  • 1. Data: 2015-08-03 23:33:56
    Temat: kanalizacja
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Witam.
    2 metry od granicy (na moim terenie) jest studzienka kanalizacyjna, do
    której chce się przyłączyć sąsiad ze swoja kanalizacją.
    Absolutnie nie mam nic przeciw temu lecz firma wodno-kanałowa chce mieć
    służebność wpisaną do księgi wieczystej a to mi się nie bardzo uśmiecha.
    Bez takiego zapisu nie chcą rozmawiać o podłączeniu sąsiada do sieci
    kanalizacji.
    Czy maja do tego prawo ?
    Jest jakiś pomysł na obejście wpisu do KW ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-08-04 09:14:45
    Temat: Re: kanalizacja
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 sierpnia 2015 23:33:59 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
> [...]
    > kanalizacji.
    > Czy maja do tego prawo ?
    > Jest jakiś pomysł na obejście wpisu do KW ?

    daj sasiadowi kwit: zgadzam sie na budowe i eksploatacje z wyłączeniem dalszej
    rozbudowy, w przypadku zniszczen podczas budowy i czynnosci eksploatacyjnych
    wlasciciel sieci wyplaci odszkodowanie.
    Powiedz ze na sluzebnosc sie nie zgadzasz a na budowe tak. Pomarudzą i wybudują.

    b.

  • 3. Data: 2015-08-04 11:23:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.08.2015 o 23:33, pilocik pisze:
> [...]
    > kanalizacji.
    > Czy maja do tego prawo ?
    > Jest jakiś pomysł na obejście wpisu do KW ?

    tak. kwota. tzn służebność nie musi być darmowa. Ja starałem się o
    służebność dojazdu (działka miasta) w zasadzie tylko poto aby
    śmnieciarze obierali śmieci. Sam operat kosztował ponad 2 tyś, a
    służebność (15mdługosci x 3 szerokości) wycienili na ponad 6 tyś. FAjnie
    nie? Zaproponuj sądiadowi że zgoda kosztuje go flaszkę, a wpis do KW
    2tyś za operat, 6 tyś za Twoje widzimisie, 1tyś za notariusza.
    ToMasz

  • 4. Data: 2015-08-04 18:50:08
    Od: pilocik <p...@n...pl>

> [...]
    > nie? Zaproponuj sądiadowi że zgoda kosztuje go flaszkę, a wpis do KW
    > 2tyś za operat, 6 tyś za Twoje widzimisie, 1tyś za notariusza.

    problem w tym, że ja CHCĘ pomóc sąsiadowi
    nie chcę tylko papierologii i wpisu w KW

  • 5. Data: 2015-08-05 20:51:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.08.2015 o 18:50, pilocik pisze:

    > problem w tym, że ja CHCĘ pomóc sąsiadowi
    > nie chcę tylko papierologii i wpisu w KW

    rada z ostatniego zdania: Zgoda za flaszę. Jak żąda wpisu do KW -
    masakrycznie drogo
    ToMasz

  • 6. Data: 2015-08-05 21:16:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlaczego sąsiad mialby płacić za coś na nie swojej działce. Kolejny dobry przyklad że
    co by nie zrobić to zawsze źle. Czzy się zgodzić czy nie zgodzić to za płotem Pawlak
    będzie mieszkał.

  • 7. Data: 2015-08-06 08:04:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-08-05 o 20:51, ToMasz pisze:

    > rada z ostatniego zdania: Zgoda za flaszę. Jak żąda wpisu do KW -
    > masakrycznie drogo

    Ale to nie sąsiad żąda wpisu, tylko gmina.

    --
    Pete