  • 11. Data: 2015-07-30 10:28:16
    Temat: Re: kostka granitowa do oceny - mozna sobie ulzyc :D
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-07-29 o 23:38, Adam Sz. pisze:
    > Nie do konca :-) to, ze poczatek jest plaski wynika z czego innego, po prostu
    zaczalem od luku, a srodek do obrzeza wypelnilem byle jak, to troche blad na pewno.
    Ale zeby ten wzor wyszedl to kostki na bokach musza sie zmniejszac - zobacz na
    obrazek pierwszy z mojego poprzedniego posta! Zrobilem juz prawie caly rzad i jak nie
    dasz mniejszej na bokach to luk sie prostuje :-)

    > Czytalem o tym duzo na forum brukarskim, nie chce mi sie dociekac czemu tak jest ;)
    Mam szablon z drutu 6mm i tylko zmniejszajac kostke wychodzi caly czas rowno :-) To
    jest pewnie ta praktyka i doswiadczenie ;)
    > pozdr.

    To tylko takie moje dumanie, ale pewnie chodzi o to, że kostki na obu
    końcach łuku są obrócone o 45 stopni względem tej na środku. Kostka z
    kwadratu/prostokąta przechodzi w rąb. Gdy na całej długości łuku kostki
    będą tej samej wielkości i obracane o nawet niewielki kąt względem
    siebie, to wzoru nie da się powtórzyć i wyjdzie właśnie coś takiego jak
    na pierwszym obrazku.
    http://www.tinypic.pl/i68paqxwakxa
    Łuki będą coraz mniejsze/większe w zależności od sposobu patrzenia.

  • 12. Data: 2015-08-30 22:40:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 lipca 2015 22:23:56 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Nie mniej, póki co, wygląda dobrze. Wrzuć zdjęcia, jak skończysz :)

    Coprawda brakuje jeszcze paru duperelek dla wykonczenia (grys granitowy w
    miejscu, gdzie widac piasek (tam bedzie posadzone winogrono bo na slupach
    altany bedzie pergola), trzeba dosypac ziemi i dosiac trawy do obrzezy
    granitowych, uzupelnic fuge (bazalt) w kostkach krancowych ale jako tako
    mozna uznac, ze najgorsza i najciezsza robota - czyli polozenie obrzezy
    i kostek w srodku jest juz zrobiona :)

    http://tinyurl.com/kostencja

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2015-08-30 22:58:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 sierpnia 2015 22:40:49 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > http://tinyurl.com/kostencja
    Wg. mnie wyszło super.

  • 14. Data: 2015-08-31 08:17:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 30 sierpnia 2015 22:58:48 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Wg. mnie wyszło super.

    jak mercedes z Łodzi :-)

    b.

  • 15. Data: 2015-08-31 08:34:15
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-08-30 22:40, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > granitowych, uzupelnic fuge (bazalt) w kostkach krancowych ale jako tako
    > mozna uznac, ze najgorsza i najciezsza robota - czyli polozenie obrzezy

    No gratulacje!
    Wygląda b. solidnie.

    Mam taki sam placyk do zrobienia tyle, że z kostki betonowej.
    Skąd wytrzasnąłeś prowadnice do ściągania piasku łatą?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2015-08-31 08:36:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    > Wg. mnie wyszło super.

    Na zywo wyglada jeszcze lepiej - na zdjeciach jakos nie widac tego polysku
    granitu :-) Na poczatku jechalem z tempem 2m2 / 6-8h, pod koniec doszedlem
    do 4m2/6-8h, robota prosta ale upierdliwa - trzeba miec nerwy ze stali i
    duuuzo cierpliwosci :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2015-08-31 08:49:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 08:32:38 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Mam taki sam placyk do zrobienia tyle, że z kostki betonowej.
    > Skąd wytrzasnąłeś prowadnice do ściągania piasku łatą?

    Granit sie kladzie inaczej od kostki betonowej! Tutaj nie uzywasz w ogole
    prowadnic, bo nie sciagasz podsypki do rowna. Podbudowe zrobilem z ~20cm
    bergi i 10cm piasku plukanego - calosc ulozona z odpowiednim spadkiem i
    zageszczona zageszczarka. Na to przychodzi 10cm luznej podsypki (przy
    granicie tylko piasek z cementem - uzycie samego piasku to blad, gdzies
    w proporcjach 5:1) i na to ukladasz granit - kazda kostke dobijasz i tak
    indywidualnie mlotkiem, bo jedna ma 3cm, a inna 10cm :) Ja kladlem w
    rzedach ~80cm. Rozwijasz sznurek z prawej strony do obrzezy i jedziesz
    z kostka - z lewej rowno do obrzeza, z drugiej rowno do sznurka. Calosc
    dobijasz do rowna drewniana lata ~1m dlugosci. To musi byc lata z twardego
    drewna, u mnie po 25m2 lata ~8x8cm z jesiona wyglada jak po wojnie :)

    No ale to przy granicie. Kostke betonowa ukladasz tak jak piszesz - sciagajac
    do rowna podsypke. Ja bym uzyl pewnie jakichs rurek stalowych jako prowadnic
    kupionych na zlomie i zwyklej deski / laty drewnianej. Ja to mierzenia
    wszystkiego uzywam niwelatora - pare lat temu kupilem zestaw za ~700 pln
    i uzywam go praktycznie przy kazdej robocie ziemnej - mega wygodna
    sprawa :-)

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2015-08-31 08:51:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 08:36:23 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    >robota prosta ale upierdliwa - trzeba miec nerwy ze stali i
    > duuuzo cierpliwosci :)
    Czyli robota nie prosta. Wiadomo więc dlaczego za ułożenie granitu kasują sporo
    drożej jak za kostkę betonowa.

  • 19. Data: 2015-08-31 08:57:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 08:51:14 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Czyli robota nie prosta. Wiadomo więc dlaczego za ułożenie granitu kasują sporo
    drożej jak za kostkę betonowa.

    Prosta - ale idzie wolno. Przy kostce betonowej sciagasz podsypke do rowna i
    po prostu kladziesz kostki jedna za druga bez dodatkowych operacji. Biorac
    pod uwage, ze taka standardowa kostka ma ile? Z 20x10cm? Czyli 200cm2, a
    granitowa (4x7) ma srednio liczac 5x6 = 30cm2 to juz robi ogromna roznice.
    A granitowa nie bierzesz tak po prostu i nie kladziesz - musisz wybrac taka,
    jaka akurat bedzie pasowala do wzoru, obrocic kazda na wszystkie strony gdzie
    jest najladniejsza i najrowniejsza i wbic mlotkiem w podsypke (wbicie zajmuje
    z 10-15 sekund na kostke) - w efekcie polozenie jednej kostki betonowej to
    5 sekund, a polozenie 7 kostek granitowych to 2-4 minuty - stad ta cena
    ukladania granitu :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2015-08-31 09:41:54
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-08-31 08:49, Adam Sz. wrote:
> [...]
    > wszystkiego uzywam niwelatora - pare lat temu kupilem zestaw za ~700 pln
    > i uzywam go praktycznie przy kazdej robocie ziemnej - mega wygodna

    Dzięki za wskazówki.
    Fakt kostka granitowa nie jest równa więc to inna sprawa...
    Urlop za pasem więc podziałam.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info