  • 1. Data: 2023-08-12 01:06:38
    Temat: Roleta
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ktoś poleci roletę lub powie czego szukać, aby maksymalnie zmniejszała
    efekt nagrzewania się szuby od słońca.
    Taka montowana we wnęce okiennej przed oknem. Ma zastąpić tą ze zdjęcia,
    gdzie spalił się silnik.
    https://ibb.co/z5FGFmd

    Robert

  • 2. Data: 2023-08-12 01:54:19
    Temat: Re: Roleta
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Aug 2023 01:06:38 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

> [...]
    > efekt nagrzewania się szuby od słońca.
    > Taka montowana we wnęce okiennej przed oknem. Ma zastąpić tą ze zdjęcia,

    Znajomy przykleił i bardzo chwalił folie atermiczne na szyby.
    Może takie coś u Ciebie się sprawdzi?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2023-08-12 05:12:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ktoś poleci roletę lub powie czego szukać, aby maksymalnie zmniejszała
    > efekt nagrzewania się szuby od słońca.
    > Taka montowana we wnęce okiennej przed oknem. Ma zastąpić tą ze zdjęcia,
    > gdzie spalił się silnik.

    Nie prościej Wymienić silnik, albo dodać zwijacz na linkę?

  • 4. Data: 2023-08-12 09:35:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 12.08.2023 o 05:12, Cavallino pisze:

    > Nie prościej Wymienić silnik, albo dodać zwijacz na linkę?

    To nie u mnie. Roleta działała kilkanaście lat, ale użytkowniczce nie
    chciało się czekać, aż się podniesie/opuści (przycisk astabilny), to
    firma (ta, która ją montowała) wymieniła na bistabilny. Powiedzieli
    tylko, żeby starać się po dojechaniu wyłączać.
    No i się spalił, bo zapomniała. Trochę się dziwię, że się spalił. Tam
    chyba zawsze jest zabezpieczenie. Bezpiecznik polimerowy?

    No i powiedzieli, że nie ma silnika na wymianę (może coś wymyślą).
    Jeżeli ma być cała nowa roleta, to mam szukać czegoś co dobrze izoluje
    od słońca.
    Nie wiem z czego ta roleta zrobiona (tworzywo?, sprawdzę) może srebrna
    aluminiowa była by lepsza?

    Robert

  • 5. Data: 2023-08-12 09:37:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 12.08.2023 o 01:54, Adam pisze:

    > Znajomy przykleił i bardzo chwalił folie atermiczne na szyby.
    > Może takie coś u Ciebie się sprawdzi?

    To nie u mnie, ale zaproponuję, tylko jak z estetyką? Podczas mycia nie
    rysuje się?
    Czy może teraz te folie takie jak na telefon?

    Robert

  • 6. Data: 2023-08-12 11:13:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 12 sierpnia 2023 o 09:35:14 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):

> [...]
    > No i się spalił, bo zapomniała. Trochę się dziwię, że się spalił. Tam
    > chyba zawsze jest zabezpieczenie. Bezpiecznik polimerowy?

    Zwykłej krańcówki tam nawet nie zamontowali?

  • 7. Data: 2023-08-12 11:33:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jeżeli ma być cała nowa roleta, to mam szukać czegoś co dobrze izoluje
    > od słońca.

    Ale każda roleta zewnętrza izoluje od słońca, kwestia tylko koloru,
    jasny/biały odbija więcej promieni niż jakiś ciemny i sama roleta mniej
    się nagrzewa.

    > Nie wiem z czego ta roleta zrobiona (tworzywo?, sprawdzę) może srebrna
    > aluminiowa była by lepsza?

    Generalnie to są profile aluminiowe, często wypełnione pianką.

  • 8. Data: 2023-08-12 11:35:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 12.08.2023 o 11:13, Kris pisze:

    > Zwykłej krańcówki tam nawet nie zamontowali?

    Może są, ale ich nie ustawili? A że przez lata był monostabilny
    przełącznik, to nic się złego nie stało.
    Albo w roletach z przyciskiem monostabilnym nie ma krańcówek?

    Robert

  • 9. Data: 2023-08-12 13:10:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Aug 2023 09:37:52 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > To nie u mnie, ale zaproponuję, tylko jak z estetyką? Podczas mycia nie
    > rysuje się?
    > Czy może teraz te folie takie jak na telefon?

    On kupił coś typu 3M albo inny Scotch - więc dobra, a niewiele droższa od
    kiepskiej chińszczyzny.
    Myje się normalnie, jak szyba. Ale jest miękka, więc twarde skrobaczki
    odpadają. A że jest miękka, to pod gąbką wszystko schodzi.

    Wiem (bo sprawdzałem dla siebie), że występują w różnych stopniach
    przepuszczalności/odbijania podczerwieni, różne stopnie przyciemnienia dla
    światła widzialnego i ewentualnie różna barwa (szare, brązowe, lustrzane).
    Są też witraże, przyzmatyczne itd - np. na drzwi wejściowe - ale to grube
    folie, podobne jak soczewki freshnela na szyby samochodowe.

    Teraz dla folii lekko przyciemnianej - bodajże 30%, która jest w jednym z
    biur:
    Od środka pomieszczenia nic nie widać - znaczy żadnej różnicy względem
    czystych szyb. Tyle, że jak są dwa pomieszczenia a jedno z nich zaklejone
    folią, to różnocowo widać przy wchodzeniu, że w tym z folią jest nieco
    ciemniej - ale tylko przez chwilę po wejściu, potem szybko wzrok się
    przyzwyczaja.
    A od zewnątrz to albo szyby ciemniejsze, albo praktycznie żadnej różnicy,
    jeśli folia tylko wygasza podczerwień.

    Dobre są lustrzanki, ale nie każdy lubi. Efekt widać tylko od zewnątrz, od
    środka pomieszczenia zwykłe przyciemnienie.

    Ja u siebie w pomieszczeniach gospodarczych dwa lata temu nakleiłem kilka
    różnych próbnych arkuszy i w zeszłym roku miałem wybrać docelowe folie do
    pomieszczeń mieszkalnych, ale jeszcze czasu nie było.
    Jak jest folia przyciemniona i obok folia taka sama, ale dodatkowo z
    filtrem na podczerwień, to przy słońcu czuć na skórze różnicę: przy
    blokującej podczerwień prawie nie czuć ciepła.

    Jeszcze jedno:
    chińskie folie miały problem z cięciem (dużo gorzej się cięły), z
    nakładaniem, marszczyły się nawet przy rozwijaniu. Po dwóch latach
    widziałem na próbkach, że gdzieniegdzie się odspajają od szyby przy
    krawędziach. A wszystkie szyby myłem tak samo: mechanicznie a później
    chemicznie (sucha benzyna i izopropanol).
    Ja osobiście wolę dać dwa razy więcej za folie, które prawidłowo działają.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2023-08-12 13:25:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 12.08.2023 o 13:10, Adam pisze:

> [...]
    > filtrem na podczerwień, to przy słońcu czuć na skórze różnicę: przy
    > blokującej podczerwień prawie nie czuć ciepła.

    Minusem folii z filtrem IR jest to, że działają również zimą, co nie
    jest raczej pożądane...

    --
    Pete