  • 1. Data: 2015-07-29 21:17:09
    Temat: kostka granitowa do oceny - mozna sobie ulzyc :D
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    No jou!

    http://tinyurl.com/oswpg7t

    Gut czy nie gut? Pierwszy raz granit klade, wychodzi chyba calkiem spoko :-)
    Calkiem prosta robota, choc z poczatku przerazliwie czasochlonna, po paru
    godzinach juz leci troche szybciej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2015-07-29 21:48:54
    Temat: Re: kostka granitowa do oceny - mozna sobie ulzyc :D
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-07-29 o 21:17, Adam Sz. pisze:

    > Calkiem prosta robota

    A czego Ty się spodziewałeś? Nie spotkałem jeszcze brukarza z otwartym
    przewodem doktorskim :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2015-07-29 21:49:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    wolim wrote:

    > A czego Ty się spodziewałeś? Nie spotkałem jeszcze brukarza z otwartym
    > przewodem doktorskim :)

    jedyna różnica jest taka, że brukarz zdążył parę razy spieprzyć zanim
    się nauczył a dla siebie trzeba od razu dobrze :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-07-29 21:58:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 lipca 2015 21:49:06 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > A czego Ty się spodziewałeś? Nie spotkałem jeszcze brukarza z otwartym
    > przewodem doktorskim :)

    Po przestudiowaniu for brukarskich spodziewalem sie znacznie trudniejszej
    roboty, ze do granitu trzeba duzo doswiadczenia i takie tam :-) Zreszta
    widzialem kilka totalnie skopanych placow i ponoc robily to ekipy z
    doswiadczeniem ;) Teraz juz wiem, ze i granit da sie polozyc samemu dobrze
    trzymajac sie kilku prostych zasad. Choc wiem tez czemu za robocizne placi
    sie wykonawcom duzo wiecej, niz za zwykla kostke betonowa - to jednak jest
    cholernie czasochlonne :-) Skoncze sobie altanke i opaske dookola domu i
    bede podejmowal decyzje, czy robic podjazd samemu, czy to jednak za ciezka
    robota. Podjazd na pewno robilbym z wiekszej kostki, wiec szloby znacznie
    szybciej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-07-29 22:23:44
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-07-29 o 21:58, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > robota. Podjazd na pewno robilbym z wiekszej kostki, wiec szloby znacznie

    Nie mniej, póki co, wygląda dobrze. Wrzuć zdjęcia, jak skończysz :)

  • 6. Data: 2015-07-29 22:28:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 lipca 2015 22:23:56 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Nie mniej, póki co, wygląda dobrze. Wrzuć zdjęcia, jak skończysz :)

    Wrzuce. Przy obecnym tempie za 10 dni :D Choc mam nadzieje ze w tydzien
    sie wyrobie, bo powinno isc coraz szybciej ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-07-29 22:29:32
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    > robota. Podjazd na pewno robilbym z wiekszej kostki, wiec szloby znacznie

    Ja granit robilem u siebie sam tj. opaske i wyjscie z tarasu przed
    schodami. Mialem jednak znacznie trudniejsze zadanie, bo moja kostka nie
    jest rowna. Nie dosc, ze ksztalty sa rozne to i wielkosci rozne. Sporo
    czasu trzeba poswiecic na sortowanie kostki zanim zacznie sie robote. Ja
    na Twoim miejscu wcale bym sie nie pierdaczyl z ukladaniem tych polkoli.
    A robota wcale nie jest trudniejsza jak zwykla kostka. Szeroka fuga
    bardzo duzo wybacza. Co do roboty podjazdu i reszty przed domem to bym
    sie nie pchal, chyba ze ma sie duzo czasu i potrzebe realizacji we
    wszystkim. Do tego jednak potrzeba troche ciezkiego sprzetu, sporo
    towaru i ludzi do rozgarniecia towaru. Ekipa robi to w dwa dni a samemu
    to i miesiac moze byc malo.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2015-07-29 22:40:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 lipca 2015 22:29:34 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ja granit robilem u siebie sam tj. opaske i wyjscie z tarasu przed
    > schodami. Mialem jednak znacznie trudniejsze zadanie, bo moja kostka nie
    > jest rowna.

    No ja robie z lupanej 4/6 - w praktyce to jedna ma 3, druga 8, jak to granit
    ale dzieki temu mozna ulozyc m.in. wzor ktory sobie wybralem :)

    > Nie dosc, ze ksztalty sa rozne to i wielkosci rozne. Sporo
    > czasu trzeba poswiecic na sortowanie kostki zanim zacznie sie robote. Ja
    > na Twoim miejscu wcale bym sie nie pierdaczyl z ukladaniem tych polkoli.

    To wzor tzw. "rzymskie luki":

    http://www.mozaikagranitowa.pl/wp-content/uploads/20
    14/01/kostka-brukowa-luk-rzymski.png

    http://www.ukladaniekostkigranitowej.com.pl/Konarzew
    552-brukrzymski.jpg

    Ukladanie granitu rzedowo jak dla mnie to tylko na waskich chodniczkach -
    na wiekszych polaciach wyglada paskudnie :-) Ten wzor mi sie podoba i taki
    chce ulozyc - narazie wychodzi, choc jest troche zabawy bo trzeba zaczynac
    od duzej kostki w srodku i stopniowo zmniejszac na bokach kazdej "rai" :)

> [...]
    > wszystkim. Do tego jednak potrzeba troche ciezkiego sprzetu, sporo
    > towaru i ludzi do rozgarniecia towaru. Ekipa robi to w dwa dni a samemu

    Praktycznie cala podbudowe juz mam gotowa wiec zostaje tylko "dopiescic"
    spadki i polozyc sama kostke :-) Jeszcze zobacze - jak w ostatni dzien
    kladzenia tych malenstw dojde do przynajmniej 5-6m2 to pewnie sie szarpne
    i zrobie tez podjazd samemu. Ten juz z kostki przynajmniej 8/11, realnie
    robota powinna isc 3-4 x szybciej (czyli do 15-20m2 na dzien, a to juz
    spokojnie mi odpowiada :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-07-29 23:07:56
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-07-29 o 22:40, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > od duzej kostki w srodku i stopniowo zmniejszac na bokach kazdej "rai" :)

    Wzór jest bardzo ładny. Ale dopiero po Twoim komentarzu zauważyłem, że
    nie do końca jest tak jak być powinno. Powinieneś sobie wyznaczyć
    promień łuku od początku, a potem cały czas się go trzymać. Teraz masz
    spłaszczony łuk na początku, a potem promień się zwiększa. I stąd
    konieczność dobierania większych kostek w środku. Zresztą, i tak nie
    możesz w ten sposób dobierać kostek do samego końca, bo promień łuku
    będzie coraz większy.

    Nie wiem, czy piszę dość obrazowo, więc wrzucam zdjęcie, które pokaże o
    co mi chodzi. Po prawej jest Twój styl, po lewej to, co ja sobie wyobrażam.

    http://www.tinypic.pl/i68paqxwakxa

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2015-07-29 23:38:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Nie do konca :-) to, ze poczatek jest plaski wynika z czego innego, po prostu
    zaczalem od luku, a srodek do obrzeza wypelnilem byle jak, to troche blad na pewno.
    Ale zeby ten wzor wyszedl to kostki na bokach musza sie zmniejszac - zobacz na
    obrazek pierwszy z mojego poprzedniego posta! Zrobilem juz prawie caly rzad i jak nie
    dasz mniejszej na bokach to luk sie prostuje :-)

    Czytalem o tym duzo na forum brukarskim, nie chce mi sie dociekac czemu tak jest ;)
    Mam szablon z drutu 6mm i tylko zmniejszajac kostke wychodzi caly czas rowno :-) To
    jest pewnie ta praktyka i doswiadczenie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.