  • 51. Data: 2010-12-19 15:30:13
    Temat: Re: Rozmrazanie kolektora plaskiego - podejscie II.
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Podaję ci Maniek poniżej linki do zdjęć wykonanych dzisiaj.

    Dzień na początku był bardzo słoneczny. O godzinie 10 niebo zaszło chmurami i
    osiągi spadły ale od 12:00 zagościło ponownie z przerwami aż do godziny 14:00.

    http://z1.przeklej.pl/przi2731/ea8da6ac001aee374d0e1
    c94
    Jak widzisz dzisiaj rano miotłą jednym ruchem zgarniałem świeży puch z solarów.
    Przedwczoraj kolektory były o tej porze pokryte szronem i je trochę spryskałem
    płynem do szyb dzięki czemu szron stał się przezroczysty i kolektory wtedy
    ruszyły. Potem gdy wszystko odtajało ściągaczką gumową do szyb ściągnąłem i
    szyba była czyściutka.

    http://z1.przeklej.pl/przi1679/4f492323002669744d0e1
    cb8
    Tu widzisz temperaturę kolektora jeszcze pod puchem oraz temp na zewnątrz. Była
    to godzina 8:28

    http://z1.przeklej.pl/przi2275/d811e8fe00243d8f4d0e1
    cc9
    Po zgarnięciu śniegu na 5 minut włączyłem pompę ręcznie. (myślę nad wykonaniem
    układu który sam to za mnie zrobi, będzie na chwilę włączał pompę gdy stwierdzi
    że jest odpowiednie naświetlenie)

    http://z1.przeklej.pl/przi190/107278740021d92f4d0e1c
    da
    http://z1.przeklej.pl/przi829/c6c1dc0c000585864d0e1c
    eb
    http://z1.przeklej.pl/przi140/d59b6a200010cd8d4d0e1c
    fc
    http://z1.przeklej.pl/przi1423/cb4d3c9e0026ed164d0e1
    d0d

    Kolejne minuty i widać jak rośnie temperatura. Na początku widać że temp na
    powrocie wężownicy spadła. Jest tak dlatego gdyż lodowaty glikol z rur przeszedł
    przez wężownicę w zbiorniku. Temperatura czujnika S3 to temperatura na powrocie
    wymiennika podłogówki. Wymiennik jeszcze nie zaizolowany i znajduje tuż nad
    ziemią niedaleko stale otwartego kanału dopływu powietrza do kotłowni. Stąd
    wskazywane 15 stopni.

    http://z1.przeklej.pl/przi1040/6ed10434000c8bb34d0e1
    d1d
    Śnieg. Czysty śnieg w okolicy pomaga w zwiększeniu uzysku z kolektorów. To
    miliardy lustereczek które odbijają promienie słoneczne i kolektor dzięki temu
    dostaje więcej promieni aniżeli by to było o takiej porze bez śniegu. Zauważyłem
    to już w pierwszej zimie. Większa moc z kolektora to potwierdza.

    http://z1.przeklej.pl/przi1154/3859ed53002c29634d0e1
    ca5
    Tak się topił śnieg przed godziną 10:00 na dachu sąsiednim. Słońce operowało na
    ten dach z boku dlatego też topi się z jednej krawędzi bardziej.

    http://z1.przeklej.pl/przi260/5d4b8053001c35e84d0e1d
    2f
    http://z1.przeklej.pl/przi2646/9a95d367002367084d0e1
    d40

    Kolejne zdjęcia obrazujące wzrost temperatur. Temperatura na zewnątrz jest tu
    zawyżona gdyż od godziny 9:30 słońce świeci na ścianę domu na której znajduje
    się czujnik temperatury tego termometru. Po drugiej stronie domu termometr
    wskazywał -10stC

    http://z1.przeklej.pl/przi1201/0d73aa6400024f164d0e1
    d51

    W pół godziny po tym zdjęciu słońce schowało się ponownie za chmurki i można
    powiedzieć że na tym zakończyło się dzisiejsze grzanie
    Tu temperatura zewnętrzna jest mocno zawyżona gdyż słońce niemal prostopadle
    świeciło na ścianę z czujnikiem. Na zewnątrz po drugiej stronie domu było -7stC.

    Dzień ten było nieco mniej słoneczny niż parę dni temu ale jak widzisz nie było
    absolutnie żadnego szronu. Widocznie wilgotność była sporo mniejsza. Dzisiaj w
    statystykach sterownika jest 9kWh uzyskanej energii. Jest to ekwiwalent około
    1m3 gazu. To także kolejny metr3 mniej do niższego zużycia rocznego gazu dzięki
    czemu nadal jestem w tańszej taryfie W2 w której miesięczne koszty stałe są
    niższe o ponad 40zł od W3.
    Jak narazie krótki dzień nie pozwala na dostateczne nagrzanie zbiornika więc
    resztą zajmie się kocioł gazowy. Tak samo nie wystarcza dnia aby jeszcze mieć
    zapas do wpuszczenia choćby trochę ciepła w podłogę. Myśle że dni słoneczne od
    połowy stycznia będą na tyle długie że po nagrzaniu do 47stC zbiornika układ
    będzie wpuszczał nadmiar ciepła w podłogę.
    Jak by nie było mnie się to opłaca.

    Marek

  • 52. Data: 2010-12-19 15:34:51
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Będę musiał umieścić te zdjęcia na innym serwerze bo tu się wszystko tak
    pozmniejszało że nic nie widać.

  • 53. Data: 2010-12-19 15:47:39
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    http://www.przeklej.pl/plik/pc180070-jpg-0024u98cu1d

    http://www.przeklej.pl/plik/pc180071-jpg-0024u98qc7t

    http://www.przeklej.pl/plik/pc180072-jpg-0024u98tt1d

    http://www.przeklej.pl/plik/pc180076-jpg-0024u998h6j
    http://www.przeklej.pl/plik/pc180077-jpg-0024u99c1bq
    4
    http://www.przeklej.pl/plik/pc180081-jpg-0024u99kfag
    http://www.przeklej.pl/plik/pc180087-jpg-0024u99ru7t

    http://www.przeklej.pl/plik/pc180088-jpg-0024u99u55a
    5

    http://www.przeklej.pl/plik/pc180092-jpg-0024u98lb03
    Tak się topił śnieg przed godziną 10:00 na dachu sąsiednim. Słońce operowało na
    ten dach z boku dlatego też topi się z jednej krawędzi bardziej.

    http://www.przeklej.pl/plik/pc180091-jpg-0024u9a57bq
    4
    http://www.przeklej.pl/plik/pc180094-jpg-0024u9ajn5a
    5

    http://www.przeklej.pl/plik/pc180096-jpg-0024u9al07t

  • 54. Data: 2010-12-19 20:05:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ja też chcę się dowiedzieć. Jako wróg solarów po obecnej cenie śledzę
    > tematy i czekam na moment, w którym się one zaczną opłacać. Chciałbym np
    > nimi ogrzewać dom, bo do ciepłej wody użytkowej już mam tańsze
    > rozwiązania.

    Taaa, ogrzewac dom powiadasz... No ogrzewaj, ogrzewaj...
    Raz piszesz, ze ja tu cos promuje a innym razem piszesz cos o ogrzewaniu
    jakbys w ogole nie czytal tego co pisze od dobrego miesiaca. Przestane chyba
    zwracac uwage na Twoje prowokacje skoro o to Ci chodzi...

    > Ogólnie promujesz jako użytkownik. Mój cynizm wynika z tego, że ludzie
    > wierzą w rzekome oszczędności. Nie wiem czy jestem ignorantem, myślę że
    > ignorantam są ci liczący na oszczędności. :-)

    Matko i corko, ale o czym Ty piszesz? Jakie oszczedlosci? Nie umiesz czytac
    czy co?

    > Ja mam w bojlerze zwykle 45 stopni okresowo przełączam na więcej, aby
    > zdezynfekować albo kiedy jest potrzebne więcej gorącej wody. W gorące
    > letnie dni obniżam do 35.

    No i co w kwestii rozmrazania plaskich kolektorow slonecznych maja Twoje
    wynurzenia?

    > Co? Aby wystąpił zysk, to koszty muszą być niższe od przychodów. Proszę
    > Cię, nie używaj słów, których znaczenia nie rozumiesz.

    Ty juz tu z ekonomii popisales sie nie raz i przez grzecznosc nie bede
    przypominal Twoich tworczych interpretacji scislych pojec. Ja udaje, ze nie
    pamietam a Ty w swojej paranoicznej nieomylnosci pouczasz mnie akurat z
    mojej dzialki. Zgadzam sie, ze to dosc ciekawe podejscie. Ludzie jak palna
    glupote to staraja sie o tym zapomniec, a Ty widac politykiem niespelnionym
    jestes, bo talent do tego masz, oj masz. Szkoda tylko, ze i ze zrozumieniem
    masz problemy bo my tu o ogrzewaniu wody rozmawiamy a nie finansach.
    BTW Rozumiem, ze dla Ciebie zyskiem bedzie jak kolektor nadal nie bedzie
    grzal. Nie odpowiadaj, bo to nie jest pytanie a ja wszystkie Twoje
    odpowiedzi juz znam.

    > Otóż ja właśnie na to liczę, na realne pomysły ogrzewania domu a nie tylko
    > wody.

    Jak przeczytasz ze zrozumieniem to co ostatnio opisuje to moze dojdziesz do
    jakichs rzeczowych wnioskow, choc ja na to przestalem liczyc.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2010-12-21 18:49:51
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote:

> [...]
    > tematy i czekam na moment, w którym się one zaczną opłacać. Chciałbym np
    > nimi ogrzewać dom, bo do ciepłej wody użytkowej już mam tańsze

    A możesz się pochwalić to co jest? zamierzam na wiosnę zamontować kolektory
    i być może znajdę alternatywę...

    --
    Bartek