  • Data: 2009-04-30 07:09:19
    Temat: Re: wynajem mieszkań - "oferta tylko dla firm"
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    wasu pisze:

    > To nie do końca jest tak:
    >
    > " Ci płatnicy, którzy nie zgłaszają innych osób do ubezpieczeń oraz ci
    > opłacający
    > składki jedynie za siebie i osoby współpracujące z nimi, nie mają
    > obowiązku składać
    > deklaracji rozliczeniowych czy raportów imiennych, jeżeli nie
    > nastąpiła żadna zmiana
    > w stosunku do okresu poprzedniego"
    >
    > A zmianą najczęściej jest zmiana podstawy wymiaru składki - co w
    > praktyce oznaczą
    > że musisz się zainteresować co miesiąc czy podstawa się nie zmieniła i
> [...]

    Ale teoretyzujesz czy piszesz z doświadczenia?
    W ciągu 4 lat złożyłem jakieś 3 deklaracje - z tego ostatnia z tytułu
    utraty ulgowego ZUS-u - jakieś 2 lata temu (i ten przypadek na pisemne
    wezwanie ZUS, że wpłynęła im składka FGŚP a nie deklarowałem opłacania).

    I przy tych nielicznych wizytach urzędnicy ZUS-u jakoś nie alarmowali a
    wręcz zachęcali do rezygnacji ze składania jeśli tylko zmiania się
    podstawa wymiaru.

    --
    Pete