    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: zamek do drzwi na pilota
    Date: Tue, 24 Nov 2015 11:43:58 +0100

    Am 06.11.2015 um 09:37 schrieb bim.eu:
    > Jeżeli ktoś z czytających użytkuje zamek do drzwi na pilota, to dziękuję z góry za
    opinie, sugestie, uwagi.
    > Interesują mnie szczególnie zamki montowane nie w środku drzwi, lecz na wierzchu,
    od wewnątrz zamykanego nimi pomieszczenia, bo przy takim nie da się od zewnątrz
    manipulować (włamywacz).
    > Zapadki w takich zamkach poruszane są bateriami i tu mam obawy, czy w codziennym
    zagonieniu będzie się pamiętać, aby je zmienić na nowe, zanim gasnąca bateria nie
    odblokuje drzwi w czasie naszej nieobecności.

    Zamki, które znam, mają sygnalizację low bat, albo pipkaniem przy
    otwieraniu, albo mrugającym LEDem (czerwona lampka normalnie
    sygnalizująca błędny klucz mruga na zmianę z zieloną klucz ok). Nie mam
    żadnego w domu, to są zamki, które mamy w biurze i w firmie w której
    dorabiam. Ale wymienić baterię wtedy trzeba, bo wytrzyma jeszcze
    paręnaście otworzeń, ale nie kilkadziesiąt. Już parę razy cieć zawalił i
    musiałem lecieć po klucz awaryjny do niego. Przy drzwiach wejściowych do
    budynku uniwerku jest zamek podłączony do sieci, oczywiście z zasilaniem
    awaryjnym, tam tych problemów nie ma.

    Waldek