  • Data: 2009-05-18 19:12:32
    Temat: Re: wynajem mieszkań - "oferta tylko dla firm"
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.05.09 10:23, wasu pisze:

    > Poczytaj sobie to:
    >
    > http://www.biznesforum.pl/zalegly-zus-dra-vt8953.htm
    >
    > I zrozum że powyższy tekst oznacza że nie musisz złozyć
    > deklaracji ZUS jesli zmieniła się podstawa ale nie zmieniła
    > kwota jaką płacisz ..

    Dżizas! Zaprawdę w narodzie sztuka czytania ze zrozumieniem zanika.
    Masz tam wprost napisane (Robert i zybka), że nie ma konieczności
    składania deklaracji.

    > Jeśli natomiast płacisz minimalny ZUS to zmiana podstawy
    > powoduje zmianę kwoty do zapłaty czyli IMO DRA musisz złożyć.

    Skoro IMO, to składaj dalej. Ale nie mąć innym w głowie, że jest to
    obligatoryjne.

    > I to sobie poczytaj:
    > http://prawo.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/zus;-;obowi
    azek;skladania;deklaracji;dra,watek,142086.html

    Wątek sprzed 3 lat. Ziew!
    Fakt, że ZUS miał problem z ulgową składką, ale jakoś od połowy 2007
    wyprostowali system i nie ma konieczności składania DRA.

    > I jeszcze to:
    > http://prawo.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/czy;mozna;n
    ie;wysylac;do;zusu;deklaracji;dra,watek,491277.html

    A to zupełnie od czapy. I czego to ma dowodzić? Że ktoś sobie wysyła
    deklaracje co miesiąc, to i ja muszę?

    > I na koniec:
    >
    > W ogóle nie zrozumiałeś mnie nawet jeśli ci nie każą składać tej
    > durnej
    > deklaracji to ZUS to urząd gdze jest bałagan, gdzie mają cię często
    > w życi a czasami chcą mają ochotę nie uznać Twoich świadczeń

    Jakoś dotychczas w ZUS-ie spotkałem się jedynie z uprzejmością i
    praktycznie 100% kompetencją.

    > Ale to nic straconego - po pierwszej walce z ZUS'em o swoje
    > zrozumiesz
    > ... ZAWSZE lepiej jest mieć potwierdzny dokument niż go nie mieć

    Wszystkie złożone dokumenty w ZUSie mam potwierszone.

    > PS .. Ostatnio walczę z nimi - od 2 lat o zwrot 12k .. i może
    > mi się uda właśnie i tylko dlatego że składałem dokumenty co miesiąc

    Coż, nie miałem jeszcze przyjemności otrzymania czegokolwiek od ZUSu.
    Więc nie mam też doświadczenia w sprawdzaniu jak działa egzekwowanie
    swoich praw.

    --
    Pete