    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wieniec - podmurowanie pełnymi cegłami
    Date: Fri, 6 Nov 2009 00:02:36 -0800 (PST)

    On 5 Lis, 22:44, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > Pewnie uniesienie  i zrobienie stopy betonowej pod stropem bedzie
    > lepsze jednak chyba skoro producent dopuszcza oparcie na murze
    > to chyba nie jest to jakas tragedia.

    O ile ma MAXie jeszcze by uszło to oparcie bezpośrednie na
    "porobadziewiu" uważam za bardzo ryzykowne.
    Z kierunku w jakim idzie ta konwersacja wnoszę jednak, że nie tyle
    chcesz dobrych rad, co po prostu chcesz uspokoić swoje sumienie i
    czekasz na to, że ktoś Cię poklepie po ramieniu i powie że wszystko
    będzie dobrze i nie ma się czym przejmować. Takim uspokajaczem
    grupowym jest Kris i aż dziwne że się jeszcze nie odezwał...
    ;-)

    Zapewne przy pomyśle bezpośredniego opierania belek upierają się
    "wykonawcy" bo to dla nich mniej roboty a dom "nie ich". Podczas
    budowy nie jeden raz usłyszysz "mam dobry pomysł" , "tak się robi",
    "ja tak zawsze robiłem i nikomu nic na głowę nie spadło", "nikt nie
    robi tak jak jest w projekcie" itp. Jak wyczują że jesteś na to
    podatny to już przegrałeś i zamiast domu zaprojektowanego (lub
    wybranego) przez Ciebie będziesz miał dom zaprojektowany przez
    budowlańców, czyli o niskich walorach estetycznych, technicznych i
    funkcjonalnych, w dodatku droższy do wykończenia w następnych etapach.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.