  • 1. Data: 2010-07-27 08:43:38
    Temat: Re: za wysokie krokwie
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > witajcie!
    >
    > Mam pytanie ws wysokości krokwi na dachu czterospadowym. Drewno na
    > więźbę zamówiłem zimą. Dziś patrzę na projekt i okazuje się że zamówiłem
    > zbyt wysokie krokwie:(
    > W projekcie jest 15 cm, ja zamówiłem 17.5 cm.

    Krokwie jak i wszelkie inne belki nosne maja tym wieksza wytrzymalosc im
    sa "wyzsze". Ta wytrzymalosc roznie do kwadratu ich wysokosci. I o ile
    wytrzymalosc w sensie "sie zlamie" jest zapewne przekroczona to beda one
    korzystne ze wzgledu na znacznie mniejsze ugiecie pod obciazeniem sniegiem i
    wiatrem. "Rownosc" polaci z krokwiami naroznymi mozna latwo skorygowac
    wykonujac w tych krokwiach nieco wieksze zaciecia, zamki nad platwiami. A I
    ew. izolacji termicznej upchasz tam kiedys nieco grubiej zatem sama radosc.
    Pzdr.
    Tornad