  • 31. Data: 2022-07-07 22:50:57
    Temat: Re: wiertnica... jaka?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-07 o 21:51, sirapacz pisze:

    > https://youtu.be/6OOp2JIIebE
    I myślisz że będę czas tracił 20 minut?
    To ile tych dziurek wywiercił?

    --
    Janusz

  • 32. Data: 2022-07-08 09:18:45
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-07-07 o 21:56 +0200, sirapacz napisał:
    > będę zalewał betonem a słupki metalowe

    No to wiertnica może faktycznie się sprawdzić, bo i wiertło malutkie,
    pewnie w okolicy 8 cm średnicy. Byle spalinowy chińczyk da radę.

    > (ew. drewniane bez niczego do siatki leśnej na rok)

    Tutaj już raczej tylko wbijanie w chodzi w grę. Do niewielkiej
    ilości palików ręczny wbijak jak znalazł. U mnie efekt
    wygląda tak: http://soay.fr/i/5_20200322_130313c_low.jpg

    Najistotniejsze przy takiej siatce to dobrze ją naciągnąć. Próbowałem
    kilku różnych metod, najlepsza którą znalazłem do użycie belek
    naciągowych. Pozwalają one na samodzielną pracę bez żadnej pomocy, do
    tego dają pełną kontrolę nad naciągiem, w przeciwieństwie np. do
    naciągania traktorem, kiedy to zdarzało mi się zerwać siatkę.
    Korzystam z czegoś takiego, tyle że moje są nieco krótsze:
    https://milu.com.pl/wp-content/uploads/2020/04/IMG_3
    632.jpg

    Mateusz

  • 33. Data: 2022-07-08 11:11:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.07.2022 09:18, Mateusz Viste wrote:
    > Najistotniejsze przy takiej siatce to dobrze ją naciągnąć. Próbowałem
    > kilku różnych metod, najlepsza którą znalazłem do użycie belek
    > naciągowych. Pozwalają one na samodzielną pracę bez żadnej pomocy

    Ja w pojedynkę używam...kombinerek :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2022-07-08 11:22:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.07.2022 21:55, sirapacz wrote:
    > Na razie skłaniam się ku chinolowi spalinowemu za tysiaka. Jak się
    > zawiodę to mi wiertła zostaną ?
    > A jak kupie to nie sprzedam:) chomikuję:)

    Narzędzia jak Stihl BT131 czy Makita BBA520 o wartości 3-5 tys,
    wypożyczysz za 100-150zł na dobę. Chińczyka za 50zł.

    Skoro jesteś zdecydowany wydać 3-4 tys na narzędzie którego jeszcze nie
    używałeś, to nie wydaje się rozsądne wydać 200zł na profesjonalne +
    chinol żeby się zapoznać i sprawdzić jaka różnica między tymi segmentami?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2022-07-08 13:25:33
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-07-08 o 11:11 +0200, Mateusz Bogusz napisał:

    > Ja w pojedynkę używam...kombinerek :-)

    Do naciągania siatki leśnej typu ursus? Też próbowałem. Wynik jest
    mierny, nie polecam. Siatka szybko opada, a druty są miejscami
    powyginane. Ale co kto lubi.

    Mateusz

  • 36. Data: 2022-07-08 16:38:53
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W czwartek, 7.07.2022 o 21:54, sirapacz napisał:

    > film z yt w odpowiedzi na post janusza

    Ty nie oglądaj filmiki, tylko myśl i rachuj. Nie bez kozery wiertnice
    spalinowe mają, średnio biorąc, moc 6 KM, tj. 4,41 kW. Nie pińsiont,
    nie pińcet nawet, ale ponad cztery tysiące watów trza, by w glinie
    wywiercić fi trzysta, wg chińskich inżynierów, Teraz porachuj, jaki
    prąd przy napięciu 40 V musiałby płynąć z aku, by dostarczyć wiertnicy
    te 4410 wat. Tak, 110 A to już nie w kij dmuchał. No to jeszcze porachuj
    jak długo będzie płynął taki prąd z akumulatora o pojemności 4 Ah, przy
    pełnej mocy wiertnicy. Niby to tylko prawo Ohma, ale pokazujące,
    że nawet z akumulatorową wiertnicą Makity, przy słupkach wyżej chuja
    nie podskoczysz.

    --
    Collie

  • 37. Data: 2022-07-08 20:06:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.07.2022 13:25, Mateusz Viste wrote:
    > Do naciągania siatki leśnej typu ursus? Też próbowałem. Wynik jest
    > mierny, nie polecam. Siatka szybko opada, a druty są miejscami
    > powyginane. Ale co kto lubi.

    Opisujesz jakbyś układał płytki w kiblu. A mnie się wydawało że siatkę
    leśną stosuje się tam gdzie ma być szybko i tanio. Po roku dziki i sarny
    i tak ją ponaciągają po swojemu.

    https://ibb.co/09LBRhj
    https://ibb.co/Mf4n6nq

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2022-07-08 20:15:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Narzędzia jak Stihl BT131 czy Makita BBA520 o wartości 3-5 tys,
    > wypożyczysz za 100-150zł na dobę. Chińczyka za 50zł.
    ale jak robota mi się przeciągnie na 2 tygodnie (bo tak może być) to lipa

    > Skoro jesteś zdecydowany wydać 3-4 tys na narzędzie którego jeszcze nie
    > używałeś, to nie wydaje się rozsądne wydać 200zł na profesjonalne +
    > chinol żeby się zapoznać i sprawdzić jaka różnica między tymi segmentami?

    nie jestem zdecydowany wydać 3-4k ale jeśli będę musiał bo wszystko inne
    zawiedzie to tak.

  • 39. Data: 2022-07-09 09:23:47
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-07-08 o 20:06 +0200, Mateusz Bogusz napisał:
    > Opisujesz jakbyś układał płytki w kiblu.
    > https://ibb.co/09LBRhj
    > https://ibb.co/Mf4n6nq

    Mamy po prostu na myśli zupełnie różne rzeczy. Ja piszę o solidnym i
    trwałym ogrodzeniu rolniczym, które ma służyć 20 lat. Ty pokazujesz
    budżetową siatkę luźno przypiętą do patyków sosnowych. Twoje
    rozwiązanie wytrzyma sezon, może dwa. Jeśli takie jest założenie, to
    oczywiście spoko. Mi byłoby szkoda czasu i pieniędzy.

    Mateusz

  • 40. Data: 2022-07-09 11:04:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.07.2022 09:23, Mateusz Viste wrote:
    > Mamy po prostu na myśli zupełnie różne rzeczy. Ja piszę o solidnym i
    > trwałym ogrodzeniu rolniczym, które ma służyć 20 lat.

    Zgoda. Ale czy wątkotwórca pytał o drewniane ogrodzenie z siatki leśnej
    na 20 lat? Śmiem wątpić. Jakby był rolnikiem, to by się nie pytał bo by
    wiedział czego potrzebuje. A skoro się pyta, to albo chce taniej (niż
    pokazujesz) i na krótszy okres albo zrobi na metalowych słupkach i z
    siatką z tego samego lub przy pomocy paneli - jeżeli chce na dłużej.

    Napisał że 100 otworów chce wywiercić. Dajmy między nimi po 2,5m
    odległości. To daje 250m po obwodzie, to jakieś 60mx60m działka - jeżeli
    chce ogrodzić ze wszystkich stron. To jak większy ogródek za domem.

    Twoje ogrodzenie "rolnicze" to mi pasuje jak ktoś ma 10ha do ogrodzenia.

    > Ty pokazujesz
    > budżetową siatkę luźno przypiętą do patyków sosnowych.

    Patyki, słupki, paliki - to się stemple nazywają.

    > Twoje
    > rozwiązanie wytrzyma sezon, może dwa.

    Napisałem wcześniej że zrobiłem je dokładnie rok temu, a zdjęcie które
    wrzuciłem ma datę z wczoraj. Sezon już właśnie stoi i jeszcze się nie
    przewróciło. Wrzucę zdjęcie za rok ;-)

    PS. A tak w ogóle to ja tylko o kombinerkach napisałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz