  • 11. Data: 2014-05-13 12:50:12
    Temat: Re: Remont dachu, czy zawalę?
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Ergie napisał(a):
    > Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup

    > Tak, ale możliwe opady oznacza też że u Ciebie może być oberwanie chmury
    > a 10km dalej nic :-) Natomiast pewne opady oznaczają że pada na większym
    > obszarze i na pewno u Ciebie też będzie.

    Trza czytać komentarz i nauczyć się czytać podawane wykresy.
    Ja również korzystam z ICM i sprawdzalność jest bardzo wysoka. Przy czym
    trzeba pamiętać, że jest to tylko _prognoza_.
    A co do konkretów, to sam ICM (a raczej jego komentatorzy) polecają
    stronę z radarem meteo obrazującym w czasie rzeczywistym opady:
    http://www.pogodynka.pl/radary

  • 12. Data: 2014-05-13 13:10:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 May 2014 11:41:51 +0200, abn140

    > Potwierdzam. Uzywam tego zamiast zegarka. Patrze za okno - zaczelo padac.
    > przypominam sobie o ktorej prognozowal raport - np. 15.00, ocho - juz
    > pietnasta! patrze na zegarek - 15.00

    Wszystko ładnie, pięknie -- tylko co komu da najlepszy raport pogodowy,
    skoro robota musi być wykonana, bo za dwa dni przychodzi ekipa do dalszych
    prac? Dla Ciebie, gdy sobie siedzisz pod szczelnym dachem a za oknem pada
    deszcz, prognoza się sprawdza -- a dla mnie, patrząc z pierwszej
    perspektywy nie był to deszczyk tylko ulewa (którą w normalnych warunkach
    bym potraktował jak Ty, tj. jako trochę większy "deszczyk"). A tak 2-3
    minuty, które oszacowałem przed pracą, że pozwolą sensownie zabezpieczyć
    dach w razie nadejścia opadu wzięły w łeb w zderzeniu z brutalną
    rzeczywistością. To i tylko to podkreślam, zwłaszcza że autor wątku w ogóle
    tego elementu nie wziął pod uwagę.

    --
    Pozdor Myjk

  • 13. Data: 2014-05-13 13:20:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "szary" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Obejrzałem sobie w zwolnionym tempie na YT reklamowy; ruukki w 2 minuty
    > Mam trochę inny układ: krzywy dach i trapezówka, mniej łat ale ..
    > widzę że bez dobrych pomocników nie dam rady w sensownym czasie zrobić,
    > tam ich lata po dachu chyba ze sześciu i robili 2 dni.

    a ja mam zamiar w wakacje dach zrobic , a jest nas trzech. Na wszelki
    wypadek tego filmu nie obejrze :-)))

    b.

  • 14. Data: 2014-05-13 15:03:40
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 13 May 2014 08:04:25 +0200, XJL napisał(a):

    > http://www.meteo.pl/um/php/meteorogram_list.php?ntyp
    e=0u&row=436&col=181&lang=pl&cname=Wroc%B3aw

    > Prognoza z tego modelu jest niezwykle dokładna i nigdy mnie nie zawiodła
    > w kwestii najbliższych 24h - jak miał padać deszcz to padał, choćby i
    > kilka kropel oznaczonych jednym czerwonym pikselem na tym wykresie.
    >
    > A wielodniowe prognozy dla całej Polski pokazywane w telewizji to
    > faktycznie można do duszy wsadzić.

    OK, zobaczymy więc:
    http://www.meteo.pl/um/php/meteorogram_list.php?ntyp
    e=0u&fdate=2014051306&row=383&col=209&lang=pl&cname=
    Toru%F1
    Powinno zacząć padać około godziny 16-17. Póki co mamy 15 i piękne
    słoneczko za oknem :-)

    --
    Franc

  • 15. Data: 2014-05-13 18:31:39
    Od: Franc <t...@w...pl>

    Dnia Tue, 13 May 2014 15:03:40 +0200, Franc napisał(a):

> [...]
    Toru%F1
    > Powinno zacząć padać około godziny 16-17. Póki co mamy 15 i piękne

    Deszcz spadł o 18,30 :-)

    --
    Franc

  • 16. Data: 2014-05-14 01:42:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 maja 2014 18:31:39 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Deszcz spadďż˝ o 18,30 :-)

    meteo.pl w zakresie 24h sprawdza sie perfekcyjnie.
    Jak zalewalem jeden ze stropow - rano mialem podjac decyzje - odwolujemy
    beton, czy ryzykujemy. Lalo straszliwie i majster byl pewien, ze odwolam.
    Spojrzalem na pogode i mowie za 2h bedzie sloneczko - majster spojrzal jak
    na debila ale decyzje zaakceptowal. Za ~2h pojawily sie na horyzoncie
    gruszki z pompa - dalej padalo. Zaczelismy lac strop - wiaterek zaczyna
    rozwiewac chmury ;) Jak chlop skonczyl listwa wibracyjna rownac beton - wyszlo
    slonce i przestalo padac. Do dzisiaj mam na tym stropie delikatne slady
    po ostatnich kroplach deszczu, ogolnie pogoda sprawdzila sie perfekt - od
    tamtej pory jak sprawdzam pogode to tylko i wylacznie na meteo. Ale ja
    wole model COAMPS - nie wiem nawet czym sie rozni ale u mnie lepiej sie
    sprawdza:

    http://new.meteo.pl/php/meteorogram_id_coamps.php?nt
    ype=2n&id=839

    Najblizsze dni - przesrane :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2014-05-14 07:25:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 May 2014 16:42:27 -0700 (PDT), Adam

    > Najblizsze dni - przesrane :)

    Ekstra. :P

    Ja dzisiejszą noc przespałem bez okien dachowych od strony południowej.
    Nie powiem -- to całkiem nowe, ciekawe doświadczenie. ;))

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2014-05-14 09:38:30
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Najblizsze dni - przesrane :)
    >pozdr.
    dla ogolnego pogladu mam jeszcze to, mozna rozne warianty ustawiac
    http://earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/1
    000hPa/overlay=total_cloud_water/orthographic=12.05,
    52.43,1106
    lub np
    http://earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/1
    000hPa/overlay=temp/orthographic=12.05,52.43,1106
    mozna samemu poprognozowac : "docisnie te chmure czy nie docisnie do 18?"