  • 1. Data: 2009-07-27 08:20:30
    Temat: plamy/rysy z butów na podlodze
    Od: Mamut <c...@g...com>

    Witam
    Ostatnio przez glupote kupiłem kapcie na czarnej gumowej podeszwie i
    po kilku dniach uzywania zauwazyłem ze strasznie plamią podloge tzn
    zostawiają dlugie czarne otarcia, po prostu guma schodzi przy szuraniu
    i pozostawia trwale slady. Zarowno na panelach jak i gumolicie. Czym
    to mozna usunac? bo zwyklą wodą z płynem nie schodzi, mozna zdrapywac
    paznokciem, ale idzie bardzo opornie a takich rys ma pełno w dwoch
    pokojach. Myslalem nad jakims rozpuszczalniku albo benzynie ale po
    pierwsze zapach w mieszkaniu pozostanie na bardzo dlugo a poza tym
    moze odbarwić sie podloga w miejscach gdzie bedę tarł...

  • 2. Data: 2009-07-27 10:34:50
    Temat: Re: plamy/rysy z butów na podlodze
    Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm>

    Mamut pisze:
> [...]
    > pierwsze zapach w mieszkaniu pozostanie na bardzo dlugo a poza tym
    > moze odbarwić sie podloga w miejscach gdzie bedę tarł...

    Trampkami/tenisówkami na białej gumowej podeszwie.
    Najzwyczajniej w świecie wygumkuj nimi te czarne ślady.

    pozdrawiam
    SALAMON

  • 3. Data: 2009-07-29 14:55:29
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Trampkami/tenisówkami na białej gumowej podeszwie.
    > Najzwyczajniej w świecie wygumkuj nimi te czarne ślady.

    metoda ta niestety zupelnie nie dziala, po prostu tworzy sie rysa
    bialego koloru, a raczej przezroczysta. Z czarnymi plamami nic sie
    nie dzieje :/

  • 4. Data: 2009-07-29 15:06:33
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    BearBag wrote:

    > metoda ta niestety zupelnie nie dziala, po prostu tworzy sie rysa
    > bialego koloru, a raczej przezroczysta. Z czarnymi plamami nic sie
    > nie dzieje :/

    Ja na panelach takie pamy usuwałam odrobiną zwykłego cifa i wilgotnym
    zmywakiem. Ale wypróbuj najpierw w mało widocznym miejscu.
    Justyna

  • 5. Data: 2009-07-30 12:01:02
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Masz 3 opcje do wyboru.
    1. wygumować gumką taką do mazania ołówka (czasami działa)
    2. wyczyścić metodą ścierną np. drapanie żyletką albo nożykiem do tapet
    ewentualnie mleczkami typu Skrzat, Cif itp. (na 90% zejdzie ale zostana
    rysy)
    3. zmyć rozpuszczalnikiem, po sprawdzeniu, jaki działa np. benzyna
    ekstrakcyjna, a jak nie puszcza to chlorokauczkukowym. Zejdzie na pewno z
    tym, że przy okazji zmyjesz inne brudy z podłogi i może to byc widoczne.
    Śmierdzieć będzie tylko do pierwszego wietrzenia ;-)
    \Jacek

  • 6. Data: 2009-07-30 12:11:25
    Od: BearBag <c...@g...com>

    zmyte cifem z wodą, pol godziny roboty na powierczhni 10m2, no i ile
    kalorii spalonych:)

  • 7. Data: 2009-07-31 02:13:58
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 30 Lip, 14:11, BearBag <c...@g...com> wrote:
    > zmyte cifem z wodą, pol godziny roboty na powierczhni 10m2, no i ile
    > kalorii spalonych:)

    A wystarczyło tylko zwykłą, najzwyklejszą pastą/emulsją do podłogi i
    ściereczką.

  • 8. Data: 2009-07-31 04:16:12
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    > kalorii spalonych:)

    A wystarczyło tylko zwykłą, najzwyklejszą pastą/emulsją do podłogi i

    Najlepszy ZOOM firmy Amway. Pewien pracownik na dyżurze zasmarował mi
    podłogę czymś co nie dało się zmyć ani naftą, ropą czy benzyną. Jakaś masa
    kablowa która miała być odporna nas paliwa i oleje... I była! To były jakieś
    bitumity. A tym czasem wystarczył ZOOM i to rozcieńczony wodą (kupuje się
    koncentrat). Wszystko (prawie) zeszło. Pozostały przebarwienia (chodnik z
    twardego PCV w jasnym kolorze), ale wyjaśniały z czasem.

  • 9. Data: 2009-08-02 14:02:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    wiadomościnews:77708c79-49b3-4719-ad29-d1ef74762299@
> [...]
    > koncentrat). Wszystko (prawie) zeszło. Pozostały przebarwienia (chodnik z
    > twardego PCV w jasnym kolorze), ale wyjaśniały z czasem.

    Mnie kiedys jeden z gości (który przed wizytą zapastował sobie
    podeszwy butów, pod spodem też, jakąś czarną pastą, która rozpuściła
    tworzywo) tańcząc zapaskudził cały parkiet w salonie... Zeszło od
    emulsji do podłogi.