  • 1. Data: 2017-03-21 17:30:12
    Temat: zmywarka 45 vs 60
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    jak to jest ze zmywarkami, czy lepiej kupic mniejszą czy większą?
    cena prawie identyczna

    chodzi o to, czy mogę na przykłąd kupić większą i cały tydzień do niej
    dokładać, a w niedziele po sumie odpalić i wszystko mi zmyje?

    ogólnie to Każdy kto ma coś do powiedzenia - niech pisze, dzięki!

  • 2. Data: 2017-03-21 19:55:31
    Temat: Re: zmywarka 45 vs 60
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/21/2017 5:30 PM, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU wrote:
    > chodzi o to, czy mogę na przykłąd kupić większą i cały tydzień do niej
    > dokładać, a w niedziele po sumie odpalić i wszystko mi zmyje?

    Zmywarki mają połówki programów, np tylko górna taca.

    Zmywarki i mają programy do przepłukania jak coś leży długo.

    Zmywarki smierdzą jesli coś tam lezy > 2 dni.

    Zmywarki nie wymyją jesli coś solidnie przyschnie.

    NTG.

  • 3. Data: 2017-03-22 07:48:19
    Od: rjka <r...@o...pl>

    ja mam małą bo większa mi się nie zmieściła i odradzam, chyba że ktoś
    myje tylko dużo talerzy które można łatwo poukładać
    ale jak się myje wszystko typu patelnia jakieś większe garnki miski
    kubki itp to mała zmywarka to porażka bo wsadzisz taki garnek i już nic
    więcej sensownie nie da się ułożyć - w efekcie myjesz w zmywarce jeden
    garnek 3 talerze i może wciśnięty gdzieś kubek - i mieli Ci to 3h -
    ręcznie umycie tego zajęło by Ci 5 minut

  • 4. Data: 2017-03-22 07:55:22
    Od: rjka <r...@o...pl>

    to fakt...czasem masakrycznie śmierdzi (to normalne jak się jedzenie
    psuje tym bardziej jak ktoś przed włożeniem nie usuwa większych odpadków
    tylko ładuje ten cały syf)
    najlepiej załadować i od razu włączyć zmywanie

  • 5. Data: 2017-03-22 08:39:03
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 21 Mar 2017 17:30:12 +0100, niepełnosprawny intelektualnie

    > ogólnie to Każdy kto ma coś do powiedzenia - niech pisze, dzięki!

    Tylko 60. Miałem kiedyś 45 i jest za mała (brytfanki, patelnie itp. zajmują
    dużo miejsca). U mnie przy rodzinie 2+2 nawet 60 nastawiamy codziennie,
    czasem wyjdzie tak, że co drugi dzień. Prawie nic nie myję ręcznie, nawet
    raz użytych szklanek, bo jak zobaczyłem ile wody używam na takie mycie, to
    zmywarka bierze mniej.

    --
    scruffty

  • 6. Data: 2017-03-22 16:35:39
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    dzięki Wszystkim! chwała!

  • 7. Data: 2017-03-23 19:12:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > bo jak zobaczyłem ile wody używam na takie mycie, to
    > zmywarka bierze mniej.

    Skoro użyłeś tego argumentu, to mniej znaczy ile, wiadro, dwa wiadra?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2017-03-24 21:57:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-23 o 19:12, Mateusz Bogusz pisze:

    > Skoro użyłeś tego argumentu, to mniej znaczy ile, wiadro, dwa wiadra?

    Ja mam Boscha 60cm, jakiś średniej klasy (jak chcesz, mogę sprawdzić
    model). O ile dobrze pamiętam, to w trybie automatycznym (czyli
    temperaturę i czas dobiera wg zabrudzenia naczyń) to pobiera 12 lub 13
    litrów wody. Czyli tyle, ile miewały typowe wiadra w studniach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2017-03-26 18:31:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > O ile dobrze pamiętam, to w trybie automatycznym (czyli temperaturę i
    > czas dobiera wg zabrudzenia naczyń) to pobiera 12 lub 13 litrów wody.
    > Czyli tyle, ile miewały typowe wiadra w studniach.

    Też mam zmywarkę i na oko moja ssie wody więcej (ale to moja).
    Przyjmijmy że ręcznie byś umył, a niech będzie na bogato w 50 litrach te
    same gary (ktoś się nie zgadza?). Pod Łodzią m3 wody kosztuje mnie 3,5zł
    brutto. Ja kupiłem zmywarkę za 1100zł. To 1100/3,5 = 314m3 wody.

    Codziennie bym zmywał to samo co zmywarka w 50L, a zmywarka myła by BEZ
    WODY - koszt zakupu zwraca się po 17 latach. W tym momencie jeszcze nie
    ma znaczenia czy odpalałbyś tą zmywarkę raz dziennie czy co trzeci dzień.

    O zużyciu prądu nie piszę, bo w zlewie lodowatą wodą też łap nie
    polewam. Piszmy że oszczędza czas, że ktoś lubi się gimnastykować przy
    wkładaniu i wyjmowaniu, ale nie piszmy że wodę oszczędza.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2017-03-27 09:43:12
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 23 Mar 2017 19:12:10 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Skoro użyłeś tego argumentu, to mniej znaczy ile, wiadro, dwa wiadra?

    Kiedyś dla testu włożyłem kurek do zlewu (jak myję to pod bieżącą, inaczej
    mi nie idzie). Mycie kompletu z 4 osób to cały zlew wody (jakieś 10L).
    Mniej więcej w tej wodzie (wg. karty producenta) zmywarka umyje cały wkład.

    Aha, nie liczę na siłę ekonomicznego sensu zakupu zmywarki i ile się będzie
    zwracać. Ani ja ani żona nie lubimy myć naczyń, więc traktuję zakup jak
    jednokrotny wydatek poprawiający samopoczucie na kilka następnych lat. A
    jeśli jednostkowe mycie jest tańsze niż ręcznie to dodatkowy bonus.

    --
    scruffty