  • 41. Data: 2022-07-09 11:37:57
    Temat: Re: wiertnica... jaka?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-07-09 o 11:04 +0200, Mateusz Bogusz napisał:

    > Patyki, słupki, paliki - to się stemple nazywają.

    Nie za bardzo wiedziałem, jak to nazwać. Zdarzyło mi się widzieć takie
    stemple na budowie, do tymczasowego podtrzymywania różnych rzeczy. Do
    ogrodzenia to się nijak nie nadaje, bo przegnije na styku z ziemią. No
    ale znowu - być może tak ma być, nie oceniam.

    > PS. A tak w ogóle to ja tylko o kombinerkach napisałem.

    W kontekście samodzielnego napinania siatki. Na załączonych zdjęciach
    jednak widać, że siatka luźna... I nic dziwnego, bo kombinerkami po
    prostu nie da się prawidłowo naciągnąć takiej siatki, tym bardziej w
    pojedynkę.

    Mateusz

  • 42. Data: 2022-07-09 16:12:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.07.2022 11:37, Mateusz Viste wrote:
    > Do
    > ogrodzenia to się nijak nie nadaje, bo przegnije na styku z ziemią. No
    > ale znowu - być może tak ma być, nie oceniam.

    Zgadzam się, że przegnije na styku z ziemią. Ale jak świeżo cięte, a nie
    z piątej budowy to dopiero po 3-4 latach. Dlatego też nie są obcięte od
    góry równo z siatką 1,5m tylko jest zostawione 70cm żeby taki stempel
    opuścić.

    W Polsce popularne rozwiązanie do *tymczasowego* grodzenia budowy.

    250m ogrodzenia wyszło za 1600zł (stemple 500zł, siatka 640zł, wiertnica
    300zł) + roboty we dwóch na jeden weekend (cała sobota i niedziela).

    Wyszło 6,4zł/mb ogrodzenia na 3 lata. Podaj cenę z metra na gotowo,
    ogrodzenia o którym Ty piszesz.

> [...]
    > jednak widać, że siatka luźna... I nic dziwnego, bo kombinerkami po
    > prostu nie da się prawidłowo naciągnąć takiej siatki, tym bardziej w

    Tam jest drut 1,6mm, to bez przesady z tym naciąganiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 43. Data: 2022-07-09 18:08:44
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-07-09 o 16:12 +0200, Mateusz Bogusz napisał:
    > Tam jest drut 1,6mm, to bez przesady z tym naciąganiem.

    Dlatego właśnie uznałem, że opowieści o samodzielnym naciąganiu
    kombinerkami są nieco... naciągane. Dobra siatka leśna to nie mniej jak
    2.40 mm na krańcach i 1.9 mm w środku, z naciągiem w okolicach 800 kg.

    Nie krytykuję tu oczywiście ani nie oceniam racjonalności takiego lub
    innego wyboru w ramach konkretnej potrzeby, wskazuję tylko na pewne
    nieścisłości w doniesieniach.

    Mateusz

  • 44. Data: 2022-07-11 13:34:19
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Zgoda. Ale czy wątkotwórca pytał o drewniane ogrodzenie z siatki leśnej
    > na 20 lat? Śmiem wątpić. Jakby był rolnikiem, to by się nie pytał bo by
    > wiedział czego potrzebuje. A skoro się pyta, to albo chce taniej (niż
    > pokazujesz) i na krótszy okres albo zrobi na metalowych słupkach i z
    > siatką z tego samego lub przy pomocy paneli - jeżeli chce na dłużej.

    chcę zrobić na gotowo na metalowych słupkach i siatce (bo panele raczej
    za drogo wyjdą na tym etapie). Leśną rozważam by zrobić jakiekolwiek
    ogrodzenie na poł czy półtora roku i potem zmienić na docelowe.

    :)

  • 45. Data: 2022-08-15 10:14:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Po ile za szt. za stemple płacisz?

    -----

  • 46. Data: 2022-08-21 15:09:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.08.2022 10:14, ąćęłńóśźż wrote:
    > Po ile za szt. za stemple płacisz?
    >

    > -----

    Na OLX znalazłem. W tej cenie z dowozem lawetą dostałem 120szt o
    długości 2,5-3m.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 47. Data: 2022-08-21 18:23:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Na OLX znalazłem. W tej cenie z dowozem lawetą dostałem 120szt o
    > długości 2,5-3m.

    To jak za darmo, ja 15 lat temu płaciłem po 8 zł/szt :( i to nie była
    zła cena, bo inni chcieli więcej.

    --
    Janusz

  • 48. Data: 2022-08-26 09:52:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zwykle potrzebuję wbić dwa stemple, pod małą tablicę reklamową 0,5 m (h) x 1 m,
    zlecenie tego firmie reklamowej kosztuje jakieś
    chore pieniądze (dojazd, materiał, robocizna, sprzęt w postaci baby ;)) + vat.
    Mógłbym wbijać coś wielorazowego w postaci np. rurek hydraulicznych nawet z odzysku
    czy kątowników, ale wówczas pytanie o zbieraczy
    złomu.
    Pomocnicze zagadnienie to jak utrzymać odległość i równoległość takich wbijanych
    stempli/słupków (tablica reklamowa z
    paromilimetrowej pianki, robienie do tego pracującego na obciążenia podkładu czy
    ramki to dodatkowa niepotrzebna kasa).
    Przy własnym wykonaniu słupki muszą się zmieścić do kombi w środku lub na dachu (są
    relingi dachowe, ale chwilowo bez bagażnika),
    długość 250 cm by się przydała po zabiciu 180 cm czyli raczej dach.

    -----

  • 49. Data: 2024-01-01 18:31:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.07.2022 11:04, Mateusz Bogusz wrote:

    > Patyki, słupki, paliki - to się stemple nazywają.

    > Napisałem wcześniej że zrobiłem je dokładnie rok temu, a zdjęcie które
    > wrzuciłem ma datę z wczoraj. Sezon już właśnie stoi i jeszcze się nie
    > przewróciło. Wrzucę zdjęcie za rok ?

    Drugi rok minął w sierpniu 2023. W czterech miejscach na tych 250m,
    siatka powyginana od spodu (pewnie dzikusy). W dwóch miejscach w marcu
    2023 była cięta, bo wozy SP przyjechały gasić łąkę.

    Ale hej! Stoi! Żaden stempel jeszcze nie ruszony.

    https://i.ibb.co/YcCzDgM/WP-20231229-11-32-15-Pro.jp

    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 50. Data: 2024-01-01 21:35:08
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 01.01.2024 o 18:31, Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    > marcu 2023 była cięta, bo wozy SP przyjechały gasić łąkę.
    >
    > Ale hej! Stoi! Żaden stempel jeszcze nie ruszony.

    Gratuluję :-) U mnie takie drewno długo nie stoi. Część podziemna
    szybko chudnie, tj. znika łyko, przez co palik staje się chwiejny i
    traci pion. Być może u Ciebie pomaga fakt, że ta siatka nie jest
    naciągnięta i żadne bydło jej nie dokucza, więc ubytki nie dają się we
    znaki i wizualnie jest nadal dobrze. Ale o to właśnie chodziło, więc
    super - oby tak stało kolejne 2 lata, albo i dłużej.

    Mateusz