  • 11. Data: 2015-08-05 18:17:25
    Temat: Re: Ręczna piła tarczowa jako pilarka stołowa?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2015 o 14:53 Ergie <e...@s...pl> pisze:

    > Ulżyło Ci? To teraz idź pogadaj z jakimś modelarzem dlaczego używa
    > małych tarcz i niskich obrotów.

    15 lat byłem modelarzem (okręty) - przy drewnie najważniejsze są wysokie
    obroty.
    Pracując małymi obrotami zużyjesz 2 razy tyle czasu a efekt końcowy i tak
    będzie do du..py.

    Co do małych tarcz zgoda, ale jak masz element 8x12mm czy 4x6mm trudno
    abyś używał tarczy 160mm....

    TG

  • 12. Data: 2015-08-05 19:12:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Majka pisze tak:

    > Więc czy mogę, da się tak zrobić piłę stołową z piły ręcznej
    > tarczowej?

    of course you can :)

    https://youtu.be/-ka-Oo6Ardk
    https://youtu.be/3zv7wbe18gk

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 13. Data: 2015-08-05 23:56:56
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam

    > 1. Czy to byłby ciężki grzech, gdybym z ręcznej piły tarczowej zrobiła
    > Jaką wybrać średnicę tarczy, jaka moc, na co patrzeć jeszcze?
    > Jaka powinna być zadowalająca głębokość cięcia? 50/60 mm starczy do użytku
    domowego?
    > Urządzenie ma być do domu, zastosowanie gospodarcze/w obejściu, żadna praca
    zarobkowa, trochę przy domu, trochę hobby.

    Może trochę inaczej:od ok 20 lat mam krajzegę zrobioną ze szlfierki.moc nie
    powala-350W.glebokość cięcia na tarczy 240mm-ok 60mm.Posuw ok pól metra
    /min.początkowo używalem jej przy docinaniu parkietu,potem-skoro byla...
    Do użytku domowego wystarczy.Wprawdzie ostatnio,gdy ciąlem na listwy 4,5 metrowe
    deski,trochę się zeszlo,ale ten typ tak ma.Regulacja glębokości cięcia glównie
    średnicą pily,pomocniczo podnoszeniem stolu.ten ma wymiary optymalne(dla przenośnej
    pily do parkietu)40x40 cm.I pólmetrową culagę(czasem zwamną przykladnicą).
    Moze w tę stronę?Ważne tylko,żeby maszyna miala jak najcięższy wirnik.Te z malymi
    wymiękają.
    Swoją drogą,najlepsz krajzega,jaka widzialem byla zrobiona z malej przecinarki do
    prętów.Ale wlaściciel wlożyl w nią sporo pracy.
    pozdro dolniak

  • 14. Data: 2015-08-06 07:38:10
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 5 sierpnia 2015 13:04:40 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > A co przy drobnych zębach nie rozgina się pił. Następny mądry. Za kleszczenie
    odpowiada rozgięcie.

    Primo:
    Tarcz z węglikami się nie rozgina.

    Secundo: Tarcze z węglikami zamiast rozgięcia mają inaczej ostrzone zęby. Zęby te są
    szersze od samego krążka tarczy o około pół mm z każdej strony.

    Tertio:
    Za takie zakleszczenie odpowiada mniejsza przestrzeń na wióry.

    Quatro: Piła z drobnymi zębami ma mniejszą wydajność ale daje lepszą jakość
    powierzchni ciętych. Ale ma mniejszą wydajność i sporo gorzej tnie na pełnej
    głębokości.

  • 15. Data: 2015-08-06 08:57:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    [ciach teoria]

    Znowu powtarzasz teorie - tak w idealnym wiecie piła styka się z drewnem
    tylko zębami - ale nie żyjemy w idealnym świecie - jak trochę popraktykujesz
    to się przekonasz.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2015-08-06 09:20:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    > obroty.
    > Pracując małymi obrotami zużyjesz 2 razy tyle czasu a efekt końcowy i tak

    ROTFL

    Tu masz przykład piły modelarskiej (jednej z najpopularniejszych):

    http://www.megamajster.pl/stolowa-pilarka-tarczowa-p
    roxxon-ks-230.php?cnv=717201-d948d14f03

    5 tys obrotów przy tarczy średnicy 50-58mm. Prędkość liniowa zębów względem
    drewna: 13-15 m/s

    Dla zwykłej pilarki o tarczy 185mm odpowiada to prędkości obrotowej:
    1350-1550 obr./min. Czyli gdzieś 3 razy mniej niż mają te bez regulacji
    obrotów.

    W praktyce nawet tą 230-tką można niechcący przypalić listewkę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2015-08-06 17:29:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2015 o 09:20 Ergie <e...@s...pl> pisze:

> [...]

    roxxon-ks-230.php?cnv=717201-d948d14f03

    > 5 tys obrotów przy tarczy średnicy 50-58mm. Prędkość liniowa zębów

    Pełna zgoda :-) właśnie tą pilarkę miałem na myśli.
    Napisałem swój post w odniesieniu do tego zdania:

> [...]

    Myślałem, że piszesz o jakiś handmade popędzanych starą celmą.

    TG