  • 21. Data: 2013-10-30 12:11:20
    Temat: Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 12:10:19 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]

    Aha - dodam jeszcze ze ja mam wentylacje mechaniczna i ona wyrownuje
    wszedzie temperatury. Mielenie pompka nie ma zadnego sensu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2013-10-30 12:49:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-30 11:42, quent pisze:

    > Przypomina mi się jak śmierdziało w domu przypieczonym kurzem jak na
    > początku okresu zimowego "włączało się" kalafiory, i jeszcze to jak
    > patrząc przez okno na zimowy krajobraz można się było niemal poparzyć
    > gdy za blisko stanęło się przy kal. no i na malucha* trzeba było uważać ;-)

    Dzis chyba nikt juz nie zasila grzejnikow taka temperatura, wiec luzik.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2013-10-30 12:53:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Nawet nie wiem kiedy zaczął się u mnie sezon grzewczy.
    > W domu mam ciągle tę samą temp.
    > Nic(sic!) nie ustawiam

    No właśnie i to jest to czego ja nie chciałem u siebie :-)

    > Słyszałeś o czymś takim jak programowalny sterownik?
    > Ah, no tak... w starożytności tego nie mieli ;-)

    A to on zgaduje myśli? Albo wie kiedy ja wracam z urlopu nawet gdy ja sam
    tego jeszcze nie zaplanowałem?

    > Co to znaczy ciepła podłoga?
    > Ile ona wg. Ciebie ma stC?
    > U mnie w największe mrozy ma 24st. a i tak jak staję na kaflach w łazience
    > to nie mam uczycia, że są one "ciepłe" a raczej takie... hmmm... nijakie,
    > jakbył położył stopę na drewnianą deskę ;-)

    Przyjemnie ciepła w dotyku gołą mokrą stopą po wyjściu z wanny.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2013-10-30 13:02:57
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-30 12:53, Ergie wrote:
    > A to on zgaduje myśli? Albo wie kiedy ja wracam z urlopu nawet gdy ja
    > sam tego jeszcze nie zaplanowałem?

    Nooo skoro lubisz wyjazdy spontaniczne to i z natury pewnie jesteś
    zaimpregnowany na różne możliwe przygody z tym związane ;-)

    Ale jest i na to rada. Nie robić nic ze sterowaniem kotła, niech grzeje
    w urlopie to i tak niewiele zmienia pod względem finansowym.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 25. Data: 2013-10-30 13:15:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Oct 2013 04:08:10 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Ale mierzysz srednia, czy tylko tak Ci sie wydaje ze bylo -10stC ?

    Nie mierzylem regularnie, ale kilka razy w najbardziej dajacych w dupe
    okresach zapisywalem maks. i min. I na przyklad dla 25 marca mam zapisane
    minimum -16 st., maksimum -7. A ten sam dzien u Ciebie ma srednia -3,47 st
    C.

    Nawet, gdy -16 bylo u mnie tylko przez godzine, a pozostale 23 godziny bylo
    cieplutkie -7, to srednia dobowa temp. wychodzi 2x nizsza.

    A mieszkam tez na poludniu, 20 km od Krakowa.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 26. Data: 2013-10-30 13:16:22
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Oct 2013 13:15:54 +0100, Maciek napisał(a):

    > gdy

    +by

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 27. Data: 2013-10-30 13:18:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ale ja wiem z gory i do konca zycia jaka chce miec temperature "jutro" -
    > 22 w salonie, 18-19 w sypialni i 24 w lazience - niby po co mialbym
    > te temperatury codziennie zmieniac !?:)

    Dla komfortu :-) To o czym piszesz to jakaś masakra. 24 w łazience chcę mieć
    tylko rano gdy myję zęby i jestem zaspany, później w w ciągu dnia ok. 20 a
    tylko przy wyjściu z wanny chcę ciepła podłogę. Nie chcę sauny przez cały
    dzień.

    Mam pokój tzw. rozrywkowy gdzie czasem oglądam film, a czasem rekreacyjnie
    gram w dart'a. Zupełnie inną temperaturę chcę do jednego i drugiego i nie
    mam zamiaru tego wcześniej planować.

    W salonie czasem ktoś gościnnie nocuje i nie chce w nocy 21 stopni tylko 19.

    I tak by można długo wymieniać. Możliwość dowolnej zmiany temperatury to
    komfort którego podłogówkarze nie znają.

    > Elektryczna mata jest do niczego - dziala zawsze z pelna moca.. Po co?

    Działa tak jak jest podłączona. Moja ma czujnik temperatury który ją
    wyłącza.

    > PS. wiedzialem ze temat kalafiory VS podlogowka ruszy temat he he :P

    Gdy będę na emeryturze i będę budował "dom spokojnej starości" to tez sobie
    zrobię podłogówkę, teraz prowadzę zbyt aktywny tryb życia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2013-10-30 13:20:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > patrząc przez okno na zimowy krajobraz można się było niemal poparzyć gdy
    > za blisko stanęło się przy kal. no i na malucha* trzeba było uważać ;-)

    Poparzyć? A jak dotykasz czoła co ma 36,6 to też się parzysz?

    Kto normalny dziś robi instalację wysokotemperaturową?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2013-10-30 13:52:41
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-30 13:20, Ergie wrote:
    > Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Poparzyć? A jak dotykasz czoła co ma 36,6 to też się parzysz?
    >
    > Kto normalny dziś robi instalację wysokotemperaturową?

    Tak się nabijam przecież... nie denerwuj się ;-)

    Idea ogólnie jest taka, że inny jest rozkład temp. przy
    "grzeniku-podłodze" a inny przy takim, który ze względu na swoje małe
    rozmiary ma o wiele bardziej skondensowaną energię z czego wynika sposób
    jej oddawania - promieniowanie/konwekcja. Ten rozkład temp. w
    pomieszczeniu dla mnie jest kluczowy. U siebie mam w całym pomieszczeniu
    optymalną, stałą temp., nie ma miejsc chłodniejszych i cieplejszych co
    mnie zawsze wk..ło.
    Przy podłogówce mogę łóżko ustawić w dowolnym miejscu co przy
    grzejnikach jest dyskusyjne.
    Dlatego właśnie wybrałem podłogówkę w całym domu i muszę przyznać, że
    niesamowite jest to, że w domu mam ciepło a nie wiem co tak naprawdę
    grzeje - magia panie ;-)

  • 30. Data: 2013-10-30 15:53:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A to on zgaduje myśli? Albo wie kiedy ja wracam z urlopu nawet gdy ja sam
    > tego jeszcze nie zaplanowałem?

    sesemesem odpalac