  • 1. Data: 2020-05-10 12:59:28
    Temat: Renowacja drzwi garażowych
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Chciałbym delikatnie odnowic drzwi garażowe.
    Drzwi solidne (stara szkoła) ale z zewnatrz wygladaja jak kupa.
    Zamiast odnawiac to co jest, chce od zewnatrz obić zeby ładnie wygladało.

    Pomysł to oczywiście drewno, proste deski ułozone pionowo.
    Ale wiadomo ze drewno waży, drzwi zrobią się ciezsze i nie wiadomo czy
    nie za ciezkie.

    Zastanawiam się, czy moze obić je czymś innym, co równiez da ładny efekt,
    bedzie odporne na czynniki zewnetrzne a jednoczesnie bedzie lzejsze lub
    lepsze w jakims innym aspekcie?

    Jakies pomysły?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 2. Data: 2020-05-10 13:33:55
    Temat: Re: Renowacja drzwi garażowych
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-10 o 12:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Zastanawiam się, czy moze obić je czymś innym, co równiez da ładny efekt,
    > bedzie odporne na czynniki zewnetrzne a jednoczesnie bedzie lzejsze lub

    Tak.
    Drewno.
    Ale cieniutkie.
    Nazywa się fornir.

    Tyle, że musiałbyś mieć albo prasę, albo inną możliwość ściśnięcia tego
    na czas klejenia.

    Oczywiście ważny jest gatunek drewna na fornir (odporny na czynniki
    zewnętrzne) i rodzaj kleju (np. wodoodporność).

    Jeśli drzwi "starej szkoły", to może wystarczy położyć szlif?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2020-05-10 13:46:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-05-10 o 13:33, Adam pisze:
    > Nazywa się fornir.
    Ale nie na stare drzwi do garażu.
    Pewnie ma tam ramiaki i płyciny.

    Robert

  • 4. Data: 2020-05-10 13:50:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > Zastanawiam się, czy moze obić je czymś innym, co równiez da ładny efekt,
    > bedzie odporne na czynniki zewnetrzne a jednoczesnie bedzie lzejsze lub

    A z czego są te drzwi? Z drewna? Z metalu?

    Co do obicia to często ludzie obijają cienką blachą ocynkowaną, a
    następnie malują specjalnymi lakierami do ocynku.

    Czasami wystarczy tylko pomalować stare deski jeżeli są to deski i też
    będzie wyglądało dobrze.

  • 5. Data: 2020-05-10 14:07:53
    Od: e...@g...com

    Chyba nie o to mu chodzi.

  • 6. Data: 2020-05-10 15:59:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Czasami wystarczy tylko pomalować stare deski jeżeli są to deski i też
    > będzie wyglądało dobrze.

    Sprobuje sciagnac wierzchnią warstwe i zobacze co jest pod spodem.
    Ale ze zakładam ze nic sensownego do uratowania.

    Nie interesuja mnie zadne blachy, etc.
    Tylko drewno albo cos imitującego drewno.
    Ogladałem kiedys jakies panele podłogowe imitujace drewno, chyba
    winylowe. Nadałoby sie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 7. Data: 2020-05-10 16:25:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-05-10 o 15:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Nie interesuja mnie zadne blachy, etc.
    > Tylko drewno albo cos imitującego drewno.
    > Ogladałem kiedys jakies panele podłogowe imitujace drewno, chyba

    Pewnie zdjęcia nie dasz. Ile chcesz na to wydać też nie wiadomo.
    Wiadomo, że mniej niż za nowe drzwi.
    Jak myślisz o winylach to idź na całość. Gumolit papiakami.

    Jak odżałujesz w okolicach 500 zł, to kupisz sklejkę w markecie, gdzie
    potną Tobie na elementy, które przykręcisz do strych wrót.
    Sklejka będzie godnie udawać drzwi z ramiaków i płycin.

    Robert

  • 8. Data: 2020-05-10 17:59:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > Pewnie zdjęcia nie dasz.

    Zrobię jak bede na miejscu.

    > Ile chcesz na to wydać też nie wiadomo.
    > Wiadomo, że mniej niż za nowe drzwi.

    Ano, zrobiłem w tym roku ocieplenie elewacji, piec, ocieplenie dachu,
    wymiane niektorych okien.
    I troche przeinwestowałem :)
    Wiec na ten moment drzwi garazowe zostaja i chciałbym zeby przez
    najblizsze kilka lat po prostu jakos wygladały.
    W sumie jak sie je ładnie obije to nie wiem dlaczego miałyby wygladac
    zle.

    > Jak myślisz o winylach to idź na całość. Gumolit papiakami.

    Nie mysle (bo sie nie znam) tylko pytam.
    Na zdjeciach na allegro wyglada to całkiem spoko.
    Dlaczego mowisz ze na drzwiach bedzie chujowo i ze sie nie nadaje?

    > Jak odżałujesz w okolicach 500 zł, to kupisz sklejkę w markecie,
    > gdzie potną Tobie na elementy, które przykręcisz do strych wrót.
    > Sklejka będzie godnie udawać drzwi z ramiaków i płycin.

    500zł nie jest problemem.
    Dasz jakies zdjecie jak to powinienem pociąć i jaki efekt masz na mysli?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 9. Data: 2020-05-10 18:05:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.05.2020 o 15:59, Budzik pisze:

    > Nie interesuja mnie zadne blachy, etc.
    > Tylko drewno albo cos imitującego drewno.
    > Ogladałem kiedys jakies panele podłogowe imitujace drewno, chyba
    > winylowe. Nadałoby sie?

    Nadałyby się. Z v-fugami lepiej imitują deski niż tradycyjne panele
    i w pełni wodoodporne. Łatwy montaż - na klik długi i krótki bok. Są
    cienkie i wiotkie, więc muszą leżeć na równej i twardej powierzchni.
    Gdyby udało się je przykleić do drzwi, stanowiłyby idealny materiał
    do ich renowacji, nie wymagający potem specjalnej konserwacji. Mam
    je położone na płytki w kuchni (wskutek fanaberii żony) i wprowadzają
    w błąd gości, że podłoga drewniana.

  • 10. Data: 2020-05-10 19:31:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-05-10 o 17:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Na zdjeciach na allegro wyglada to całkiem spoko.
    > Dlaczego mowisz ze na drzwiach bedzie chujowo i ze sie nie nadaje?

    Te panele to na równe i gładkie powierzchnie. Jak masz płyciny to nie
    widzę tego, aby się dało sensownie nakleić.

    > 500zł nie jest problemem.
    > Dasz jakies zdjecie jak to powinienem pociąć i jaki efekt masz na mysli?

    Pokażesz drzwi będzie można coś doradzić.

    Robert