  • 1. Data: 2009-07-27 08:03:38
    Temat: Lokal handlowy - ogrzewanie klimatyzacja ??
    Od: " Rooobert K..." <r...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Mam pytanko, czy lokal handlowy (budynk wolnostajacy) 40 m2 mozna zima
    ogrzewac tylko klimatyzacja ??

    Czy czasem w zimie bede musial podlaczyc dodatkowe grzejniki na prad ?

    Lokal nie posiada wiatrolapu.

    Pozdr.
    Robert K.

  • 2. Data: 2009-07-27 08:05:20
    Temat: Re: Lokal handlowy - ogrzewanie klimatyzacja ??
    Od: " Rooobert K..." <r...@g...pl>

    upps sorki za zdublowanie.

  • 3. Data: 2009-07-27 10:48:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rooobert K... wrote:
> [...]
    > ogrzewac tylko klimatyzacja ??
    >
    > Czy czasem w zimie bede musial podlaczyc dodatkowe grzejniki na prad ?

    ale powiedz nam drogi kolego skąd my mamy to wiedzieć?

    skąd mamy wiedzieć jakie masz zapotrzebowanie na energię, jaką izolację
    itp...

    trzeba policzyć zrobić projekt i będzie wiadomo.

    podejrzewam ze jeśli ma tam dużo ludzi wchodzić to warto pomyśleć o kurtynie
    powietrznej.

  • 4. Data: 2009-07-27 11:11:14
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Rooobert K..." <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ogrzewac tylko klimatyzacja ??
    >
    > Czy czasem w zimie bede musial podlaczyc dodatkowe grzejniki na prad ?

    Obawiam się, że przy bardzo mroźnej zimie klima moze przestać działać.
    Trzeba sprawdzić do jakiej temperatury pracuje.

  • 5. Data: 2009-07-27 13:58:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boombastic wrote:
> [...]
    >
    > Obawiam się, że przy bardzo mroźnej zimie klima moze przestać działać.
    > Trzeba sprawdzić do jakiej temperatury pracuje.

    są pompy ciepła powietrze woda pracujace nawet do -25 czy -30 , bodajże :)

  • 6. Data: 2009-07-27 22:13:18
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > ogrzewac tylko klimatyzacja ??
    >
    > Czy czasem w zimie bede musial podlaczyc dodatkowe grzejniki na prad ?

    Jasne że się da. Dlaczego miało by się nie dać.

  • 7. Data: 2009-07-28 15:01:29
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Klimatyzacja przy dużych mrozach wogóle nie zadziała. Ja mam Fujitsu
    Inverter (dość wysoki model) i działa tylko do -17 st. Poza tym im zimniej
    tym gorsza jej wydajność i taniej może być grzać grzejnikami elektrycznymi.
    Klima jako dogrzewanie w okresie wiosenno-jesiennym będzie ok.
    Jak nie ma wiatrołapu do zabuduj kurtynę powietrzną.
    Jacek

  • 8. Data: 2009-07-28 18:23:11
    Od: Panslavista <p...@w...pl>

    On Tue, 28 Jul 2009 17:01:29 +0200, Jacek wrote:

> [...]
    > Klima jako dogrzewanie w okresie wiosenno-jesiennym będzie ok.
    > Jak nie ma wiatrołapu do zabuduj kurtynę powietrzną.

    Nie zawsze instalacja elektryczna podoła takiemu obciążeniu. Wtedy
    można zastosować przenosne piecyki gazowe ze spalaniem powierzchniowym
    np. firmy ZIBRO, pod warunkiem dobrej wentylacji pomieszczeń ponieważ
    tlen pobierany jest z powietrza, a i spaliny mogą być wydzielane do
    wewnątrz.