  • 1. Data: 2009-07-29 07:22:45
    Temat: Remont mieszkania 3 pokoje
    Od: "maanj" <a...@o...pl>

    Witam

    Przymierzam sie do remontu mieszkania
    musze w zasadzie wszystko wyremnotwac okna podlogi (gumolit obecnie) sciany
    drzwi
    w mieszkaniu mieszkam w raz z żoną
    mieszkanie posiada 3 pokoje + kuchnie wewnetrzna bez okna polaczona z duzym
    pokojem + lazienke + balkon
    czas remontu to ok 1,5 - 2 lata ze wzgledu na fundusze

    od czego zaczac remont ktore pomieszczenie remontowac najpierw , ktore w
    drugiej kolejnosci i ktore na koncu?
    jak rozlozyc zakres prac przez ten czas?

    dziekuej za pomoc
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-29 09:32:42
    Temat: Re: Remont mieszkania 3 pokoje
    Od: "Artur Dębski" <a...@a...pl>

> [...]

    > drugiej kolejnosci i ktore na koncu?
    > jak rozlozyc zakres prac przez ten czas?

    Może poczekać, odłożyć fundusze, wyprowadzić się na czas remontu
    i zrobić remont - optymistycznie - 2 miesiące, nieoptymistycznie - 5
    miesięcy
    Jakoś nie mogę sobie wyobrazić 2 lata remontu
    remont rozumiem :
    - całkowita wymiana okien
    - całkowita wymiana elektryki
    - całkowite/częściowe zdarcie starych tynków i położenie nowych na ścianach
    i sufitach w pokojach
    przedpokoju, sufitach kuchni i łazienki
    - całkowita wymiana podłogi w pokojach/przedpokoju
    - całkowite skucie starej glazury/terakoty w łazience, tynkowanie i
    położenie nowej, wanna, umywalka, kabina,
    baterie ewentualnie przeróbki instalacji wod/kan
    - całkowite usuniecie starych glazur/trakot/farb itp z kuchni + tynkowanie
    i położenie nowych
    + ewentualne przeróbki instalacji wod/kan i gaz.
    - całkowite usuniecie starych futryn (włącznie z wejsciowymi) i montaż
    nowych drzwi
    - zamówienie nowych mebli do kuchni i łazienki + wszelkie AGD
    - na pewno jeszcze dużo pominąłem

    Jakoś trudno sobie wyobrazić w tym wszystkim robienie elektryki na raty czy
    mieszkanie
    w czasie remontu w tym mieszkaniu (straszne ilosci kurzu i niedogodnosci w
    czasie remontu kuchni i łazienki +
    ewentualne opóźnienia związane z problemiami ) - piszesz o gumowych
    wykładzinach na podłogi
    więc sądze ze jest to budownictwo 30-40 letnie a robienie w takim przypadku
    powierzchownego
    remontu to w mojej ocenie strata pieniędzy.

    Artur Dębski
    http://gui54.internetdsl.tpnet.pl

  • 3. Data: 2009-07-29 09:43:15
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

> [...]

    Piszesz o gumowych wykładzinach na podłogi więc sądze ze jest to
    budownictwo 30-40 letnie a robienie w takim przypadku powierzchownego
    remontu z niskim nakładem środków to w mojej ocenie strata pieniędzy.

  • 4. Data: 2009-07-29 09:48:45
    Od: "maanj" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Dębski" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > budownictwo 30-40 letnie a robienie w takim przypadku powierzchownego
    > remontu z niskim nakładem środków to w mojej ocenie strata pieniędzy.

    Mieszkanie w bloku z wielkiej płyty

    no cos kolo tego remontu poza przeóbkami elektryki
    najpierw chcialem wymienic okna potem zrobic kuchnie, lazienke no i pokoje
    problem ze na czas remontu nie mam sie gdzie wyprowadzic:/
    wiec chcialem prosico pomoc jak to poukładac aby dalo sie zyc w przez ten
    czas

  • 5. Data: 2009-07-29 10:42:13
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > problem ze na czas remontu nie mam sie gdzie wyprowadzic:/
    > wiec chcialem prosico pomoc jak to poukładac aby dalo sie zyc w przez ten

    Ja robiłem taki remont mieszkając tam. Po prostu nie da się bez pomocy z
    zewnatrz. Jak rozwalasz łązienkę to nie masz gdzie się umyć, gdzie się
    załatwić. I trwa to dosyć długo, bo łazienki nie trzaśnie sie w kilka dni w
    wielkiej płycie.

  • 6. Data: 2009-07-29 11:03:24
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

> [...]
    > problem ze na czas remontu nie mam sie gdzie wyprowadzic:/
    > wiec chcialem prosico pomoc jak to poukładac aby dalo sie zyc w przez ten czas

    Co do elektryki - jeżeli to wielka płyta to pewnie
    przewody aluminiowe + wiekowy licznik + 2-3 wiekowe bezpieczniki
    naprawdę rozważ wymiane całej elektryki jeżeli nie bedzie kucia w scianach
    żelbet. to koszt około 3000zł + materiały (Warszawa) jeżeli bruzdy pod
    przewody i puszki w scianach żelbet. to myslę ze jakieś 3000-4000zł + materiały
    + tony kurzu

    Zapytaj admnistrację/wspólnotę czy nie planują wymiany pionów elektryki czy
    wręcz elektrykiw mieszakniach / pionów + gałązek CO / pionów + gałązek
    ciepłej i zimnej wody moze się okazać że rok poremoncie każą pruć kuchnie
    czy łazienkę :(

    Zgłoś remont to spółdzielni/wspólnoty - skargi współlokatorów na hałas i
    brud z regóły nie do uniknięcia

    Co do kolejnosci :
    chcesz : okna >> kuchnie i łazienkę na poczatek >> poźniej pokoje

    Sądzę ze dobra kolejność bo bedziesz miał gdzie uciekać z gratami
    do niewremontowanych jeszcze pokoi/podłóg

    Jeżeli weźmiesz okna z montażem to pewnie wszsytkie za jednym razem
    do wymiany + parapety

    W miarę zblizania sie do przedpokoju - wymiana futryny i drzwi wejsciowych
    (moga się poniszczyć w czasie wynoszenia gruzu czy starych futryn itp)

    Nie widzę przesłanek co wybrać najpierw do remontu - kuchnie czy łazienke
    i tu i tu duży bałagan + niewygody - a nieda się tego bardzo szybko ogarnąć.
    myslę że przy bardzo dobrym układzie po dwa tygodnie tu i tu (kucie, rurki,
    tynki, malowanie, układanie itp itd)

    Montaż drzwi wewnatrz - własciwie na końcu w przygotowane otwory pozbawione
    starych futryn

    O malowaniu i innych drobiazgach nie wspominam bo to "kropka nad i "

  • 7. Data: 2009-07-30 06:13:05
    Od: "maanj" <a...@o...pl>

> [...]
    > pozbawione
    > starych futryn
    >
    > O malowaniu i innych drobiazgach nie wspominam bo to "kropka nad i "

    dziekuje bardzo za odpowiedz wyczerpujaca i przydatna

  • 8. Data: 2009-08-14 05:38:12
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    > dziekuje bardzo za odpowiedz wyczerpujaca i przydatna

    Nie ma sprawy