  • 11. Data: 2009-12-13 21:58:22
    Temat: Re: zmywarka- czy taka wlasciwosc?
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 18:43:56 +0100, Chiron napisał(a):

    > Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jak mam dokładnie pozbawiać szklankę resztek z kawy- to wolę ją przy okazji
    > umyć w zlewozmywaku. Podobnie z talerzykiem do ciasta. Pytanie: po co mi
    > zmywarka?

    Żeby nie zawracać sobie głowy myciem naczyń, zwłaszcza kiedy ich jest nagle
    dużo. Ten czas lepiej poświęcić na inne sprawy :-)
    --

    Ikselka.

  • 12. Data: 2009-12-13 22:04:55
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    > Żeby nie zawracać sobie głowy myciem naczyń, zwłaszcza kiedy ich jest
    > nagle
    > dużo. Ten czas lepiej poświęcić na inne sprawy :-)

    Tylko u nas na imprezach jest makowiec i kawa. Skoro nie mogę umyć szybko
    naczyń w zmywarce- a chcę wrócić do gości, to nie mam wyjścia, tylko wrzucić
    brudne do zlewozmywaka w kuchni- a gościom dać nowe...a rano, jak przestaną
    trząść się ręce- umyć ręcznie:-(

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron

    skarb.
    - Waldemar Łysiak

    siebie
    Leopold Staff

  • 13. Data: 2009-12-13 22:06:27
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    Użytkownik "MacAaron" <rzoockxz@spamowi_nie.gmail.com> napisał w wiadomości
    > Chiron:

    > Sprawę makowca załatwia 2--3-sekundowe spłukanie talerzyka strumieniem
    > wody z kranu od razu po zjedzeniu tegoż makowca, zanim talerzyk zaschnie.
    >
    > Pozdrawiam
    > MacAaron

    To ja sobie moge tak zrobić ze swoim. Jak to widzisz na imprezie?

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron

    skarb.
    - Waldemar Łysiak

    siebie
    Leopold Staff

  • 14. Data: 2009-12-13 22:07:19
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 18:46:01 +0100, Chiron napisał(a):

    > Nic nie daje. Mak czy kawa wchodzi w cały układ wodny bez przeszkód, nie
    > rozpuszcza się w detergentach- i taki efekt...A jak mam dokładnie pozbawiać
    > szklanki resztek kawy, a talerzyki do ciasta- maku, to wolę to umyć ręcznie.
    > Jednakże po co tyle kasy wydawałem na zmywarkę?:-(

    Odkąd mam zmywarkę (czyli jakieś 15 lat):
    1. Jakoś lepiej się czuję, kiedy wiem, że naczynia przeszly przez wysoką
    temperaturę i mocno działający proszek.
    2. Mój kręgosłup nie cierpi.
    3. Moje ręce nie cierpią.
    4. Moje nogi nie cierpią.
    5. Zużycie wody i czasu jest bardziej ekonomiczne - nie puszcza się
    hektolitrów wody, zeby umyć parę talerzyków, lecz w 13 litrach myje się
    ilosć naczyń, którą myłabym ręcznie z godzinę i zużyłabym ze 100 litrów
    wody do ich wyplukania.
    6. Oszczędność wody ze względu na szambo (póki co kanalizacji jeszcze nie
    mamy).
    7. Naczynia zabrudzone mogą sobie spokojnie czekać na liczniejsze
    "towarzystwo" w zmywarce, a nie w zlewie.
    8. Mogą być myte wtedy, kiedy akurat śpię i jest druga taryfa - dzięki
    funkcji opóźnienia mycia.
    9. Odpadło mi mozolne ręczne mycie słoików na przetworyyyyyy!!!!!!!!!!

    I jeszcze duuuużo pozytywów bym znalazła :-)

    --

    Ikselka.

  • 15. Data: 2009-12-13 22:08:43
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 19:08:57 +0100, medea napisał(a):

    > Dokup ciśnieniowy ekspres do kawy, nie będziesz miał fusów.
    >
    > Ewa

    O tio tio. Albo przestaw się (do Chirka) na rozpuszczalną - jedyna dobra to
    Nescafe Collection Espresso!
    --

    Ikselka.

  • 16. Data: 2009-12-13 22:09:16
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 19:19:49 +0100, Chiron napisał(a):

    > Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jak już w zimnej wodzie dokonam dokładnego płukania, to co mi zależy teraz
    > gorącą z odrobiną płynu umyć?

    Zużyjesz kilka litrów wody na jedną filizankę...
    --

    Ikselka.

  • 17. Data: 2009-12-13 22:09:55
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 19:24:14 +0100, Chiron napisał(a):

    > Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Jednakże nie załatwia to sprawy makowca. Poza tym- praktycznie codziennie
    > parzymy kawę w dość specyficzny sposób: gotuje się przyprawy (imbir,
    > kardamon, cynamon, goździki) i do tego wsypuje się kawę- gotując przez kilka
    > minut. Potem przelewa się to do filiżanek, a na dno odrobinę miodu. Pycha! I
    > mimo, że wsypuje siędużo kawy- to nie czuć, że jest mocna. Jednak w
    > ekspresie tego nie zrobię.

    Zrobisz - jak zmielesz przyprawy w młynku i zmieszasz z kawą.
    --

    Ikselka.

  • 18. Data: 2009-12-13 22:19:04
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 23:06:27 +0100, Chiron napisał(a):

    > Użytkownik "MacAaron" <rzoockxz@spamowi_nie.gmail.com> napisał w wiadomości

    > To ja sobie moge tak zrobić ze swoim. Jak to widzisz na imprezie?

    Zapas talerzyków i zmywarka :-)
    --

    Ikselka.

  • 19. Data: 2009-12-13 22:24:16
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    > O tio tio. Albo przestaw się (do Chirka) na rozpuszczalną - jedyna dobra
    > Nescafe Collection Espresso!

    Nie nadaje się na kawę z kardamonem i innymi przyprawami.

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron

    skarb.
    - Waldemar Łysiak

    siebie
    Leopold Staff

  • 20. Data: 2009-12-13 22:25:56
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    > Zrobisz - jak zmielesz przyprawy w młynku i zmieszasz z kawą.

    Okropieństwo! Próbowaliśmy- to nie to. Kawa ma swoje wymogi- musi być
    odpowiednio zmielona, a i przyprawy dodane w odpowiedniej kolejności- no i
    to wszystko kilka minut się gotuje. Ekspres- odpada.

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron

    skarb.