  • 1. Data: 2009-11-05 10:46:31
    Temat: wieniec - podmurowanie pełnymi cegłami
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Mam takie pytanie, czy budując z porotermu, porotonu czy maxa,
    czy wieniec pod strop nalezy podmurowac cegła pełną czy mozna go
    oprzeć bezpośrednio na pustakach?

    Z góry dziekuję za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2009-11-05 10:55:36
    Temat: Re: wieniec - podmurowanie pełnymi cegłami
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Mam takie pytanie, czy budując z porotermu, porotonu czy maxa,
    > czy wieniec pod strop nalezy podmurowac cegła pełną czy mozna go
    > oprzeć bezpośrednio na pustakach?

    troche sie wyrwalem z tym pytaniem, poniewaz widzialem wlasnie na jednej
    budowe jak ktos podmurowywal, ale najwyrazniej bylo to wykonane w celu
    wyrownania poziomu.
    Poogladalem kilka zdjec z budowy na blogach i widze ze strop opierany jest
    bezposrednio na pustakach.

    Dodam ze bede miał terive.

    Pzdr
    Darek

  • 3. Data: 2009-11-05 13:14:17
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyrownania poziomu.
    > Poogladalem kilka zdjec z budowy na blogach i widze ze strop opierany jest

    Mój kierbud stanowczo mówił, aby belki stropowe nie opierały się na
    pustakach, były zaś kilka centymetrów powyżej nich. W ten sposób po zalaniu,
    strop jest jakby zakotwiczony w środku wieńca i dzięki temu równomiernie
    jest rozłożone obciążenie. Iluż to majstrów narzekało, że nie trzeba, że
    "panie 30 lat buduję i czegoś takiego nie widziałem" :-), znaczy się lenie
    śmierdzące. A jeden powiedział "spoko" zrobił jak trzeba i gut :-)

    Pozdrówka
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-11-05 13:42:16
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:hcuavj$rkl$1@news.onet.pl...>> Mam takie pytanie, czy budując z
    porotermu, porotonu czy maxa,

    > Mój kierbud stanowczo mówił, aby belki stropowe nie opierały się na
    > pustakach, były zaś kilka centymetrów powyżej nich.
    Dokładnie!
    Popieram w 100% i też u siebie tak robiłem.

    Tzn. przykołkowuje sie dechy (i wypiera też podporami) do ściany tak
    że wystają 5 cm wyżej. Na tych dechach opierasz dopiero deski. Podczas
    zalewania koniecznie trzeba wibrować wibratorem.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 5. Data: 2009-11-05 13:45:36
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]

    >że wystają 5 cm wyżej. Na tych dechach opierasz dopiero deski. Podczas
    >zalewania koniecznie trzeba wibrować wibratorem.

    a przy terive belki mozna polozyc luzem na szalunku? chyba
    powinny byc podmurowane do sciany nosnej?

    Pzdr
    Darek

  • 6. Data: 2009-11-05 18:39:18
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 5 Lis, 14:45, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > a przy terive belki mozna polozyc luzem na szalunku?

    Można a nawet trzeba. Beton podejdzie pod belki i docelowo belki będą
    miały pod sobą beton (B20 prawdopodobnie bo pewnie taki masz w
    projekcie)

    >chyba
    > powinny byc podmurowane do sciany nosnej?

    W momencie zalewania nie muszą. Najgorsze co mogą zrobić to położyć
    belki wprost na kruchych pustakach.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 7. Data: 2009-11-05 21:44:35
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >Można a nawet trzeba. Beton podejdzie pod belki i docelowo belki będą
    >miały pod sobą beton (B20 prawdopodobnie bo pewnie taki masz w
    >projekcie)

    ok masz racje ze nie musza. Zagladam teraz na strony producentow
    to jest metoda w ktorej opiera sie belki na szalunku, ale tez prosucenci
    dopuszczaja polozenie bezposrednie na murze.
    Pewnie uniesienie i zrobienie stopy betonowej pod stropem bedzie
    lepsze jednak chyba skoro producent dopuszcza oparcie na murze
    to chyba nie jest to jakas tragedia.

    Pzdr
    Darek

  • 8. Data: 2009-11-06 08:02:36
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 5 Lis, 22:44, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > Pewnie uniesienie  i zrobienie stopy betonowej pod stropem bedzie
    > lepsze jednak chyba skoro producent dopuszcza oparcie na murze
    > to chyba nie jest to jakas tragedia.

    O ile ma MAXie jeszcze by uszło to oparcie bezpośrednie na
    "porobadziewiu" uważam za bardzo ryzykowne.
    Z kierunku w jakim idzie ta konwersacja wnoszę jednak, że nie tyle
    chcesz dobrych rad, co po prostu chcesz uspokoić swoje sumienie i
    czekasz na to, że ktoś Cię poklepie po ramieniu i powie że wszystko
    będzie dobrze i nie ma się czym przejmować. Takim uspokajaczem
    grupowym jest Kris i aż dziwne że się jeszcze nie odezwał...
    ;-)

    Zapewne przy pomyśle bezpośredniego opierania belek upierają się
    "wykonawcy" bo to dla nich mniej roboty a dom "nie ich". Podczas
    budowy nie jeden raz usłyszysz "mam dobry pomysł" , "tak się robi",
    "ja tak zawsze robiłem i nikomu nic na głowę nie spadło", "nikt nie
    robi tak jak jest w projekcie" itp. Jak wyczują że jesteś na to
    podatny to już przegrałeś i zamiast domu zaprojektowanego (lub
    wybranego) przez Ciebie będziesz miał dom zaprojektowany przez
    budowlańców, czyli o niskich walorach estetycznych, technicznych i
    funkcjonalnych, w dodatku droższy do wykończenia w następnych etapach.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 9. Data: 2009-11-06 08:18:02
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >O ile ma MAXie jeszcze by uszło to oparcie bezpośrednie na
    >"porobadziewiu" uważam za bardzo ryzykowne.

    to co prawda nie na temat watku, ale mozesz rozwinac myśl z porobadziewiem,
    nie chodzi mi teraz tylko o kruchosc tego materialu w stosunku np. do maxa?
    Pytam powaznie poniewaz narazie jeszcze nie buduje, zamiar mam za okolo
    1rok.
    Teraz jestem na etapie przygotowan merytorycznych. Cegly narazie nie
    wybralem
    a biore pod uwage porotherm, poroton i maxa.
    Z czego Ty budowałeś?

> [...]
    >czekasz na to, że ktoś Cię poklepie po ramieniu i powie że wszystko
    >będzie dobrze i nie ma się czym przejmować.

    e tam dobrymi radami to "cos tam" jest "obklejone" ;-). Nie tyle poszukuje
    rad,
    bo dostane ich tyle ilu grupowiczow, szukam kogos z kim mozna
    podyskutowac , uslyszec jego opinie - jak np. Twoja - ktora moze mi da moze
    nie da do myslenia, moze skloni moze nie do zmiany zdania, moze doedukuje
    mnie - a to zapewne poniewaz moja wiedza narazie jest bardzo wątła na ten
    temat.

    >Zapewne przy pomyśle bezpośredniego opierania belek upierają się
    ">wykonawcy" bo to dla nich mniej roboty a dom "nie ich".

    no nie do konca poniewaz narazie nie mam nikogo kto moze sie upierac.
    Planuje budowe i aktualnie jeszcze zbieram fundusze. Chce sie przygotoac na
    takie
    kwiatki, ktore zaskocza mnie u wykonawcow.
    Bazowac na czyms musze, piersze co robie to czytam instrukcje producenta,
    poniewaz
    teoretycznie jest najwiarygodniejsza, co ne znaczy ze np. Twoja opinia nie
    jest
    lepsza. Narazie tego nie wiem, poniewaz za mało wiem :-). W tej chwili
    jestem
    bardzo otwarty i "chłonny".

    Pzdr
    Darek.

  • 10. Data: 2009-11-06 08:22:10
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Bazowac na czyms musze, piersze co robie to czytam instrukcje producenta,

    poprawiam sie "pierwsze" - to tak zeby dyskusja nie zboczyla
    na inne tory a watek nie przyjal rozmiarow rozprawy naukowej.

    pzdr
    Darek