  • 1. Data: 2013-10-28 10:02:36
    Temat: odkurzacz centralny - zrób to sam
    Od: quent <x...@x...com>

    Szukam właśnie elementów do instalacji OC no i zastanawia mnie czy jest
    tu podobnie jak w CO orurowanie tzw. marketowe czyli kiepskie oraz te
    niby lepsze, firmowe ;-)

    Mam np. aukcje allegro na której jest zestaw dla 2 gniazd:
    http://allegro.pl/zestaw-na-3-gniazda-odkurzacz-cent
    ralny-i3631368533.html
    Na tej aukcji mamy wszelkie kolana wykonane jako mufa-mufa, natomiast
    np. na tej stronie:
    http://borysowski.com/przemyslowe_odkurzacze/wykonan
    e-z-pcv.html
    Są dostępne kolana mufa-nypel co wydaje mi się rozwiązaniem lepszym
    ponieważ na łączeniach rur takimi kolanami jest mniejsze
    prawdopodobieństwo osadzania się brudu.

    Czy macie może jakiś doświadczenie z instalacjami tego typu?
    Faktycznie są różnice w jakości el. instalacji?

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 2. Data: 2013-10-28 10:24:50
    Temat: Re: odkurzacz centralny - zrób to sam
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 28 Oct 2013 10:02:36 +0100, quent napisał(a):

    > Czy macie może jakiś doświadczenie z instalacjami tego typu?
    > Faktycznie są różnice w jakości el. instalacji?

    A czy jedna amatorska instalacja się liczy:-) Zwróć uwagę na gniazda i
    osprzęt, czy jak zrobisz na Borysowskim to czy nie będziesz skazany tylko
    na nich. Ja robiłem na tych standardowych, sklejanie z mufą też jest dobre,
    ponieważ ona ma w środku taki ząbek ogranicznik, jak dotniesz rurę prosto
    to ona dochodząc z dwóch stron do tego ogranicznika złączy się jakby
    przejścia nie było. Oczywiście to teoria, nie zawsze się tak da idealnie.

    Uwaga, jak będziesz kleił sam, to nie przekręcaj elementów podczas
    sklejania! Skomplikowane to nie jest, wystarczy trochę logiki, jak najmniej
    łuków a jak już to łagodne. Robi się przyjemnie, tylko klej szybko łapie.
    Zrób najpierw wszystko na sucho i potem klej.
    poczytaj o systemie Hide A Hose, choć ja bym tego nawet przy nadmiarze
    gotówki nie robił. Jedno co ma fajne to łagodne kolanka.

    --
    scruffty

  • 3. Data: 2013-10-28 18:35:19
    Od: mkonst <m...@n...pl>

    W dniu 28.10.13 10:24, scruffty pisze:

    > A czy jedna amatorska instalacja się liczy:-) Zwróć uwagę na gniazda i
    > osprzęt, czy jak zrobisz na Borysowskim to czy nie będziesz skazany tylko
    > na nich.

    Parę lat temu budując dom ułożyłem instalację z tego co mi wpadło w rękę
    w najbliższym markecie budowlanym a był to jak się okazało całkiem
    niedawno właśnie Borysowski. W tym roku kupiłem jednostkę centralną
    gniazda i osprzęt zupełnie innej firmy. Zapytali tylko co jest napisane
    na zaślepkach puszek, przyjechali, zamontowali i wszystko działa.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    marcin(kropka)konstanczak(malpa)neostrada(kropka)pl

  • 4. Data: 2013-10-29 12:04:48
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    > A czy jedna amatorska instalacja się liczy:-) Zwróć uwagę na gniazda i
    > osprzęt, czy jak zrobisz na Borysowskim to czy nie będziesz skazany tylko
    > na nich.

    sa jeszcze przejsciowki w obie strony.
    Ja dalem zwykle rurki bo sie ladnie miescily w 1 warstwie 5cm styropianu

> [...]
    > przejścia nie było. Oczywiście to teoria, nie zawsze się tak da idealnie.
    >
    > Uwaga, jak będziesz kleił sam, to nie przekręcaj elementów podczas

    Chyba zawsze przekrecalem ;) Czy to bedzie teraz nieszczelne?
    Ten zakaz przekrecania kojarzyl mi sie ze zgrzewaniem rurek wodnych PP.
    Co do klejenia - zawsze smarujemy rure zeby waleczek z nadmiaru kleju byl na
    zewnatrz.

    > Skomplikowane to nie jest, wystarczy trochę logiki, jak najmniej
    > łuków a jak już to łagodne.

    Poczytaj PDFy producentow, zawarli tam chyba wszystkie reguly, i jakich bledow sie
    wystrzegac.

    > Robi się przyjemnie, tylko klej szybko łapie.
    > Zrób najpierw wszystko na sucho i potem klej.

    Warto ustalic kolejnosc klejenia, zeby niespodzianek nie bylo. Raczej od strony
    odkurzacza.

    Ja zestawu gotowego nie bralem bo tam prawie same luki 90st, a potrzebowalem prawie
    same 45st.

    bajcik

  • 5. Data: 2013-10-29 12:23:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 października 2013 12:04:48 UTC+1 użytkownik Krzysztof Garus
    napisał:

    > Chyba zawsze przekrecalem ;) Czy to bedzie teraz nieszczelne?
    > Ten zakaz przekrecania kojarzyl mi sie ze zgrzewaniem rurek wodnych PP.

    Dokladnie tak. Ja tez jak pamietam montujac swoja instalke specjalnie
    przekrecalem bo tak mi kazal sprzedawca/instalator i tak stalo we wszystkich
    zaleceniach producentow - klej lepiej sie wtedy rozprowadza czy cos :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-10-30 12:54:11
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 29 Oct 2013 04:23:24 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Dokladnie tak. Ja tez jak pamietam montujac swoja instalke specjalnie
    > przekrecalem bo tak mi kazal sprzedawca/instalator i tak stalo we wszystkich
    > zaleceniach producentow - klej lepiej sie wtedy rozprowadza czy cos :)

    A mi kazali nie przekręcać:) Inna sprawa, że ten klej jest zdradziecki,
    ręka się zawaha i już można zapomnieć o korekcie, więc przy klejeniu
    bardziej fikuśnych podejść rysowałem sobie markerem najpierw gdzie mają się
    zejść rury na obu kawałkach. Swoją drogą to chyba bez większego znaczenia
    dla spoiny czy kręcić czy nie, oby za dużo kleju nie walić, aby nie wylazł
    wewnątrz.

    --
    scruffty

  • 7. Data: 2013-10-30 12:58:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 12:54:11 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:

    > zejść rury na obu kawałkach. Swoją drogą to chyba bez większego znaczenia
    > dla spoiny czy kręcić czy nie, oby za dużo kleju nie walić, aby nie wylazł
    > wewnątrz.

    Dokladnie.. Nawet jak bedzie minimalnie nieszczelne to to ma nikly wplyw na
    ssanie :-) Elastyczne rury do montazu szufelek instalator/sprzedawca (mamy
    tu takiego wygadanego faceta z beama) zabronil mi w ogole na kleju montowac.
    Po prostu zalozone na rury od strony szufelki i rury i nic wiecej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.