    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 29 Jul 2015 13:40:20 -0700 (PDT)
    Subject: Re: kostka granitowa do oceny - mozna sobie ulzyc :D
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 lipca 2015 22:29:34 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ja granit robilem u siebie sam tj. opaske i wyjscie z tarasu przed
    > schodami. Mialem jednak znacznie trudniejsze zadanie, bo moja kostka nie
    > jest rowna.

    No ja robie z lupanej 4/6 - w praktyce to jedna ma 3, druga 8, jak to granit
    ale dzieki temu mozna ulozyc m.in. wzor ktory sobie wybralem :)

    > Nie dosc, ze ksztalty sa rozne to i wielkosci rozne. Sporo
    > czasu trzeba poswiecic na sortowanie kostki zanim zacznie sie robote. Ja
    > na Twoim miejscu wcale bym sie nie pierdaczyl z ukladaniem tych polkoli.

    To wzor tzw. "rzymskie luki":

    http://www.mozaikagranitowa.pl/wp-content/uploads/20
    14/01/kostka-brukowa-luk-rzymski.png

    http://www.ukladaniekostkigranitowej.com.pl/Konarzew
    552-brukrzymski.jpg

    Ukladanie granitu rzedowo jak dla mnie to tylko na waskich chodniczkach -
    na wiekszych polaciach wyglada paskudnie :-) Ten wzor mi sie podoba i taki
    chce ulozyc - narazie wychodzi, choc jest troche zabawy bo trzeba zaczynac
    od duzej kostki w srodku i stopniowo zmniejszac na bokach kazdej "rai" :)

    > A robota wcale nie jest trudniejsza jak zwykla kostka. Szeroka fuga
    > bardzo duzo wybacza. Co do roboty podjazdu i reszty przed domem to bym
    > sie nie pchal, chyba ze ma sie duzo czasu i potrzebe realizacji we
    > wszystkim. Do tego jednak potrzeba troche ciezkiego sprzetu, sporo
    > towaru i ludzi do rozgarniecia towaru. Ekipa robi to w dwa dni a samemu
    > to i miesiac moze byc malo.

    Praktycznie cala podbudowe juz mam gotowa wiec zostaje tylko "dopiescic"
    spadki i polozyc sama kostke :-) Jeszcze zobacze - jak w ostatni dzien
    kladzenia tych malenstw dojde do przynajmniej 5-6m2 to pewnie sie szarpne
    i zrobie tez podjazd samemu. Ten juz z kostki przynajmniej 8/11, realnie
    robota powinna isc 3-4 x szybciej (czyli do 15-20m2 na dzien, a to juz
    spokojnie mi odpowiada :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.