  • 1. Data: 2015-08-02 15:04:54
    Temat: Otok wiaty - sklepu
    Od: "Jan_Bula" <j...@w...pl>

    Czy ktoś z koleżanek i kolegów podpowie mi jak wyciąć naroże pod otok sklepu
    jaki mam zamiar w najbliższym czasie otworzyć.
    Chodzi mi o Otok/Frez jak przedstawiono na poniższych zdjęciach (poszukane
    losowo w internecie):

    http://zapodaj.net/fc2086fda0696.jpg.html
    http://zapodaj.net/ff67889c86433.jpg.html
    http://zapodaj.net/fb6c760eb86f8.jpg.html

    Otok bedzie z blachy plaskiej malowanej cietej na metry.
    Rama jest wysoka 80 cm i długa ~7 m.
    Blacha o szer. ~95 cm bedzie wygięta w taki mały rulon i przymocowana do
    profili.
    Nie mogę sobie poradzić z wycieciem naroży tego otoku. Jak to wyciąć i czym
    aby bylo to w miarę estetyczne.

    Prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2015-08-02 15:25:18
    Temat: Re: Otok wiaty - sklepu
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 2 sierpnia 2015 15:05:21 UTC+2 użytkownik Jan_Bula napisał:
> [...]
    > profili.
    > Nie mogę sobie poradzić z wycieciem naroży tego otoku. Jak to wyciąć i czym

    a kształt krzywej umiesz narysowac? Bo ciecie to zalezy od grubosci, ale pewnie
    wiecej niz 0,5mm tam nie idzie a tyle to zwyklymi nozycami wytniesz.

    b.

  • 3. Data: 2015-08-02 15:34:54
    Od: "Jan_Bula" <j...@w...pl>

    In news:277c34b6-6bcb-4e97-8f09-07e7ce8df258@googlegrou
    ps.com,
    *Budyń* <b...@r...pl> typed:

    > a kształt krzywej umiesz narysowac? Bo ciecie to zalezy od grubosci, ale
    > pewnie wiecej niz 0,5mm tam nie idzie a tyle to zwyklymi nozycami
    > wytniesz.

    Blacha ma gr. ~0.5mm.
    Krzywą wytne, ale jak to wyciąć na dwóch bokach krzywe aby po złączeniu
    idealnie się zeszly do naroża wycietego - jak na zdjęciu?

  • 4. Data: 2015-08-02 16:02:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz dwie możliwości. Pierwsza to metodą prób i błędów wycinać doąd z tektury aż
    dojdziesz do tego co jest potrzebne. Potem wystarczy odrysować z wzornika. Druga
    zwrócić się do kogoś kto zna rysunek techniczny. Takie krzywe kiedyś się wyznaczało
    na rysunku technicznym, pewno są programy do rysowania co same potrafią narysować
    potrzebną krzywą. W rysunku technicznym krzywa przenikania to się nazywa. Z godzinę
    trwa narysowanie tego co potrzebujesz.

  • 5. Data: 2015-08-02 16:05:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 2 sierpnia 2015 15:34:51 UTC+2 użytkownik Jan_Bula napisał:
    > Blacha ma gr. ~0.5mm.
    > Krzywą wytne, ale jak to wyciąć na dwóch bokach krzywe aby po złączeniu
    > idealnie się zeszly do naroża wycietego - jak na zdjęciu?

    moze ten segment narozny polutowac - wczoraj lutowalem ocynk pierwszy raz w zyciu -
    bajka nie robota. Tyle ze malowac trzeba bedzie juz po lutowaniu.

    b.

  • 6. Data: 2015-08-02 16:38:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jak by chciał skleić klejem do papieru to też będzie potrzebował odpowiedni kształt
    żeby wyglądało jak reklama a nie rynna.

  • 7. Data: 2015-08-02 17:36:20
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 2 sierpnia 2015 16:38:44 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > jak by chciał skleić klejem do papieru to też będzie potrzebował odpowiedni kształt
    żeby wyglądało jak reklama a nie rynna.

    blacha nieformowana jakos specjalnie a lekko zgieta pzybierze kształt raczej
    paraboli, to nie wyjdzie fragment walca. Wlasciwie kształt daloby sie policzyc
    excelem, a potem wymiary przeniesc na blache :-)

    b.

  • 8. Data: 2015-08-03 05:05:43
    Od: MK <m...@b...cn>

> [...]
    potrzebną krzywą. W rysunku technicznym krzywa przenikania to się nazywa. Z godzinę

    To jest dość trywialne zadanie z podstaw geometrii wykreślnej (nie
    rysunku technicznego). Głównym problemem jest określenie kształtu
    przekroju wygiętej blachy.
    Tu trochę rysunków jak to idzie:
    https://www.google.pl/search?q=linia+przenikania+wal
    ca+z+walcem&espv=2&biw=1592&bih=874&tbm=isch&tbo=u&s
    ource=univ&sa=X&ved=0CB8QsARqFQoTCPiFh6_2i8cCFcr-cgo
    d8KwMbg
    To jest możliwe i w sumie najłatwiejsze chyba do narysowania używając
    tylko cyrkla, linijki, ołówka i duuużego arkusza papieru

    --
    M.

  • 9. Data: 2015-08-03 06:26:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-08-02 o 15:04, Jan_Bula pisze:
> [...]
    > do profili.
    > Nie mogę sobie poradzić z wycieciem naroży tego otoku. Jak to wyciąć i

    Po pierwsze dobrze by było mieć odpowiednio wygięte profile. Najprościej
    będzie w jakiejś firmie wygiąć arkusz blachy o grubości 4-5mm. Odbywa
    się to na giętarce z rolkami.
    Tak wygięty arkusz blachy tniemy w paski, które później spawamy z
    prostymi odcinkami profila. Taki pospawany element ma utworzyć kształt
    litery D
    Elementy w kształcie litery D spawamy do głównej ramy.
    Aby dociąć narożniki blach, musimy ją wstępnie przymocować do profili
    np. przy pomocy ścisków stolarskich tak, aby nieco wystawała poza róg.
    Mocujemy teraz (także ściskami) drugą blachę na drugim boku tak, aby jej
    rogi dotykały wcześniej przymocowanej blachy. Pomiędzy blachami będzie
    luka. Teraz bierzemy ołówek lub mazak i przykładamy płasko do tej
    drugiej blachy i przesuwamy go tak aby odrysować kształt zagięcia
    drugiej blachy na tej pierwszej blasze.
    Obcinamy nożycami wyrysowany kształt. Teraz przesuwamy tą drugą blachę
    aby wystawała poza róg, a tą pierwszą blachę dosuwamy do tej drugiej
    blachy i już możemy ją zamocować docelowo. Przypuszczam, że będziesz
    mocował nitami zrywalnymi lub blachowkrętami samowiercącymi. Pomiędzy
    tymi blachami teraz już nie powinno być szczeliny. Teraz analogicznie
    jak poprzednio przykładamy ołówek lub pisak do pierwszej blachy i
    odrysowujemy kształt pierwszej blachy na drugiej blasze. Wycinamy
    kształt i możemy już blachę zamocować na gotowo. Czynność powtarzamy na
    każdym rogu. Jak zmontujemy wszystkie rogi, wtedy montujemy blachy środkowe.
    Narożniki można polutować lub o wiele lepiej będzie zakryć cienkim
    aluminiowym lub plastikowym kątownikiem o kącie 90 stopni np. 10x10mm,
    oczywiście nitując go do blach.
    Jeżeli jest to blacha ocynkowana to tnij tylko i wyłącznie nożycami. Jak
    użyjesz szlifierki kątowej to w miejscu cięcia blacha będzie korodować.
    Po przecięciu dobrze by było jeszcze krawędź prysnąć cynkiem w sprayu
    lub odpowiednim lakierem w kolorze jeżeli blacha będzie wcześniej
    pomalowana na odpowiedni kolor.

  • 10. Data: 2015-08-03 09:53:14
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-08-02 15:04, Jan_Bula wrote:
    > Otok bedzie z blachy plaskiej malowanej cietej na metry.

    Takie elementy robi b. często z dibond-u a nie z blacht.
    Warto sprawdzić. Ciekawy materiał. W reklamie stosowany b. często.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info