  • 1. Data: 2010-04-11 18:45:47
    Temat: Tynki a futryny wewnętrzne - jak najlepiej przygotować?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Właśnie mi się tynkuje chałupa, tynkarze wszystkie otwory drzwiowe
    zostawiają po prostu nieotynkowane z tynkami na ścianach
    przylegających po prostu dociągniętymi do otworu. I tu mam pytanie,
    czy to aby na pewno tak powinno wyglądać? Czy choć z jednej strony nie
    powinien tam trafić narożnik, zwłaszcza przy grubych, nośnych
    ścianach?

    Futryn "regulowanych" raczej nie chcę, będą normalne wąskie futryny,
    one mają chyba z 8-10cm szerokości. Tak więc nawet przy ścianach
    działowych (12cm +1,5cm tynku z każdej strony, razem 15cm) zostaje z
    jednej strony 5cm glifu, przy ścianach nośnych jednak (U220, ściana
    25cm) ten glif ma już dobre 20cm!

    Proszę o wszelkie wypowiedzi, jak to się robi, jak można zrobić
    lepiej, jak gorzej...

    J.

  • 2. Data: 2010-04-12 05:24:47
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Co zapisaliście w umowie ? IMHO dwa standardowe podejścia to:
    1) Liczenie otworu drzwiowego jako powierzchni do tynkowania i wówczas te 2m2 są
    wyceną obróbki wnęki drzwi
    2) Odjęcie otworu drzwiowego i wówczas na obróbkę umawia się oddzielnie

    Poza tym jeśli nie masz już w domu ościeżnic to nie ma sensu obrabiać. Skąd tynkarz
    ma wiedzieć, czy się ostatecznie zdecydujesz na opaskowe, blokowe, stalowe czy
    przesuwne ?

  • 3. Data: 2010-04-12 05:53:02
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 12 Kwi, 07:24, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
> [...]
    ma wiedzieć, czy się ostatecznie zdecydujesz na opaskowe, blokowe, stalowe czy

    Otworów mniejszych niż ileśtam mieliśmy nie odliczać, drzwi w każdym
    razie się łapały.
    Ale mniejsza o koszta, pytam o konkretną rzecz: jeśli decyduję się już
    teraz na ościeżnice nieregulowane, a więc nie obejmujące ściany z obu
    stron, to _zwykle_ narożnik nielicowany z ościeżnicą się obrabia, czy
    nie?

    J.