  • 91. Data: 2020-05-02 00:32:21
    Temat: Re: wywala różnicówka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 May 2020 00:12:17 +0200, JMP napisał(a):
    > Izaura napisaÂł(a):
    aker-overload-burned-view-inside-54309324.jpg

    > Na zdj颩ach nie ma wyzwalacza r󾭩cowopr±dowego, tylko nadpr±dowy i
    > elektromagnetyczny (zwarciowy)

    A co to jest na dole ?
    Arc chutes .. jak to dziala ?

    J.

  • 92. Data: 2020-05-02 00:56:26
    Temat: Re: wywala rÄ,Ĺ,ĹĽnicÄ,Ĺ,wka
    Od: JMP <J...@o...pl>

    "J.F." napisał(a):

    aker-overload-burned-view-inside-54309324.jpg

    > A co to jest na dole ?
    > Arc chutes .. jak to dziala ?
    >
    > J.

    Na dole tzw. komora gasikowa (do gaszenia łuku) i jeszcze kanał do
    wyprowadzenia gazów na zewnątrz.

    JMP

  • 93. Data: 2020-05-02 01:00:06
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-05-02 00:12, JMP wrote:
    > Izaura napisa?(a):

    aker-overload-burned-view-inside-54309324.jpg

    > Na zdj?ciach nie ma wyzwalacza r?nicowopr?dowego, tylko nadpr?dowy i
    > elektromagnetyczny (zwarciowy)

    Ale, styki 'zrastajom' siem tak samo...

  • 94. Data: 2020-05-02 01:07:58
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-05-02 00:32, J.F. wrote:
    aker-overload-burned-view-inside-54309324.jpg

    > A co to jest na dole ?
    > Arc chutes .. jak to dziala ?

    Taka malutka cegielka dziurawka, do rozciagania luku...

    https://www.youtube.com/watch?v=850aO98OAyI

  • 95. Data: 2020-05-02 06:50:42
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-05-02 o 01:07, Izaura pisze:

    > Taka malutka cegielka dziurawka, do rozciagania luku...
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=850aO98OAyI

    Ciekawe na ile takich "zjawisk" jest zaprojektowany typowy S.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 96. Data: 2020-05-03 02:13:05
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-05-02 06:50, PeJot wrote:

    > Ciekawe na ile takich "zjawisk" jest zaprojektowany typowy S.

    Te zjawiska bywajom rozne pod wzgledem wielkosci wylaczanego pradu.
    Okresla siem trwalosc przestawien 'wajhy', najczesciej na kilka,
    kilkanascie tysiecy.
    Natomiast wylaczanie pradu zwarciowego okreslone jest w normie jako
    "zwarciowa zdolnosc laczeniowa":
    nominalna - Icn
    graniczna - Icu

    http://elektronik.tl.krakow.pl/lib/exe/fetch.php/wik
    iue:hager-nadpradowe.pdf

    Jednak moga pojawiac siem sytuacje, ze konieczne bedzie dobezpieczenie
    obwodu wylacznika nadpradowego bezpiecznikiem topikowym.

  • 97. Data: 2020-05-03 07:20:01
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-05-03 o 02:13, Izaura pisze:

> [...]
    > kilkanascie tysiecy.
    > Natomiast wylaczanie pradu zwarciowego okreslone jest w normie jako

    Tu podają trwałość mechaniczna 20 tysięcy *przestawień*. Czyli można
    założyć, że bez przerywania obciążonego obwodu.

    2ga sprawa: czy coś wiadomo o stabilności charakterystyk i(t) w
    perspektywie xx lat eksploatacji ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 98. Data: 2020-05-03 10:00:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu niedziela 3.05.2020 o 2:13:05, Izaura pisze:

    > Te zjawiska bywajom rozne

    Tak jak różne gimbusy bywajom: jedne poszły do LO,
    a drugie do warsztatu toczyć z olejem beczki, bo
    nie chciało im się nosić teczki. Warsztaty teraz
    zamknięte, to po internetach latajom.

  • 99. Data: 2020-05-03 10:58:53
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jak elektryk kładł mi instalację to właśnie w ten sposób sprawdzał czy wszystko
    działa prawidłowo. Wszystko na wierzchu, żadnych podłączonych urządzeń a ten co
    jakieś gniazdko (nie każde oczywiście) 2 druciki połączył i trach - wyskakiwało.
    Pytam go po co to robi a on właśnie to mi powiedział - dla pewności, że działa.
    > K.

    żarówka 60W jak chcesz chałupniczo sprawdzać

  • 100. Data: 2020-05-03 19:00:13
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 30.04.2020 o 22:42, ToMasz pisze:
    >>> https://obrazki.elektroda.pl/1311300200_1331632956.j
    pg

    > naprawione.
    > Zółto zielony był podłączony do niebieskiego za różnicówką. podłączenie
    > go tak jak na powyższym schemacie załatwiło sprawę. od tygodnia jest
    > dobrze. Dziękuję wszystkim jeszcze raz.
    >
    > ToMasz
    >
    > PS Elastyczna, żółta, "gumowa" rura z gazem przewodzi prąd!

    To chyba wygrałem ten quiz :)
    EdiM