  • 21. Data: 2013-02-14 14:43:13
    Temat: Re: zuzycie pradu na CO - pompa ciepla, nowe wyniki ;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 12:15:11 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Jestes ewenementem :-) No moze Kris zuzywa jeszcze mniej :D Normalni gazownicy
    Znaczy że ja nienormalny?
    Na uklepanej ziemi na gołe klaty na pojedynek chcesz byc wyzwany?

  • 22. Data: 2013-02-14 17:23:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 14:19:36 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > gazowy i przypominal sobie o nim dopiero gdzie� w listopadzie. Miesi�ce
    > luty, marzec mam oko�o 60% zapewnione z solar�w, najgorzej w grudniu i
    > styczniu, oko�o 30%.

    Tylko mnie upewniasz w przekonaniu ze z tym solarami to albo masz liczniki popsute
    albo cos nas tutaj oszukujesz :) Luty jest zwykle znacznie zimniejszy od stycznia a
    slonca duzo nie ma. W 2012 w lutym zuzylem 1343kWh - po przemnozeniu przez COP ok 3,5
    = 4700kWh. 60% z tego to 2820kWh - masz taki uzysk w lutym? Bujda na resorach w ktora
    nigdy nie uwierze :-) Sasiad ma dwa prozniowe solary i w lutym uzyski ma marniutkie
    :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2013-02-15 08:48:24
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak do tej pory to zauwazylem chyba tylko ze dwa dni jakos tam sloneczne w
    > tym miesiacu, a jest juz polowa. Jak pokryc tym 60% zapotrzebowania to nie
    > bardzo wiem

    Widzę że co roku masz ten sam problem. U mnie słońce u ciebie brak.
    Owszem styczeń tego roku ogólnie kiepsko w porównaniu do zeszłego wypadł.
    Luty... jeszcze się nie skończył ale już sporo dni słonecznych było. ogólnie
    z dnia na dzień na plus bo jednak przy słabszym zachmurzeniu też działa.

    Marek

  • 24. Data: 2013-02-15 09:15:59
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 14:19:36 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    >Tylko mnie upewniasz w przekonaniu ze z tym solarami to albo masz liczniki
    >popsute albo cos nas tutaj oszukujesz :)

    Mam takie samo wrażenie co do twoich liczników.

    > Luty jest zwykle >znacznie zimniejszy od stycznia a slonca duzo nie ma.

    Bzdury Adam gadasz. Temperatura otoczenia ma tu małe znaczenie. Owszem ma
    wpływ na sprawność kolektora, ale jeśli to będzie średnio nawet 5 stypni
    róznicy to jak zobaczysz na wykres sprawności dowolnego kolektora to
    zobaczysz że dla 5 stopni różnica w sprawności to zaledwie pojedynczy
    procent. A zresztą ogólnie styczeń był mroźniejszy niż luty. W tamtym roku
    też, to w styczniu przez 2 tygodnie mieliśmy mrozu poniżen -20stC. Jest
    jeszcze coć czego nie uwzględniasz. Jak jest wysokie ciśnienie, to i mróz w
    nocy ale słoneczny dzień. Mimo mrozu -15stC przy słonecznej pogodzie ja mam
    w zbiorniku wodę nagrzaną do 50stC.

    > W 2012 w lutym zuzylem 1343kWh - po przemnozeniu przez COP ok 3,5 =
    > resorach w ktora nigdy nie uwierze :-) Sasiad ma dwa >prozniowe solary i w
    > lutym uzyski ma marniutkie :)

    Jak zejdę na dół, to zobaczę ile kWh było w lutym tamtego roku i ci podam.

    Póki co... Adam głupoty do potęgi piszesz. Nie interesują mnie solary
    twojego sąsiada. Jakiego producenta, jaki model, jaka powierzchnia apertury?
    Raz że ma zapewne mniejszą powierzchnia apertury, czyli już na dzień dobry
    uzyski mniejsze a dwa że solary próżniowe przeważnie mają niższe uzyski
    rocznie niż płaskie. Nie wierzysz? Udowodnię ci:

    http://www.solarenergy.ch/index.php?id=111&L=6&no_ca
    che=1
    http://www.solarenergy.ch/index.php?id=111&L=6&no_ca
    che=1

    Porównaj sobie
    płaski Domestic hot water669 kWh/m2 Water pre-heating854 kWh/m2 Space
    heating551 kWh/m2
    próżniowy Domestic hot water604 kWh/m2Water pre-heating768 kWh/m2Space
    heating492 kWh/m2

    Dla większości kolektorów prózniowych uzyski średnioroczne są niższe. Chcesz
    może podważyć te wyniki?

    Jakim cudem np. przedwczoraj miałem z solarów 300litrów wody nagrzanej do
    50st. Policz sam. Woda z wodociągów o tej porze około 6stC. Wychodzi około
    15kWh. W statystykach sterownika jest zanotowane 14kWh.
    Dla sprawdzenia, przez kilka miesięcy miałem zainstalowany profesjonalny
    licznik ciepła Kamstrup. Potwierdziło się to co pokazuje sterownik solarny.
    Zanim zaczniesz negować zapoznaj się do jakich celów się ich używa
    (Kamstrup) i jakiej klasy dokładności są.

    Tak więc, jeśli już, to twoje wyniki są naciągane. Sąsiadowi powiedz, żeby
    zmienił kolektory na płaskie i poprawił kąt nachylenia i prędkość przepływu.

    Marek

  • 25. Data: 2013-02-15 09:23:54
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Sorki źle powklejałem

    Hewalex płaski
    Domestic hot water535 kWh/m2
    Water pre-heating782 kWh/m2
    Space heating

    360 kWh/m2

    próżniowy Ulrich
    Domestic hot water466 kWh/m2
    Water pre-heating639 kWh/m2
    Space heating343 kWh/m2

  • 26. Data: 2013-02-15 09:49:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 08:48:24 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Widzę że co roku masz ten sam problem. U mnie słońce u ciebie brak.
    > Owszem styczeń tego roku ogólnie kiepsko w porównaniu do zeszłego wypadł.

    u mnie też raczej marnie ze słoncem tej zimy, dolny śląsk.

    b.

  • 27. Data: 2013-02-15 10:08:00
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Luty... jeszcze się nie skończył ale już sporo dni słonecznych było.
    > ogólnie z dnia na dzień na plus bo jednak przy słabszym zachmurzeniu też

    Przegladam mapy zachmurzenia w calej polsce i wszedzie jest podobnie. Mniej
    wiecej co rok to samo. A, ze grzeje przez chmury, no grzeje. Tylko ja w
    wodzie o temp. powiedzmy 20C kapac sie nie lubie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2013-02-15 10:20:02
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Przegladam mapy zachmurzenia w calej polsce i wszedzie jest podobnie.
    > Mniej wiecej co rok to samo. A, ze grzeje przez chmury, no grzeje. Tylko
    > ja w wodzie o temp. powiedzmy 20C kapac sie nie lubie. :-)

    Maniek. Przeczysz sam sobie. Przecież dobrze wiesz, sam też pisałeś, że o
    tyle mniej gazu się zużywa o ile nagrzeje solar, choćby wstępnie wodę w
    zbiorniku o każdy stopnień C.
    Sam też pisałeś, że tak jak u mnie, podłączyłeś solary do podłogówki i w
    okresie przejściowym priorytetem jest dogrzewać podłogę niskotemperaturowo a
    potem wodę w zbiorniku bo solar pracuje z większą sprawnością gdy nie musi
    się znacznie nagrzewać.
    U mnie jest akurat tak, że teraz w te dni przy konkretnie tych warunkach
    pogodowych zbiornik nagrzewany jest do 50stC a po przekroczeniu tej
    temperatury sterownik przełącza zawór trójdrogowy na wymiennik podłogówki i
    grzeje podłogówkę z większym przepływem ale z niższą temperaturą więc
    sprawność czyli wykorzystanie solarów wzrasta.

    Marek

  • 29. Data: 2013-02-15 10:23:25
    Od: w...@g...com

    > u mnie też raczej marnie ze słoncem tej zimy, dolny śląsk.

    Ja mam wrażenie, że tej zimy (od listopada do dzisiaj) , to ze 3 dni było słońce,
    reszta to noc polarna (Warszawa i okolice).

    Ja akurat patrzę pod kątem wykorzystania promieni słonecznych przez duże
    przeszklenia, bo mam takowe. No i na razie zawiodłem się. Liczę, że marzec, kwiecień
    przyniesie jakieś zyski.

    pzdr
    Bogdan

  • 30. Data: 2013-02-15 10:42:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Sorki źle powklejałem
    >
    > Hewalex płaski
    > Domestic hot water535 kWh/m2
    > Water pre-heating782 kWh/m2
    > Space heating
    >
    > 360 kWh/m2
    >
    > próżniowy Ulrich
    > Domestic hot water466 kWh/m2
    > Water pre-heating639 kWh/m2
    > Space heating343 kWh/m2

    No ale jak wklejasz Hewalexa plaskiego to wklej tez prozniowego, a nie
    Ulricha bo wyglada malo profesjonalnie.

    Pozdro.. TK