  • 1. Data: 2023-08-10 01:17:02
    Temat: Nowa cena gazu.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ok. 20 groszy za kilowatogodzine. Nowoczesny kocioł gazowy podłączony do podłogowki I
    można jebać fotowoltaikę, magazynowanie pradu' czy sprzedaz go do sieci. Koszt
    ogrzewania dobrze ocieplonego przeciętnego domu wyjdzie na poziomie 1800 złotych*
    rocznie. 15 złotych dziennie pod warunkiem ze zima bedzie. Bo jak by była łagodna to
    dzienny koszt ogrzdwania na poziomie kosztu jednego lepszego piwa albo paczki fajek
    na cztery dni Przy takim koszcie gazu fotowoltaika z pompa ciepła zwracała się
    będzie 28 lat. W takiej sytuacji fotowoltaika tak ale tylko hobbystycznie.
    Jednak to prawda ze nie siła a sztuka frajerów w dupę tłuka.
    * 1800 to przy wspołczynniku 70kW/m? na rok.

  • 2. Data: 2023-08-10 06:58:43
    Temat: Re: Nowa cena gazu.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 01:17 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Jednak to prawda ze nie siła a sztuka frajerów w dupę tłuka.

    Też tak myślę, bo kto przy zdrowych zmysłach pierdzieli się z jakimiś
    akumulatorami i ładowaniem w drugiej taryfie jak gaz taki tani?

    PS. Widzę, że bul dupy nie puszcza? - kolejna nie przespana noc?

    TG

  • 3. Data: 2023-08-10 07:53:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > Jednak to prawda ze nie siła a sztuka frajerów w dupę tłuka.
    > * 1800 to przy wspołczynniku 70kW/m? na rok.

    Mi wychodziło bez foto 1500 zeta za grzanie pompą parterówki 230m2. I
    nie muszę kotła co 8 lat wymieniać ani wołać speca od wymienników jak
    coś pęknie i bulić mu tysiaka. Albo wymieniać płyty głównej lub
    przepływki, też po tysiaku :P
    Prund jest stabilny, oczywiście drożeje ale nie ma absurdalnych skoków
    cen dla odbiorcy końcowego. Teściowa w zeszłym roku buliła 8 zeta za m3
    gazu, normalnie taniocha że prund się chowa :]

  • 4. Data: 2023-08-10 08:54:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 10 sierpnia 2023 o 06:58:46 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > akumulatorami i ładowaniem w drugiej taryfie jak gaz taki tani?
    >
    > PS. Widzę, że bul dupy nie puszcza? - kolejna nie przespana noc?

    Nie rozrozniasz sytuacji ze ktos by gowno spod siebie zjadł od hobbystycznie. Robię
    na własny użytek rodzaj eksperymentu. A ze trochę na nim na biezaco oszczędzam to tak
    przy okazji jest. Po 3/4 roku wiem ze zaden bank nie dałby mi takich odsetek jakie
    mam przy moim rozwiązaniu. "Odsetki" sa na tyle duże ze po jakimś dłuższym bo
    liczonym w latach czasie spłacą się akumulatory i jeszcze trochę gorki będzie. Raczej
    ty i inni potrzebujecie masc na ból dupy, ja nie. Jak kupowałem nie wiedziałem ze
    przyjda takie czasy ze będę mogła kupić prad po cenie biezacej, rowniez bezpośrednio
    od kogoś kto ma nadwyzki z fotowoltaiki. To jak ZE będzie płacił 5 groszy za
    kilowatogodzine to kupie od ciebie po 7 groszy za kilowatogodzine. Drugie 7 groszy
    zapłacę za przesłanie.

  • 5. Data: 2023-08-10 08:57:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 08:54 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > To jak ZE będzie płacił 5 groszy za kilowatogodzine to kupie od ciebie
    > po 7 groszy za kilowatogodzine. Drugie 7 groszy zapłacę za przesłanie.

    W jakiej taryfie jest taka tania dystrybucja w dzień?

  • 6. Data: 2023-08-10 09:01:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 10 sierpnia 2023 o 07:53:25 UTC+2 Lisciasty napisał(a):
> [...]
    > cen dla odbiorcy końcowego. Teściowa w zeszłym roku buliła 8 zeta za m3
    > gazu, normalnie taniocha że prund się chowa :]
    Ja bym był osrozniejszy w pewnych ocenach. Sprezarki tez maja jakas trwałość. W
    pompach ciepła są płyty główne z kondensatorami które kiedys spuchną. Beznakładowo
    przez 20 lat to nie będzie.

  • 7. Data: 2023-08-10 09:20:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 10 sierpnia 2023 o 08:57:51 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > W jakiej taryfie jest taka tania dystrybucja w dzień?
    Jeszcze nie ma ale to nie znaczy ze nie będzie. To nie taryfa a sprzedaż po cenie
    chwilowej. Teraz sprzedawcy z FV dostają jakas średnia cenę z poprzedniego miesiąca.
    Do tej pory najgorsza stawka dla nich była w okolicach 40 groszy za kilowatogodzine.
    Tabelkę z cenami za rok widziałem to strasznie staniały stawki za prad z fotowoltaiki
    liczone rok do roku.
    https://globenergia.pl/cena-energii-dla-prosumentow-
    mocno-w-dol-czy-moze-byc-gorzej/
    Maj 2022 65 groszy kilowatogodzina maj 2023 38 groszy kilowatogodzina. Nie ma
    dalszych miesięcy tego roku ale nie sadze zęby w lipcu płacili złotówkę. Szybciej 20
    groszy.

  • 8. Data: 2023-08-10 12:34:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.08.2023 01:17, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    > Jednak to prawda ze nie siła a sztuka frajerów w dupę tłuka.
    > * 1800 to przy wspołczynniku 70kW/m? na rok.

    "Od 2027 roku i wprowadzenia ETS 2 w życie, osoby ogrzewające swoje
    gospodarstwa domowe paliwami kopalnymi, czyli węglem lub gazem, będą
    objęte podatkiem od ogrzewania, a tym samym emitowania gazów
    cieplarnianych. Opłaty uderzą w aż 8 milionów Polaków."

    https://deccoria.pl/artykuly/artykuly/bedzie-nowy-po
    datek-od-ogrzewania-kto-bedzie-placil-od-kiedy-co-zr
    obic-zeby-uniknac-nowej-oplaty-za-ogrzewanie-5-13343

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2023-08-10 15:26:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 10 sierpnia 2023 o 12:34:50 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    datek-od-ogrzewania-kto-bedzie-placil-od-kiedy-co-zr
    obic-zeby-uniknac-nowej-oplaty-za-ogrzewanie-5-13343

    2027 to będzie rok po tym jak PiS przegra, po trzech wygraniach, wybory. Mała
    szwabska blaź na wozku inwalidzkim będzie mowiła do Tuska " panie premierze".
    Niezadowoleni w Polsce wyjda na ulice. Ktos krzyknie "powiesić skurwysynow". Ktos
    inny będzie miał przypadkowo sznurek. Tłum zrobi to co nie zostało zrobione w 1990.
    Następnie przed lektyka na ktorei będzie przenoszony Pan Kaczyński małe dziewczynki
    beda rozsypywały płatki kwiatkow. A ja to wszystko będę oglądał w tv. A tak zęby
    trochę humoru się znalazło. Mam na to wyjebane bo grzeje nigdzie nie zgłoszonym
    klimatyzatorem. Zgłoszone jest ze grzeje węglem. Sypna groszem za wymianę na inny
    sposób grzania to wezmę kase i podziękuję.

  • 10. Data: 2023-08-10 20:15:21
    Od: M M <m...@g...com>

> [...]
    > cen dla odbiorcy końcowego. Teściowa w zeszłym roku buliła 8 zeta za m3
    > gazu, normalnie taniocha że prund się chowa :]
    Może i długo był stabilny, choć mam wrażenie że kiedyś różnica między 1 a 2 taryfą
    była procentowo większa i się zmniejszała - aż tu nagle postanowili nas "zamrozić"
    wprowadzając limit kWh. To samo może stać się oczywiście też z gazem, nikt nie wie
    co będzie po wyborach. Te 8 zeta za m3 to nie wyjdzie jakoś podobnie do ceny
    maksymalnej 0,693 netto + VAT / kWh prądu?
    Przy ogrzewaniu elektrycznym w 2 taryfie (niełatwo przerobić na gaz lub PC bo to
    kable grzejne w podłodze, robione ponad 20 lat temu, wtedy nawet nie było możliwości
    podłączenia gazu) limit wystarczył na styczeń. Oczywiście jest PV ale za mało,
    skomplikowany dach (bo budując nikt nie przewidywał PV) na 3 kierunkach
    wschód/południe/zachód nieco poniżej 10 kWp (zmieściłoby się nieco powyżej, ale się
    nie opłaca bo 0,7 zamiast 0,8 - albo nieco poniżej, albo dużo powyżej na co nie ma
    miejsca), realnie 8 kWp ze względu na kierunki. Pozostaje robić klimę do grzania (PC
    powietrze-powietrze). No i zastanawiam się jeszcze nad oknami, czy po 20 latach
    jeszcze dobrze izolują, ponoć są firmy co uzupełniają argon między szybami i wychodzi
    sporo taniej niż wymiana okien na nowe, ale mam wątpliwości na ile to coś daje, jak
    sądzicie - hit czy kit?