    From: "Irokez" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: "wyłącznie" a "z wyłączeniem" - zwrot VAT
    Date: Wed, 29 Aug 2012 19:08:31 +0200

    Użytkownik "cte" <c...@o...eu.com> napisał w wiadomości
    news:503e1611$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...
    > Bardziej się liczy co uważa pani w US - mnie uwalili przewody elektryczne,
    > wapno, pianki do klejenia styroduru, mazidła do izolacji. Nawet dokładnie
    > nie chcieli powiedzieć co poleciało. Zapytam jeszcze, ale jak będę miał
    > czas i ochotę robić za ciurę wśród jasnych panienek z US...
    > A z innej beczki - na niektórych FV nie miałem symbolu PKWiU - ja wtedy
    > swoje, oni swoje. Bywało też tak ze kod był stary, po przeniesieniu na
    > nowy wg mnie się łapał do zwrotu a wg US już nie. Teraz (w tym roku)
    > Castorama wcale nie pisze symboli na FV - jak Wy macie zamiar to
> [...]

    Na forum prawnym piszą, że nie wymagany, tylko ma spełniać warunki:
    - być materiałem budowlanym
    - być przed wejściem do UE opodatkowany stawką 7%, a po wejściu do UE - 23%.

    A co do kabelka YTDY w specyfikacji ma maksymalnie 50V (choć widziałem <=
    100V i Bitnera), i średnicę żyły 0,5mm natomiast w liście materiałów:
    ex 27.32.13.0 Pozostałe przewody elektryczne do napięć <= 1000 V -
    wyłącznie: "Przewody elektryczne niewyposażone w złączki, na napięcie
    większe niż 80 V, a mniejsze niż 1000 V, o średnicy pojedynczego przewodu
    większej niż 0,51 mm - przewody elektroenergetyczne do układania na stałe -
    z wyłączeniem przewodów grzejnych i innych niż instalacyjne, uzbrojone i
    kabelkowe"

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez