  • 1. Data: 2010-04-11 19:13:01
    Temat: Wykopy minikoparką
    Od: "Gosia" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    jakie macie doświadczenia w robieniu wykopów minikoparką?

    Wszędzie spotykam się z ofertami cenowymi podanymi za 1 godzinę pracy
    minikoparki, ale zastanawiam się ile taka koparka jest w stanie wykonać
    metrów bieżących wykopu w przeciągu godziny?

    Mam do wykonania dość spory odcinek kanalizacji - oszacowałam już koszt
    materiałów, ale stanęłam na wycenie kosztów wykopu.

    Chodzi mi o wykopy pod przyłącza kanalizacji w gruncie gliniastym, na
    głębokość ok. 1 - 1,5 m, szerokość 30 - 45 cm.

    Wiem, że każdorazowo jest to sprawa indywidualna, ale chciałabym mieć jakieś
    wyobrażenie.

    Dziękuję za pomoc

    Gosia

  • 2. Data: 2010-04-11 20:14:16
    Temat: Re: Wykopy minikoparką
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Gosia pisze:

> [...]
    >
    > Chodzi mi o wykopy pod przyłącza kanalizacji w gruncie gliniastym, na
    > głębokość ok. 1 - 1,5 m, szerokość 30 - 45 cm.

    Zdaje mi się, że na tak głęboki wykop w gruncie gliniastym taka
    minikoparka może nie wystarczyć...
    Ja bym wziął zwykłą koparko-ładowarkę, takie mam u siebie dostępne.

    Taki czort wykona w godzinę tyle pracy, że ręcznie by się na pewno nie
    opłaciło :-)

    No i... co to znaczy dość spory kawałek...? czy 5 mb, czy 30 mb, czy
    może 250 mb...

    Jak 5, to możesz minikoparką próbować, ale jak więcej, to bym wziął coś
    większego.

    Raz potrzebowałem wyrównać pół działki, bo były usypane hałdy gliny, a
    oprócz tego wykopałem kilkanaście mb wykopu pod dren. Teren był dość
    grząski i koparka miała czasem problemy, żeby wyjechać - mimo napędu na
    cztery koła. Szło dość opornie, ale w jakieś cztery godziny pracy
    zmienił się całkowicie krajobraz :-)

    Zatem nie obawiaj się kosztów pracy koparki. Nawet jak robi powoli, to i
    tak sie opłaci. U mnie biorą 80 zł/godz, ale to zapadła wiocha...

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-04-11 20:24:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gosia wrote:
> [...]
    > głębokość ok. 1 - 1,5 m, szerokość 30 - 45 cm.
    >
    > Wiem, że każdorazowo jest to sprawa indywidualna, ale chciałabym mieć

    jeśli nie masz parcia na minimalizację strat w ogrodzie to weź normalną
    koparko spycharkę.

  • 4. Data: 2010-04-11 21:20:03
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Zdaje mi się, że na tak głęboki wykop w gruncie gliniastym taka
    > minikoparka może nie wystarczyć...

    Jeśli chodzi o głębokość, to np. w moich okolicach ogłaszali się
    z zasięgiem minikoparki na głębokość ~210 cm.
    Co do gliny - zależy jaka moc ...

    > Ja bym wziął zwykłą koparko-ładowarkę, takie mam u siebie dostępne.

    Czym sprzęt starszy (np. Ostrówek) tym cena niższa ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2010-04-12 08:46:15
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Kwi, 21:13, "Gosia" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > jakie macie do wiadczenia w robieniu wykop w minikopark ?

    Duza ;-)

    > Wsz dzie spotykam si z ofertami cenowymi podanymi za 1 godzin pracy
    > minikoparki, ale zastanawiam si ile taka koparka jest w stanie wykona
    > metr w bie cych wykopu w przeci gu godziny?

    Zalezy na jakich obrotach bedzie chodzil sprzet - grunt ma mniejsze
    znaczenie - chyba ze to bardzo twarda glina. Wbrew pozorom miekkie
    piaski sa znacznie gorsze bo scianki sie obsypuja i trzeba wybierac 2
    x wiecej materialu niz w miekkiej glinie, ktora sie dobrze trzyma.

    > Mam do wykonania do spory odcinek kanalizacji - oszacowa am ju koszt
    > materia w, ale stan am na wycenie koszt w wykopu.

    Spory czyli ?

    > Chodzi mi o wykopy pod przy cza kanalizacji w gruncie gliniastym, na
    > g boko ok. 1 - 1,5 m, szeroko 30 - 45 cm.

    Dobry operator powinien zrobic te 20m / h. Ale licz 10-15, bo nikt
    pracujac na godziny nie bedzie zazynal maszyny :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-04-12 09:00:36
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Kwi, 22:14, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Zdaje mi si , e na tak g boki wykop w gruncie gliniastym taka
    > minikoparka mo e nie wystarczy ...

    Bo ? :) Bez problemu pociagnie do 2m, nawet b. lekka minikoparka
    (1,5t). A taka 3t to juz hoho :)

    > Jak 5, to mo esz minikopark pr bowa , ale jak wi cej, to bym wzi co
    > wi kszego.

    Nowoczesna minikoparka nie jest wcale wolniejsza od wiekszych maszyn.
    Tym bardziej wysluzonych ostrowkow ;-)

    > Raz potrzebowa em wyr wna p dzia ki, bo by y usypane ha dy gliny, a
    > opr cz tego wykopa em kilkana cie mb wykopu pod dren. Teren by do
    > grz ski i koparka mia a czasem problemy, eby wyjecha - mimo nap du na
    > cztery ko a. Sz o do opornie, ale w jakie cztery godziny pracy
    > zmieni si ca kowicie krajobraz :-)

    Musialbys zobaczyc jak u mnie zmienil sie krajobraz po tym jak
    przywiozlem 500 wywrotek ziemi i fadroma z lyzka 2,5t walczyla z tym
    przez ~100h ;-)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-04-12 13:37:08
    Od: "Gosia" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gosia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > głębokość ok. 1 - 1,5 m, szerokość 30 - 45 cm.
    >
    > Wiem, że każdorazowo jest to sprawa indywidualna, ale chciałabym mieć

    Dziękuję za posty.

    Co nieco mi to przybliżyło.

    Ogródka jeszcze nie mam, wiec i parcia na mniejszy lub większy sprzęt nie
    mam. Chciałam na razie tak ogólnie się zorientować.

    Mam do zrobienia ok. 60 mb pod przyłącze i ok. 30 mb pod drenaż - dla
    drenażu będę kopać już głębiej - ok. 2,5 m. Glina na szczęscie nie jsest
    bardzo twarda.
    Czekam teraz na projekt i dopiero wtedy znane mi będą dokładne długości i
    głębokości.

    Aktualnie pomału przymierzam się do problemu, czy wynająć koparkę, kupić
    materiał i wynająć ludków do układania rur, czy po prostu zlecić całość pod
    klucz.

    Istotną sprawą są tu oczywiście koszty, ale nie mniej ważny wpływ mają moje
    dotychczasowe doświadczenia z rożnymi "pomocnikami", co to obiecują przyjść,
    a się nie pojawiają. Boję się, że przyjedzie materiał i kapara a ludki się
    nie pojawią. Może ktoś was ma jakąś sprawdzoną ekipę z Gliwic lub okolicy?

    Miłego dnia

    Gosia