ma wcale. Jeśli
    zaś nieszczelny to woda wysadzi posadzkę. Może się stać tak bo takie
    są warunki glebowe, albo z powodu kataklizmu (np. powódź lub pęknięcie
    rurociągu).
    Dobrze zawibrowany beton, mimo że za wodoszczelne uważa się betony
    powyżej B20, będzie szczelny na tyle że krótkotrwała powódź posadzki
    nie "wysadzi". Będzie tylko mokry beton pod izolacją.

    Ale kłócić się nie będę. Po prostu uważam że jak coś robić to dobrze,
    a nie jakkolwiek. Taką mam naturę i nie zamierzam z tym walczyć.
    ;-)

    > Wiesz  jest takie powiedzenie ze nadgorliwość jest
    > gorsza od faszyzmu.

    I w pełni się z tym zgadzam.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 14. Data: 2009-12-11 11:11:21
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    >
    > A Ty z takimi poglądami powinieneś zmienić sobie nicka z "na102" na
    > "na70" bo zupełnie nie pasuje. Domyśl się dlaczego...

    Masz racje odnosnie wibrowania betonu z tym, ze konstrukcyjnego ale
    nie "chudziaka". Pytajnik robi posadzke w piwnicy a ta wymaga izolacji zatem
    ten chudziak powinien juz trzymac poziom i byc w miare rowny, bez gorek dolkow
    i innych kostropatosci. Twardy styropian, styrodur nie dopasuje sie do tych
    nierownosci: po zalaniu go betonem moga pod nim pozostac szczeliny.
    I twoje wypobrazenie, ze jak go zawibrujesz to on sie sam wyrowna, rozplynie
    utworzy powierzchnie rowna jak lod, jest bledne. To wymaga pracy. Te
    powierzchnie trzeba dluga paca zatrzec, troche kielnia czy nawet lopata tu i
    owdzie betonu do dolka przerzucic a gorke zlikwidowac, kontrolowac poziom itp.
    I teraz jesli ten nierowny beton zawibrujesz to on staje sie jak kamien,
    trudno go potem obrabiac, przesunac, trzeba go z powrotem rozpulchniac by
    powierzchnie wyrownywac. Zatem jest to utrudnienie pracy, do tego trzeba
    wiecej sily i czasu a beton szybko wiaze.
    I to jest glownym powodem, dla ktorego tego chudziaka wibrowac nie trzeba.
    Samo ubicie i zatarcie powierzchni w zupelnosci wystarcza a jest znacznie
    latwiejsze.
    Zapewne napiszesz, ze mozna najpierw wyrownac a potem zawibrowac. Niestety
    przewaznie nie ma jak tam wejsc i na wyrownanej juz powierzchni, gosciu z
    wibratorem narobi wiecej szkody niz pozytku. Niech on lepiej juz stoi i sie
    uczy jak sie to robi bez wibratora.
    Pzdr.
    Tornad

  • 15. Data: 2009-12-11 11:23:50
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 11 Gru, 12:11, "Tornad" <t...@o...net> wrote:
> [...]
    > wibratorem narobi wiecej szkody niz pozytku. Niech on lepiej juz stoi i sie

    Dobrze że moi o tym nie wiedzieli i zawibrowali bez problemu. I nawet
    nie chcieli więcej forsy za to, a powierzchnia wyszła równa.
    ;-)

    Gdyby wiedzieli to nic by się nie udało !
    ;-)

    A co do wibrowania, to jeżeli mleczko nie ucieka zbyt szybko do ziemi
    to na górze robi się warstwa bardziej płynna, a nie zaciśnięta jak
    prawisz.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.
    PS: Piszę o betonie przywiezionym z betoniarni a nie takim kręconym na
    budowie. Takiego rzeczywiście nie ma jak zawibrować bo ilości są zbyt
    małe i przerwy między kręceniem zbyt duże. Jest też beton w stanie
    półsuchym którego się ubija płytowcem lub skoczkiem bo bez tego
    rozsypuje się nawet po 2ch tygodniach. To tyle w kwestii wyjaśnień bo
    mam wrażenie że miałeś co innego na myśli.

  • 16. Data: 2009-12-13 11:34:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-13 12:38, kiki pisze:

    > Przemyśl sprawę czy kiedyś ci tego domu nie zmyje powódź. 3000 lat może nic
    > się nie działo ale sam wiesz jak jest. Ja szukałem działki na górce.
    > Z ubezpieczeniem będziesz miał pewnie problemy jak się dowiedzą albo już
    > wiedzą.

    ROTFL. :)

    --
    spp

  • 17. Data: 2009-12-13 11:38:20
    Od: "kiki" <k...@k...net>

  • 18. Data: 2009-12-13 11:40:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    >wszystko niskim nakładem i pracy i pieniędzy.

    >Tyle samo to czasu zajmuje jak jeden trzyma rurę od pompy i jeden

    Chudziak nie ma za zadanie być mocnieszy i szczelniejszy.
    Chudziak to beton max B7,5 i przeważnie nie podaje sie go pompą bo jest w
    formie mokrego piasku. Ma za zadanie ustabilizowac podłoże, nie pełni
    żadnych zadań konstrukcujnych. Można go zagęścic, ale nie wibratorem do
    betonu a zageszczarką.
    Ostatnio "dla pewności" zamawia się "chudziak" B15 lub B20 i jeszcze wibruje
    jak strop co już zupełnie jest bez sensu.

    Pzdr
    TG

  • 19. Data: 2009-12-13 12:01:25
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 13 Gru, 12:40, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote:
    > U ytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:22860f89-b5b8-4dd9-b5b8-cbf2bc83b602@m3g2000y
    qf.googlegroups.com...

    > Chudziak nie ma za zadanie by mocnieszy i szczelniejszy.

    Chudziak ma pewne parametry obliczeniowe, bez zagęszczenia ich nie
    posiada.
    ;-)

    > Chudziak to beton max B7,5

    No co Ty?
    ;-)

    >i przewa nie nie podaje sie go pomp bo jest w
    > formie mokrego piasku.

    Ma obie formy, zresztą gdybyś dokładnie przeczytał moją wypowiedź to
    byś wiedział.

    >Mo na go zag cic, ale nie wibratorem do
    > betonu a zageszczark .

    Zależy od tego w jakiej postaci go zamówiłeś. Co do zagęszczarek to
    znowu nic odkrywczego. Po prostu mi zaprzeczyłeś żeby potem powiedzieć
    to samo... Dzięki temu chcesz sprawić wrażenie że wniosłeś coś nowego
    do dyskusji...
    ;-)

    > Ostatnio "dla pewno ci" zamawia si "chudziak" B15

    Jak jest w projekcie B15 to IMHO trzeba tak dać.... bezdyskusyjnie.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 20. Data: 2009-12-13 12:07:32
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "spp" <s...@o...pl> wrote in message news:hg2ku4$nfa$2@news.onet.pl...

    > ROTFL. :)

    Czy uważasz, że budowanie w korycie rzeki, nawet takiej już nieistniejącej
    to mądry pomysł czy głupi?