  • 1. Data: 2017-12-23 22:37:51
    Temat: Rozdzielacz z zaworami
    Od: uciu <a...@g...com>

    Glupie pytanie...
    Co zrobic byz zawory na rozdzielaczu byly od frontu jak na zdjeciu

    https://goo.gl/images/fdEq8P

    Wkrecam je na rozne sposoby i za cholere nie idzie ich tak ustawic... jeden jest od
    fronu, drugi ma wajche z tylu, trzeci z boku itp. Ogolnie - kazda wajcha jest
    skierowana w inna strone... Tak jakby nie mogli nagwintowac kazdego gniazda w
    rozdzielaczu tak samo...
    Moze podlozyc jakies podkladki, moze lepsze pakuły?

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2017-12-23 22:48:47
    Temat: Re: Rozdzielacz z zaworami
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 22:37:52 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    skierowana w inna strone... Tak jakby nie mogli nagwintowac kazdego gniazda w

    wkręcasz na pakuły i nie dokręcasz do samego konca, tylko do wlasciwej pozycji

    b.

  • 3. Data: 2017-12-23 22:58:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    rozdzielaczu tak samo...
    > Moze podlozyc jakies podkladki, moze lepsze pakuły?

    He he, Budyń już Ci odpisał :) Ja dodam jeszcze kilka knifów od starego
    hydraulika:

    1. Przed nawinięciem pakuł na gwint - lekko go "podniszcz" (niektóre już
    są) np. drapiąc po nim kilka/naście razy brzeszczotem tak żeby stał się
    "ostry" (pakuły nie będą się wtedy kręcić i zjeżdzać z gwintu tylko się
    właściwie zahaczą i zostaną na gwincie).

    2. Nawijaj odpowiednią ilość pakuł (trudno przez neta pokazać ile to jest:)

    3. Po nawinięciu pakuł - używaj specjalnej pasty do gwintów - dadzą lekki
    poślizg i łatwiej skręcisz elementy ze sobą, no i oczywiście uszczelnią
    połączenie :)

    4. Na pakułach jak przekręcisz - możesz spokojnie odkręcić połączenie bez
    konsekwencji.

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2017-12-24 10:02:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/23/2017 10:58 PM, Adam Sz. wrote:
    > 3. Po nawinięciu pakuł - używaj specjalnej pasty do gwintów - dadzą lekki
    > poślizg i łatwiej skręcisz elementy ze sobą, no i oczywiście uszczelnią
    > połączenie :)

    Na opakowaniu takiej pasty napisali że należy ją użyc *przed*
    nawinięciem pakuł. Tak też robię.

  • 5. Data: 2017-12-24 13:52:28
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 24 Dec 2017 10:02:18 +0100, Sebastian Biały wrote:
    > Na opakowaniu takiej pasty napisali że należy ją użyć *przed*
    > nawinięciem pakuł. Tak też robię.

    Na mojej stoi że przed *i* po. Tak też od lat robię, i połączenia mam
    bezproblemowe. Ważne by włókna nawijać w kierunku zgodnym z gwintem.

    Eksperymentowałem też kilka razy z jakimś nowoczesnym cusiem którego
    polskiej nazwy nie znam - taka biała taśma, nazywana potocznie
    "teflonową". Dziadostwo niesamowite, mało kiedy udało mi się tym zrobić
    cokolwiek szczelnie. Może to ze mną jest coś nie tak, jednak nie polecam.

    Mateusz

  • 6. Data: 2017-12-24 14:56:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Na mojej stoi że przed *i* po. Tak też od lat robię, i połączenia mam
    > bezproblemowe. Ważne by włókna nawijać w kierunku zgodnym z gwintem.

    Na mojej nic nie napisali, bowiem ja tradycyjnie zawsze używałem do
    podobnych celów tłuszczu z patelni. Nie wiem jaki jest skład tych past,
    ale olej roślinny, zwłaszcza po wcześniejszym podgrzaniu, jest do takich
    celów idealny. Nie chodzi o żaden poślizg, a o sklejenie ze sobą włókien
    konopnych w trakcie skręcania, a na koniec o wyschnięcie (utwardzenie
    się) tego oleju. Mineralne i syntetyczne smarowidła na ogół tej ostatniej
    właściwości nie mają. Kanonicznie do pakuł powinno się używać pokostu,
    ale olej jest równie dobry, bo po jakimś czasie zmienia się w pokost.
    Kiedyś do tego pokostu przy robocie z kaloryferami dodawano minii
    (tlenek ołowiu), ale teraz to nie wchodzi w grę.

> [...]
    > "teflonową". Dziadostwo niesamowite, mało kiedy udało mi się tym
    > zrobić cokolwiek szczelnie. Może to ze mną jest coś nie tak, jednak

    To jest teflon. Ale faktycznie, nie ma to jak skręty konopne.

    Jarek

    --
    Co się tam dzieje w mej głowie:
    Pędy, zapędy, ognie, ogniwa.

  • 7. Data: 2017-12-24 15:29:58
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 24 Dec 2017 14:56:45 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
    > nie ma to jak skręty konopne.

    Nie sposób się nie zgodzić!

    Mateusz

  • 8. Data: 2017-12-24 16:50:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 24 Dec 2017 14:29:58 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Nie sposób się nie zgodzić!

    Popieram :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2017-12-25 15:25:09
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-12-24 14:56, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Ale faktycznie, nie ma to jak skręty konopne.

    przed, w trakcie, po, czy poprostu zamiast? :D

  • 10. Data: 2017-12-26 11:13:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 grudnia 2017 13:52:29 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > "teflonową". Dziadostwo niesamowite, mało kiedy udało mi się tym zrobić
    > cokolwiek szczelnie. Może to ze mną jest coś nie tak, jednak nie polecam.

    Pewnie odkręcałeś gwint, a przy taśmie teflonowej nie można :)
    Teflonowa jest spoko jak musisz coś tymczasowo i na szybko połączyć.
    Okręcasz parę razy, skręcasz i jest szczelnie. Ale jak zrobisz ćwierć
    obrotu w odwrotnym kierunku to się rozszczelnia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.