    From: albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wylewanie wieńca na ścianie szczytowej
    Date: Mon, 13 Apr 2015 14:08:10 +0200

    W dniu 13.04.2015 o 13:51, Ergie pisze:
    > Użytkownik "albercik" napisał w wiadomości grup

    > Zamówić gęsty beton i zabudowywać w miarę dolewania i zagęszczania.
    >
    > (mieć przygotowane odcinki płyty OSB długości 50cm i szerokości wieńca i
    > garść wkrętów).
    >
    > A tak w ogóle to ja bym pogadał z projektantem - co on chciał osiągnąć
    > bo to mi wygląda na kwiatek jakiegoś magistra po reformie edukacji.
    >
    > Zwykle wieniec na ścianie szczytowej jest szczątkowy - jest kontynuacją
    > tego ze ścian bocznych i po 50-100cm schodzi w dół do stropu. W
    > szczególnych przypadkach (np. zagrożenie halnym) winiec na ścianach
> [...]

    Wieniec jest (podejrzaną na nie jednym zdjęciu w sieci) moją inwencją.
    W projekcie go nie ma wcale! nawet na ścianach kolankowych, są tylko
    słupki co 1..1,5m, przy czym ja mam niskie ścianki kolankowe, na jednej
    części 20cm, na drugiej 60cm.

    Stwierdziłem że jak wylewam te słupki to je zakończę wieńcem.. - tyle o
    ścianach kolankowych...

    Co do szczytowych.. dach opiera się tylko na murłatach, górę krokwi
    spinają jętki, nie mam płatwi w połowie krokwi, tym samym ściany
    szczytowe nie są związane z dachem w ogóle!, ścian poprzecznych jak na
    lekarstwo.. wieniec ze ścian kolankowych właściwie "kostkowych" ni jak
    mi tych ścian by nie trzymał... Bałbym się oprzeć o nie, strach mnie
    przechodzi jak pomyślę jakie imprezy za smarkacza się odwalało, a moje
    dzieciaki mają to dopiero przed sobą... - wszystko powyższe poskutkowało
    taką właśnie konstrukcją...