  • 1. Data: 2012-08-24 23:08:57
    Temat: woda na budowie
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No i zaczęło się... murowanie.
    W efekcie poszło z sąsiadem o wodę. W zasadzie nie o ilość, ale o fakt
    że w ogóle trzeba się podłączyć, odłączyć (węże znaczy). Woda ze studni,
    $ nie było dyskutowane, ale nie stanowiło problemu jak sądzę. Przedziwni
    ludzie się zdarzają. :(

    No nic, woda musi być i basta, inaczej słabo się zaprawę rozrabia ;)
    Potrzebuję więc zatopić w studni pompę - tak na jakieś 15m jak sądzę.
    Studnia odległa o może 30m od docelowego przyłącza.
    Mam więc pytanie - poradźcie jaką wybrać, jakiego producenta i co
    jeszcze powinienem wiedzieć poza tym, żeby powiesić na linie
    taterniczej, bo łańcuchy rdzewieją i w efekcie "znikają".

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-08-25 18:06:00
    Temat: Re: woda na budowie
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Jest źle.
    Nikt nie napisał, samemu nic ciekawego nie znalazłem, no bo niby jak w
    panującym obecnie bełkocie markeingowym.
    Zanabyłem McAlister w wysięgu 11m w nadziei że tymczasowo rozwiążę
    problem, taniego MCAlistera.
    Studnia ma lustro na 5.5m poniżej gruntu, dalej skarpę około 2.5m, ławę
    na 0.5m i tyle by było wzniosu.
    8.5m nie powinno zatkać pompy - a zatkało skutecznie (piszą że do 11m,
    idioci).
    Kurde, w żadnym markecie nie było taniej membranówki, a wirnikowe jak
    widzę mają parametry z sufitu... znaczy stropu ;)

    Jest coś na co warto ją wymienić, co popchnie mi 30m wężem 3/4 z
    wzniosem przynajmniej 9m?

    A co na gotowo? Podobno woda z tej studni jest bardzo wapienna - twarda.
    Czy studnie głębinowe są pod tym względem lepsze, czy też to jest cecha
    gruntu i należy zapomnieć że będzie lepiej?

    Irek.N.

  • 3. Data: 2012-08-25 18:56:04
    Od: j...@g...com

    W dniu sobota, 25 sierpnia 2012 18:06:00 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:
> [...]
    >
    > Czy studnie głębinowe są pod tym względem lepsze, czy też to jest cecha
    >
    > gruntu i należy zapomnieć że będzie lepiej?

    Najtańsza pompa jaką znalazłem, kosztwała 89zł, podała wodę z głębokości 15m do domu
    oddalonego o 50m.

    http://allegro.pl/pompa-do-wody-gornossaca-glebinowa
    -280w-bialoruska-i2552043454.html

  • 4. Data: 2012-08-25 18:58:02
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-08-25 18:06, Irek N. pisze:
> [...]
    > Kurde, w żadnym markecie nie było taniej membranówki, a wirnikowe jak
    > widzę mają parametry z sufitu... znaczy stropu ;)

    Wirnikowa Ci nie pociągnie, nie ma szans, ona nie daje ciśnienia tylko
    przepływ, jak ma pchnąć wysoko wodę, to zaczyna mielić w miejscu.

    Kup jakąś ruską membranową. Na allegro cała masa tego jest.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2012-08-25 19:01:59
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Wirnikowa Ci nie pociągnie, nie ma szans, ona nie daje ciśnienia tylko
    > przepływ, jak ma pchnąć wysoko wodę, to zaczyna mielić w miejscu.

    No właśnie widzę, ale w manualu stoi że na 11m nadal ma przepływ!

    > Kup jakąś ruską membranową. Na allegro cała masa tego jest.

    Z LM znalazłem takowe, ale z obciętymi kablami - demo tylko. Skończyły
    się im, w Casto tak samo - posucha. Głupi byłem że nie zaczekałem i nie
    spróbowałem w jakimś ogrodniczym. Dzisiaj i tak wiele nie zrobiliśmy.

    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-08-25 19:10:07
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Najtańsza pompa jaką znalazłem, kosztwała 89zł, podała wodę z głębokości 15m do
    domu oddalonego o 50m.

    > http://allegro.pl/pompa-do-wody-gornossaca-glebinowa
    -280w-bialoruska-i2552043454.html

    Dokładnie taka miała odcięty kabel w LM.! Szkoda. (btw kosztowała 147)

    Jutro idę na giełdę :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2012-08-25 20:44:38
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 09:56:04 -0700 (PDT), j...@g...com
    napisał(a):

    > http://allegro.pl/pompa-do-wody-gornossaca-glebinowa
    -280w-bialoruska-i2552043454.html

    ooooo taką też mogę polecić, ciągnęła wodę z jakichś 7m i dalej z 8 poziomo
    bez zadszki. Pierwszą kupiłem w Nomi, drugą w Casto (w tej pierwszej bolec
    na jakim jest elektromagnes pękł po jakichś 4 latach używania)..

    scruffty