  • Data: 2009-11-05 13:14:17
    Temat: Re: wieniec - podmurowanie pełnymi cegłami
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hcuavj$rkl$1@news.onet.pl...

    > troche sie wyrwalem z tym pytaniem, poniewaz widzialem wlasnie na jednej
    > budowe jak ktos podmurowywal, ale najwyrazniej bylo to wykonane w celu
    > wyrownania poziomu.
    > Poogladalem kilka zdjec z budowy na blogach i widze ze strop opierany jest
    > bezposrednio na pustakach.
    >
    > Dodam ze bede miał terive.
    >
    > Pzdr
    > Darek
    Mój kierbud stanowczo mówił, aby belki stropowe nie opierały się na
    pustakach, były zaś kilka centymetrów powyżej nich. W ten sposób po zalaniu,
    strop jest jakby zakotwiczony w środku wieńca i dzięki temu równomiernie
    jest rozłożone obciążenie. Iluż to majstrów narzekało, że nie trzeba, że
    "panie 30 lat buduję i czegoś takiego nie widziałem" :-), znaczy się lenie
    śmierdzące. A jeden powiedział "spoko" zrobił jak trzeba i gut :-)

    Pozdrówka
    Mariusz