  • 1. Data: 2012-08-25 11:58:20
    Temat: "wyłącznie" a "z wyłączeniem" - zwrot VAT
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Witam

    Trochę tak z boku tematu, ale krótkie pytanie do osób co mają już za sobą
    rozliczenia.
    W wykazie materiałów budowlanych do wniosku o zwrot części VAT są zwroty
    "wyłącznie" i "z wyłączeniem".
    Pytanie może głupie, ale to język prawniczy więc wszystko jest możliwe:

    a)
    "Pozostałe przewody elektryczne do napięć <= 1000 V - wyłącznie:
    - przewody elektroenergetyczne do układania na stałe,
    - kable elektroenergetyczne..."

    dobrze rozumiem, że tylko te wymienione elementy podlegają zwrotowi i nic
    więcej, a w przypadku

    b)
    "Wyroby z tworzyw sztucznych dla budownictwa - z wyłączeniem:
    - zbiorników , kadzi, cystern i podobnych pojemników...
    - linoleum i pokryć podłogowych gumowych..."

    wszystko oprócz tych wymienionych (tu raczej poprawną polszczyzną jest
    napisane)?

    Zacząłem zgłebiać temat szukając czy mogę odliczyć kabel YTDY 4x0.5
    (domofon, alarm) i chyba wychodzi na to, że nie.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2012-08-29 11:39:07
    Temat: Re: "wyłącznie" a "z wyłączeniem" - zwrot VAT
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Irokez wrote:
> [...]
    > - linoleum i pokryć podłogowych gumowych..."
    >
    > wszystko oprócz tych wymienionych (tu raczej poprawną polszczyzną

    do tego miejsca wszystko się zgadza

    > Zacząłem zgłebiać temat szukając czy mogę odliczyć kabel YTDY 4x0.5
    > (domofon, alarm) i chyba wychodzi na to, że nie.

    mnie wychodzi że podchodzi pod "przewody elektroenergetyczne do
    układania na stałe"
    co prawda literka T sugeruje telefoniczny ale D to drut więc do
    układania na stałe, poza tym w domofonie też występuje napięcie
    elektryczne "poniżej 1000V". Z resztą przewód to przewód i się odlicza

    jeffrey

  • 3. Data: 2012-08-29 15:16:05
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    W dniu 2012-08-29 11:39, Jeffrey pisze:
    > co prawda literka T sugeruje telefoniczny ale D to drut więc do
    > układania na stałe, poza tym w domofonie też występuje napięcie
    > elektryczne "poniżej 1000V". Z resztą przewód to przewód i się odlicza

    Bardziej się liczy co uważa pani w US - mnie uwalili przewody
    elektryczne, wapno, pianki do klejenia styroduru, mazidła do izolacji.
    Nawet dokładnie nie chcieli powiedzieć co poleciało. Zapytam jeszcze,
    ale jak będę miał czas i ochotę robić za ciurę wśród jasnych panienek z
    US...

    A z innej beczki - na niektórych FV nie miałem symbolu PKWiU - ja wtedy
    swoje, oni swoje. Bywało też tak ze kod był stary, po przeniesieniu na
    nowy wg mnie się łapał do zwrotu a wg US już nie. Teraz (w tym roku)
    Castorama wcale nie pisze symboli na FV - jak Wy macie zamiar to rozwiązać?

  • 4. Data: 2012-08-29 18:46:16
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-08-29 15:16, cte pisze:
> [...]
    > nowy wg mnie się łapał do zwrotu a wg US już nie. Teraz (w tym roku)
    > Castorama wcale nie pisze symboli na FV - jak Wy macie zamiar to rozwiązać?

    mi w US powiedzieli żeby pisać co moim zdaniem się mieści i lepiej
    więcej niż mniej, najwyżej odrzucą, nie dopisywać na nich ołówkiem
    'swojego' pkwiu
    chyba na połowie faktur nie mam PKWiU

    Lukasz

  • 5. Data: 2012-08-29 19:08:31
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "cte" <c...@o...eu.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > nowy wg mnie się łapał do zwrotu a wg US już nie. Teraz (w tym roku)
    > Castorama wcale nie pisze symboli na FV - jak Wy macie zamiar to

    Na forum prawnym piszą, że nie wymagany, tylko ma spełniać warunki:
    - być materiałem budowlanym
    - być przed wejściem do UE opodatkowany stawką 7%, a po wejściu do UE - 23%.

    A co do kabelka YTDY w specyfikacji ma maksymalnie 50V (choć widziałem <=
    100V i Bitnera), i średnicę żyły 0,5mm natomiast w liście materiałów:
    ex 27.32.13.0 Pozostałe przewody elektryczne do napięć <= 1000 V -
    wyłącznie: "Przewody elektryczne niewyposażone w złączki, na napięcie
    większe niż 80 V, a mniejsze niż 1000 V, o średnicy pojedynczego przewodu
    większej niż 0,51 mm - przewody elektroenergetyczne do układania na stałe -
    z wyłączeniem przewodów grzejnych i innych niż instalacyjne, uzbrojone i
    kabelkowe"

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez