  • 1. Data: 2010-04-12 18:36:10
    Temat: Rura odpływowa - czy mogę tak umieścić?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Witam.

    Sytuacja jak na fotach
    http://img397.imageshack.us/img397/6906/dsc00622a.jp
    http://img683.imageshack.us/img683/9183/dsc00624ao.j
    pg
    http://img121.imageshack.us/img121/1696/dsc00621a.jp

    Z pionu wyłazi mi rura do kibelka w lewo.
    Nie mogę zmienić jego położenia bo nie ma gdzie, będzie zabudowany zaraz
    przy rurze.
    Ale muszę w lewo odbić również do brodzika i dalej do kuchni.
    Zastosowałem jak widać trójniczek z odejściem na 50-tkę
    Tylko że najlepiej by było chyba gdyby te odejście szło górą rury.
    Sęk w tym że nie da się bo za wysoko wyjdzie odejście a brodzik ma dno 14cm
    od podłoża.
    Nawet jak wsadzę bezpośrednio w otwór bez tej krótkiej przedłuzki. Fakt że
    wtedy mogło by pójść w bok trochę wyżej ale wtedy zakole bym musiał robić
    dość spore.

    Pytanie. Czy nie bedzie jakichs z tego powodu problemów? Bo za bardzo innego
    wyjścia nie widzę.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2010-04-12 19:15:15
    Temat: Re: Rura odpływowa - czy mogę tak umieścić?
    Od: Jackare <j...@g...com>

    On 12 Kwi, 20:36, "Irokez" <n...@e...pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Sytuacja jak na fotachhttp://img397.imageshack.us/img397/6906/dsc006
    22a.jpghttp://img683.imageshack.us/img683/9183/dsc00
    624ao.jpghttp://img121.imageshack.us/img121/1696/dsc
    00621a.jpg

    > Pytanie. Czy nie bedzie jakichs z tego powodu problemów? Bo za bardzo innego
    > wyjścia nie widzę.

    Nie jest to dobry sposób, ale być może jest to rozwiązanie najlepsze z
    najgorszych jeżeli _rzeczywiście_ nie ma innych możliwości. Jeżeli ma
    być w ten sposób podpięty zlewozmywak służący do mycia żywności to
    szczerze odradzam.
    Separacja antyskażeniowa powinna się odbyć na pionie. Zgodnie ze
    sztuką i zasadami, odpływ z brodzika powinien być wpięty bezpośrednio
    do pionu pod trójnikiem z WC.
    W takim układzie podpięcia, woda spuszczana w WC może zasysać ci wodę
    z syfonu brodzika lub zlewu i powodować przedostawanie się smrodu z
    kanalizacji przez ten właśnie syfon. W przypadku problemu z odpływem z
    WC i tzw "cofki" spuszczenie wody wybije ci fekalia do brodzika i
    zlewozmywaka co zgodnie ze zdrowym rozsądkiem oznacza konieczność
    wymiany zlewozmywaka, chyba że nie szanujesz zdrowia swego i rodziny.
    Jeżeli nie możesz (a dlaczego nie możesz ??? To tylko przekucie
    stropu wokół pionu i każdy instalator zrobi ci coś takiego w parę
    godzin ) wstawić trójnika pod ten od WC, tp lepszym rozwiązaniem byłby
    trójnik lub czwórnik redukcyjny 90 stopni 50/110/50 zamiast tego
    trójnika już jest na pionie i który wystaje ponad podłogą. Trójnik 90
    stopniowy praktycznie oparłby się (lub można go tak podciąć aby się
    oparł) wlotami fi 50 o brzeg kielicha i kolanami o małym kącie możnaby
    obejść podejście WC lub podejście WC podpiąć w inny sposób, tak by
    zrobić miejsce na podpięcie brodzika.
    Spad który masz na rurze fi 50 z brodzika być może jest zbyt duży, w
    zupełności wystarczy spad 1% czyli 1 cm na długości 1m, a tu 1 cm jest
    już chyba na pierwszych 15 cm długości.
    Zaraz mi sie przypomina jak robiliśmy taką wstawkę w pionie na 5
    piętrze 10 czy 11 kondygnacyjnego budynku realizując śmiałą wizję
    projektanta wnętrz ktrórej główną cechą było aby pozamieniać
    przeznaczenie wszystkich pomieszczeń mieszkania w stosunku do
    zamierzeń budowniczych budynku :)
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-04-13 07:42:14
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > zlewozmywaka co zgodnie ze zdrowym rozsądkiem oznacza konieczność
    > wymiany zlewozmywaka, chyba że nie szanujesz zdrowia swego i rodziny.

    ROTFL

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-04-13 18:34:08
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    v.googlegroups.com...
    On 12 Kwi, 20:36, "Irokez" <n...@e...pl> wrote:
    > Witam.

    622a.jpghttp://img683.imageshack.us/img683/9183/dsc0
    0624ao.jpghttp://img121.imageshack.us/img121/1696/ds
    c00621a.jpg

> [...]
    >najgorszych jeżeli _rzeczywiście_ nie ma innych możliwości. Jeżeli ma
    >być w ten sposób podpięty zlewozmywak służący do mycia żywności to

    pół metra do brodzika a w sumie około 3 do zlewu.

> [...]
    >kanalizacji przez ten właśnie syfon. W przypadku problemu z odpływem z
    >WC i tzw "cofki" spuszczenie wody wybije ci fekalia do brodzika i

    Chyba nie pozostaje nic jak zrobić symulacje.

    >Jeżeli nie możesz (a dlaczego nie możesz ??? To tylko przekucie
    >stropu wokół pionu i każdy instalator zrobi ci coś takiego w parę
    >godzin ) wstawić trójnika pod ten od WC, tp lepszym rozwiązaniem byłby

    Wstawienie w pion czegos dodatkowego to rozwaliłbym sobie posadzkę a
    sąsiadowi pod spodem niestety sufit. Nie wiem czy na to pójdzie.
    Ten trójnik w pionie pod WC jest już dość głeboko, jego czoło jest pare cm
    poniżej posadzki. Dlatego żeby wstawić dalej trójnik pod WC i 50-tke
    musiałem po drodze jeszcze dać przedłużki kawałek co widać.
    Jednocześnie ten w pionie jest na tyle wysoko ze wstawienie trójnika 50-tką
    do góry powoduje z kolei że brodzik musiałbym dać na postumencie kilka cm.

    >Spad który masz na rurze fi 50 z brodzika być może jest zbyt duży, w
    >zupełności wystarczy spad 1% czyli 1 cm na długości 1m, a tu 1 cm jest
    >już chyba na pierwszych 15 cm długości.

    To sobię podreguluję bo dalej jeszcze nic nie podpinałem. Poskładane na
    sucho.

> [...]
    >projektanta wnętrz ktrórej główną cechą było aby pozamieniać
    >przeznaczenie wszystkich pomieszczeń mieszkania w stosunku do

    To niestety tak zastane, kuchnia jest kuchnią a łazienka łazienką.
    Ta widoczna na prawo od pionu 50-tka idzie w prawo do umywalki i pralki. No
    i tez kurka tak wysoko wypuszczona i nie schowam w scianie bo po prawej
    zaraz pod tynkiem komin.Nie będę komina pruł.

    Pozdrawiam.

    PS. A może do spawacza plastiku i niech delikatną 'owiewkę' na te odejście
    50 naspawa?

    --
    Irokez