  • 1. Data: 2012-08-22 17:52:43
    Temat: PEX 16 i dwa grzejniki - czy pruć podłogę?
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Witam

    Mam w mieszkaniu od rozdzielacza 6 metrów PEX'a 16 do grzejnika dwupłytowego
    600x800 (1300W).
    Potrzebuję podłaczyć grzejnik wysoki rurowy 420x1500 o mocy 1900W w
    odległości 2 metry od tego płytowego
    Najprościej byłoby dać trójnik w tak pi x drzwi połowie odległości.

    Czy to nie zadziała i bezwzględnie ciągnąć nową nitkę od rozdzielacza prując
    niestety wylaną podłogę?
    Zasilanie to piec gazowy dwufunkcyjny.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2012-08-22 23:12:51
    Temat: Re: PEX 16 i dwa grzejniki - czy pruć podłogę?
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Trójkiniem teoretycznie się da, ale wtedy musiałbyś zwiększyć opory
    przepływów w innych grzejnikach z tego rozdzielacza (oraz odpowiednio
    zmniejszyć aktualny do którego dołączasz drugi). Możliwe, że będzie
    potrzebna mocniejsza pompka obiegowa.

    Prawdę mówiąc prościej wykuć w podłodze na te pex-y i zazbroić to
    odpowiednio. Gorzej, jeżeli w podłodze biegną jakieś niezlokalizowane
    przewody/rurki. Skoro masz wyprowadzić rurki ~3m od rozdzielacza to chyba
    nie powinno być żadnej tragedii przy takich cienkich rurkach jak pex z
    otuliną.

  • 3. Data: 2012-08-23 08:19:06
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 22.08.2012 17:52, Irokez pisze:
> [...]
    > Najprościej byłoby dać trójnik w tak pi x drzwi połowie odległości.
    >
    > Czy to nie zadziała i bezwzględnie ciągnąć nową nitkę od rozdzielacza

    nie wiem na jakim etapie budowy jesteś, ale rurki można też ścianą
    prowadzić. Może wycięcie bruzdy w ścianie będzie łatwiejsze? Zwróć tylko
    uwagę na grubość ściany co byś jej całej nie podciął.

  • 4. Data: 2012-08-23 11:44:13
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odległości 2 metry od tego płytowego
    > Najprościej byłoby dać trójnik w tak pi x drzwi połowie odległości.

    IMHO, mozna przemyslec podlaczenie grzejnika rurowego
    na powrocie z grzejnika plytowego, czyli wejsciem zasilania do rurowego
    bedzie powrot z plytowego - przejscie przez rurowy - wyjscie
    ponownie w powrot do piecyka.
    Potrzebne dwa trojniki i dwa zawory.

    pozdrawiam
    Adams

  • 5. Data: 2012-08-23 11:51:38
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    A i najwazniejsze, wada bedzie to ze kaloryfer rurowy bedzie
    mial taka temperature jak plytowy, w szczegolnosci moze nie
    grzac wogole np. przy zakreceniu grzejnika plytowego.
    Mozna przemyslec wpiecie rurowego zasilanie w zasilanie, i powrot w
    powrot, ale i tu przy zakreceniu zaworu na plytowym moze
    roznie zadzialac.

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2012-08-23 18:03:23
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > nie wiem na jakim etapie budowy jesteś, ale rurki można też ścianą
    > prowadzić. Może wycięcie bruzdy w ścianie będzie łatwiejsze? Zwróć tylko
    > uwagę na grubość ściany co byś jej całej nie podciął.

    Łatwiejsze zdecydowanie będzie prucie wylewki niż ceramiki.
    Ok, tak zrobię żeby zimą się nie zdziwić i nie rwać gotowej podłogi.

    Irokez