  • 1. Data: 2020-04-23 21:10:48
    Temat: wywala różnicówka
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    dzisiaj dostałem pytanie typu "panie Tomku dlaczego mi wywala różnicówkę
    po 10 minutach". Nie potrafię odpowiedzieć, więc pytam Was

    Do mieszkania wchodzą 2 kable. faza i zero. W mieszkaniu jest nowa
    instalacja na 3 kablach. żółto zielone przewody ze wszystkich gniazdek
    jest połączone razem blisko różnicówki i podpięte do neutralnego.

    Do mieszkania kupiono z lombardu ładną kuchenkę, która ma gazowe palniki
    a piekarnik elektryczny. kuchenka po włączeniu wtyczki do gniazdka, po
    paru minutach wywala różnicówkę.

    Czy macie jakieś pomysły? Mogę tam pojechać, coś zdiagnozować, ale
    wolałbym nie jechać "na marne".

    ToMasz

  • 2. Data: 2020-04-23 21:16:36
    Temat: Re: wywala różnicówka
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 21:10, ToMasz pisze:
    > ale wolałbym nie jechać "na marne".

    Jak wszystko odłączone co jest w chacie też wywala?

    Jeżeli nie, to włączyć połowę urządzeń. Ja wywali to odłączyć połowę jak
    nie wywali to podłączyć połowę z połowy. :-) Itd..

    Robert

  • 3. Data: 2020-04-23 21:23:52
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 23.04.2020 o 21:10, ToMasz pisze:
> [...]
    > paru minutach wywala różnicówkę.
    >
    > Czy macie jakieś pomysły? Mogę tam pojechać, coś zdiagnozować, ale

    Witaj
    Wygląda na złe podłączenie różnicówki. Przewód PE za różnicówką, zamiast
    przed.
    Rura gazowa jest uziemiona i włączając wtyczkę uziemiasz dodatkowo
    przewód N za różnicówką...

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 4. Data: 2020-04-23 21:31:47
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Jak wszystko odłączone co jest w chacie też wywala?
    >
    > Jeżeli nie, to włączyć połowę urządzeń. Ja wywali to odłączyć połowę jak
    > nie wywali to podłączyć połowę z połowy. :-) Itd..
    >
    > Robert

    Przecież napisał, że wywala kuchenka z lombardu.
    Widać ktoś zastawił, bo wywalała różnicówkę.
    .

  • 5. Data: 2020-04-23 21:32:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > gniazdka, po paru minutach wywala różnicówkę.
    >
    > Czy macie jakieś pomysły? Mogę tam pojechać, coś zdiagnozować, ale

    Jeżeli pytasz o takie sprawy na grupach, a do tego używasz
    nieprawidłowego nazewnictwa to znaczy, że się na tym kompletnie nie
    znasz. Skoro się nie znasz to się nie tykaj, bo z prądem nie ma żartów.
    Poza tym żeby cokolwiek zdiagnozować to trzeba mieć czym.

  • 6. Data: 2020-04-23 21:34:04
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    >
    > Do mieszkania kupiono z lombardu ładną kuchenkę, która ma gazowe palniki
    > a piekarnik elektryczny. kuchenka po włączeniu wtyczki do gniazdka, po

    Specjalny obwód pod kuchenkę, z osobnym RCD.

    > Mogę tam pojechać, coś zdiagnozować, ale
    > wolałbym nie jechać "na marne".

    Można sprawdzić rzeczywiste parametry RCD, albo upływ wnoszony przez
    poszczególne obwody, ale do tego trzeba mieć sprzęt.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2020-04-23 21:48:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 21:31, t-1 pisze:
    > Przecież napisał, że wywala kuchenka z lombardu.

    Upssss... :-(

    Robert

  • 8. Data: 2020-04-23 21:48:16
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Wygląda na złe podłączenie różnicówki. Przewód PE za różnicówką, zamiast
    > przed.
    > Rura gazowa jest uziemiona i włączając wtyczkę uziemiasz dodatkowo
    > przewód N za różnicówką...

    Ale wtedy powinno wywalać raczej od razu, a nie po 10 minutach.

  • 9. Data: 2020-04-23 21:56:35
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 21:23, EdiM pisze:

> [...]
    > przed.
    > Rura gazowa jest uziemiona i włączając wtyczkę uziemiasz dodatkowo

    Trudno sobie wyobrazić, ze skoro instalacja 3-przewodowa PE jest
    rozdzielony za różnicówką.
    Ale faktycznie, wszystko możliwe dla budowlańców, traktujących elektrykę
    jako dodatek do układania glazury.

  • 10. Data: 2020-04-23 21:59:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Apr 2020 21:48:16 +0200, stary grzyb <s...@o...pl>
    wrote:
    > Ale wtedy powinno wywalać raczej od razu, a nie po 10 minutach.

    Pracy kuchenki czy podłączenia jej do gniazdka ale bez włączania?

    --
    Marek