  • Data: 2009-11-06 09:02:01
    Temat: Re: wieniec - podmurowanie pełnymi cegłami
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Lis, 09:18, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > to co prawda nie na temat watku, ale mozesz rozwinac myśl z porobadziewiem,
    > nie chodzi mi teraz tylko o kruchosc tego materialu w stosunku np. do maxa?

    A mnie właśnie o to chodziło...
    ;-)

    Co do innych "zalet" się nie wypowiadam (znajdziesz tego dużo w
    archiwum grupy)

    > a biore pod uwage porotherm, poroton i maxa.
    > Z czego Ty budowałeś?

    Silikaty.
    I nie chcę przekonywać że to najlepsze (choć wiele za tym przemawia),
    po prostu wyszło mnie to najtaniej (być może dzisiaj taniej jest z
    maxa lub BK600).
    Bo zasada jest prosta - im bardziej wytrzymały materiał tym ściany
    można cieńsze zrobić (czyli tańsze), przeznaczając więcej miejsca na
    styropian, co w sumarycznym koszcie (jeżeli wybraliśmy ścianę 2W)
    powoduje znaczne oszczędności w budowie i eksploatacji.
    Przy ścianie 2W najlepszy technicznie układ to cienka "konstrukcja" z
    materiału dobrze akumulującego ciepło (tu akurat lity beton i silikaty
    przodują) + dobrze wykonane tanie i grube ocieplenie .

    > Chce sie przygotoac na
    > takie
    > kwiatki, ktore zaskocza mnie u wykonawcow.

    Na to nie da się przygotować. Pomysłowość wykonawców nie zna granic...
    ;-)

    > Bazowac na czyms musze, piersze co robie to czytam instrukcje producenta,
    > poniewaz
    > teoretycznie jest najwiarygodniejsza,

    I tak jest. Tylko że trzeba je czytać dokładnie a następnie wszystko
    samemu przemyśleć. Np. producent porocośtam nie będzie się chwalił że
    ich produkt jest taki kruchy, natomiast producent terivy nie ma
    powodów aby ryzykować zasadną reklamację. Więc jak czytasz opis
    wykonania stropu obu producentów to możesz zauważyć znaczną
    rozbieżność opinii na ten sam temat...

    No a poza "instrukcjami" można wpaść w Internacie na "normy
    budowlane". I tu wiele ciekawego da się wyczytać (np. "zbrojenia
    przypodporowe" dla stropu Teriva itp.)

    > co ne znaczy ze np. Twoja opinia nie
    > jest
    > lepsza.

    Moja jest mojsza niż Twoja jest Twojsza...

    Pozdrawiam,
    Krzemo.