  • 1. Data: 2023-08-12 19:11:17
    Temat: Nowe ceny gazu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W piątek ok. godz. 17.25 gaz ziemny w holenderskim hubie TTF w kontraktach na
    wrzesień staniał o 4,60 proc., do 35,35 euro za MWh, a w kontraktach na październik
    staniał o 2,55 proc., do 39,31 euro za MWh.
    Fotowoltaika i pompy ciepła jeszcze mniej opłacalne. Wygląda na to ze zaczał się
    wyscig kto będzie dostarczał gaz na zasobny w kasę rynek europejski. Wypadli z niego
    kacapy i po przegranej wojnie beda chcieli wrocic. W zasadzie tylko rynek europejski
    ma tyle pieniędzy zeby zarobili na odszkodowanie i zeby jeszcze cos zostało dla nich.
    Całkiem prawdopodobne ze obecna niska cena ma zablokować kacapom mozliwosc sprzedaży
    gazu z duzymi bonifikatami. Inna sprawa ze wojna spowodowała zmniejszenie zużycia
    gazu i innych nosnikow nie odnawialnych.

  • 2. Data: 2023-08-12 21:01:20
    Temat: Re: Nowe ceny gazu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 19:11 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > kontraktach na październik staniał o 2,55 proc., do 39,31 euro za MWh.
    > Fotowoltaika i pompy ciepła jeszcze mniej opłacalne.

    A to czemu? - ile razy w roku zmienia Ci się taryfa na gaz? - nie mam
    gazu, zmiana jest częściej niż przy taryfach prądowych zatwierdzanych
    przez URE?

    TG

  • 3. Data: 2023-08-12 21:46:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 12 sierpnia 2023 o 21:01:22 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > A to czemu? - ile razy w roku zmienia Ci się taryfa na gaz? - nie mam
    > gazu, zmiana jest częściej niż przy taryfach prądowych zatwierdzanych
    > przez URE?
    >
    > TG
    Ty naprawdę nie wiesz dlaczego gaz nigdzie na świecie nigdy nie będzie sprzedawany po
    aktualnej cenie zakupu?

  • 4. Data: 2023-08-12 22:09:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ty naprawdę nie wiesz dlaczego gaz nigdzie na świecie nigdy nie będzie sprzedawany
    po aktualnej cenie zakupu?

    A co cię interesuje cena opału, jakiegokolwiek? PV i PC są kupione na 20
    lat i prosumentowi koło chuja latają ceny prądu, gazu, węgla, drewna,
    peletu. Chuj z cenami, kasa już wydana i 20 lat świętego spokoju z
    każdym opałem. Teraz sobie przelicz, że jeśli wyjebał 60kzł na 20 lat to
    masz prosto:

    60:20=3 czyli 3 tysiące na rok w czym jest całe zapotrzebowanie domu w
    energię elektryczną + opał.

    Cena 1 tony węgla w 2023 był 3tys.

    Musisz zdecydowanie wypierdalać i powtórzyć matematykę ze szkoły
    podstawowej...albo ładować akumulatorki za 5tys + ładowarki, kable,
    inwertery, które dziennie zarabiają na siebie 30gr, żeby zwrócić koszty
    zakupu. Licząc skromnie 30gr razy 365 dni mamy rocznie 109zł.

    Przeliczmy koszt zwrotu tej "inwestycji" :D

    Życie tych aku to max 10 lat...ale to dopiero 1tys złotych, z
    wyliczonego zysku 100zł/rok...czyli brakuje teraz 4 tysięcy do zwrotu
    kosztów a akumulatory są już złomem.

    Piękna inwestycja, Zenuś, zajebista :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-08-12 23:53:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 12 sierpnia 2023 o 22:10:52 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    >
    > Życie tych aku to max 10 lat...ale to dopiero 1tys złotych, z
    > wyliczonego zysku 100zł/rok...czyli brakuje teraz 4 tysięcy do zwrotu

    Wypierdalaj. Mogłem ładniej napisać zebys udał się w kierunku wskazanym na wyspie
    Węży ale byś nie zrozumiał.

  • 6. Data: 2023-08-13 00:15:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]

    > Wypierdalaj. Mogłem ładniej napisać zebys udał się w kierunku wskazanym na wyspie
    Węży ale byś nie zrozumiał.

    To by nic nie zmieniło a przede wszystkim matematyki, w którą nie umiesz
    i nigdy nie umiałeś. Dowodem na to, jest zakup akumulatorów przez ciebie
    i strata 4 tysięcy po 10 latach. Rozumiem też, że kupisz po 10 latach
    nowe i będziesz je ładował aż do śmierci, swojej lub ich :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-08-13 07:40:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A to czemu? - ile razy w roku zmienia Ci się taryfa na gaz? - nie mam
    > gazu, zmiana jest częściej niż przy taryfach prądowych zatwierdzanych
    > przez URE?

    Nie.
    Ostatnio zmieniła się dwa lata temu, plus od początku roku korekta
    stawki vat.

  • 8. Data: 2023-08-13 09:12:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 21:46 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Ty naprawdę nie wiesz dlaczego gaz nigdzie na świecie nigdy nie będzie
    > sprzedawany po aktualnej cenie zakupu?

    Ja to wiem, ale to Ty napisałeś w wątku, że "Fotowoltaika i pompy ciepła
    jeszcze mniej opłacalne." bo ceny na giełdzie w Holandii spadają. Zadałem
    więc pytanie, kiedy ten giełdowy spadek przełoży się na obniżenie ceny dla
    klienta indywidualnego.

    TG

  • 9. Data: 2023-08-13 20:13:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > Zadałem więc pytanie, kiedy ten giełdowy spadek przełoży się na
    > obniżenie ceny dla klienta indywidualnego.

    No w Polsce wcale.