  • 1. Data: 2009-07-28 07:07:08
    Temat: Lodówka - rozerwana uszczelka drzwi
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Witam.
    Rozerwanie uszczelki drzwi w lodówkach to podobno częsta
    przypadłość. W mojej jest to samo.
    Czy ktoś z Was próbował tą uszczelkę skleić jakimś klejem
    albo taśmą samoprzylepną? Czy to się może udać?
    A może spróbować przełożyć kawałek uszczelki ze starej lodówki
    - czy są różne wymiary i profile czy one są znormalizowane?
    Jeśli ktoś z Was poradził sobie z tym problemem,
    prosiłbym o podzielenie się doświadczeniem.
    Pozdrawiam,
    jagr

  • 2. Data: 2009-07-28 09:39:46
    Temat: Re: Lodówka - rozerwana uszczelka drzwi
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > A może spróbować przełożyć kawałek uszczelki ze starej lodówki
    > - czy są różne wymiary i profile czy one są znormalizowane?

    Jeżeli nie podasz modelu lodówki to nic się nie dowiesz.
    Bywa że ta sama uszczelka pasuje do kilku lodówek: Hoover i Candy.
    Proponuję wymienić uszczelkę na nową - np. do Polara to jest cena 50-100
    pln, ale już do "lepszych" to 150 może być mało.

    Wtedy może się okazać że z powodu uszczelki lepiej kupić nową lodówkę.
    Co do klejenia - warto spróbować, choć na dłuższą metę to raczej nie zda
    egzaminu.

    Pozdrrr... Reksio

  • 3. Data: 2009-07-29 00:50:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 28 Lip, 09:07, "jagr" <j...@W...pl> wrote:

    > Jeśli ktoś z Was poradził sobie z tym problemem,
    > prosiłbym o podzielenie się doświadczeniem.

    Gdyby mi się przydarzył taki szpas z uszczelką do lodówki, to
    poradziłabym sobie przy pomocy folii spożywczej (tej przezroczystej) i
    silikonu sanitarnego: miejsce pęknięcia uszczelki wypełnić silikonem
    tj wstrzyknąć silikon do środka uszczelki na odcinku rozerwanym, tak
    aby nadmiar wypłynął przez pęknięcie, luźno przyłożyć kawałek folii
    spoż., zamknąć lodówkę na jakąś godzinę (hmmm, może dłużej?) i nie
    ruszać. Po ponownym otwarciu drzwi lodówki delikatnie usunąć folię.
    Silikon dopasuje się do powierzchni stycznej ścianki lodówki z
    drzwiami, usztywniając też zarazem uszkodzoną uszczelkę - i problem
    powinien zniknąć...
    Mam zamiar ten wynalazek zastosować do nieszczelnych drzwi
    wejściowych, które nieco się spaczyły - w miejscu nieszczelności
    położę odpowiednio dobrany kolorystycznie silikon i folię.

  • 4. Data: 2009-07-29 06:37:56
    Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli ktoś z Was poradził sobie z tym problemem,
    > prosiłbym o podzielenie się doświadczeniem.

    Nie jest to aż tak częsta przypadłość. W 9/10 przypadków jest to na skutek
    nieużywania klamki/uchwytu drzwi podczas ich otwierania (lenistwo, zły
    nawyk). To tworzywo kiepsko się klei.
    Napisz jaki to sprzęt, ponieważ w części uszczelki są a stałe razem z
    drzwiami, część jestw montowane na wcisk w rowek a znowy bywa, że trzeba
    wyciąć starą, żeby odkryć rowek a nową wcisnąć.
    Wszystko zależy od modelu/producenta.

    P.

  • 5. Data: 2009-07-29 07:10:25
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > drzwiami, część jestw montowane na wcisk w rowek a znowy bywa, że trzeba
    > wyciąć starą, żeby odkryć rowek a nową wcisnąć.

    Lodówka PRIVILEG LOK 2614 (właśnie ją dostałem).
    Rok prod. chyba 1992 (nr 9246....).
    Na gaz R134a.
    Uszczelka uszczelką, a samo chłodzenie też jest jakoś dziwne.
    Jakby lodówka miała za małą moc chłodzenia.
    Bardzo wolno się "rozpędza". Dzwoniłem do serwisu i pan
    powiedział, że to w tych starszych lodówkach normalne.
    Chyba dobry pomysł na naprawę uszczelki podsunęła
    "Ikselka". Z tym silikonem.

  • 6. Data: 2009-07-29 09:00:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > Silikon dopasuje się do powierzchni stycznej ścianki lodówki z
    > drzwiami, usztywniając też zarazem uszkodzoną uszczelkę - i problem

    genialny pomysł tylko dlaczego kompletnie poroniony.

    zaobserwuj najpierw jak takie uszczelki pracują zanim zaczniesz je naprawiać
    sylikonem.

  • 7. Data: 2009-07-29 18:06:29
    Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl>

    Użytkownik "jagr" napisał:...

    > Lodówka PRIVILEG LOK 2614 (właśnie ją dostałem).
    > Rok prod. chyba 1992 (nr 9246....).

    Z uszczelką będzie problem bo nie wiadomo jaka to firma. Privileg taka
    marka-niemarka to zazwyczaj jest Electrolux, Zanussi ale niekoniecznie.
    Numer seryjny i PN z Privilega też jakiś jest dziwny, taki "ichni".
    Wybadaj sposób mocowania uszczelki, wymierz, idź do sklepu i znajdź sobie
    taką, będziesz miał od czego zacząć poszukiwania.

  • 8. Data: 2009-07-29 18:16:05
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > Jeśli ktoś z Was poradził sobie z tym problemem,
    > prosiłbym o podzielenie się doświadczeniem.

    Proponuję wyjąć uszczelkę lub odciąć część uszkodzoną i poszukać i kupić od
    innej lodówki uszczelkę o podobnych wymiarach i przekroju, gdyby nie było to
    od większych drzwi, aby można było posklejać lub pospawać na rogach.
    Prawdopodobnie nie opłaca się naprawiać istniejącej,l gdyz uszkodzenie
    nastąpiło w wyniku zużycia.

  • 9. Data: 2009-07-31 02:09:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 29 Lip, 11:00, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > genialny pomysł tylko dlaczego kompletnie poroniony.
    >
    > zaobserwuj najpierw jak takie uszczelki pracują zanim zaczniesz je naprawiać
    > sylikonem.

    Zaobserwowałam już dawno, bez Twojej poronionej sugestii. Ale logiczne
    myślenie i pragmatyzm nakazuje wybrac to, co lepsze z dwóch gorszych:
    sztywniejszą ale pasującą do drzwi po!!! ich zamknięciu!!! uszczelkę,
    czy nadal nieszczelne drzwi i uszkodzoną uszczelkę.

  • 10. Data: 2009-07-31 04:22:09
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    o.googlegroups.com...
> [...]

    sztywniejszą ale pasującą do drzwi po!!! ich zamknięciu!!! uszczelkę,
    czy nadal nieszczelne drzwi i uszkodzoną uszczelkę.

    Ja wolałbym włożyć do środka uszczelki piankę, na nią tylko w miejscu
    pęknięcia fragmenty uszczelki z uszkodzonych chłodziarek (dopiero wtedy
    skleić lub zespawać gorącym powietrzem samo pęknięcie). Najprostsze jest
    użycie taśmy klejącej, Ma silny klej, jest elastyczna, czyli wszystko, co
    jest potrzebne di doraźnej naprawy i czasu zakupu nowej chłodziarki.