  • 1. Data: 2010-04-11 20:22:07
    Temat: garaz, ocieplenie, wilgoc itp
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witam,

    Wlasnie przejąłem rodzinny garaz, ktory przez pare lat byl uzytkowany
    przez sasiada. NIestety, te lata wynajmowania odbily sie na stanie
    technicznym tegoz garazu. Mam zamiar go wyremontowac (przynajmniej jako
    inwestor, niekoniecznzie wlasnymi rekami).
    Sytuacja wyglada tak:
    - wybudowany ok 35 lat temu chyba z pustakow (tak to sobie z dziecinstwa
    kojarze)
    - pierwszy garaz w ciagu kilkunastu czyli jedna sciana zewnetrzna
    - garaz nieocieplony,
    - bez kanału
    - dach 2 lata temu naprawiany (papa, jakies balchy )

    Tynki wewnetrzne nosza slady wilgoci (to chyba nawet nie jest grzyb albo
    innego rodzaju niz te, ktore widywalem u ludzi w nieszkaniach).
    Tynki wew. po stuknieciu mlotkiem odpadaja, tynk zewnetrzny sie jakos
    trzyma bo byl pare lat temu poprawiany. Tynk zew. tuz nad ziemia odpada)
    W garazu jest okienko wentylacyjne, solidne drzwi drewniane ale od
    spoduu nosza slady wieloletnigo dzialania wilgoci)
    Wode w garazy teraz nie ma i chyba raczej nie bylo. Ale podloga
    (wylewka) jest wilgotna.

    W jaki sposob moge poprawic stan techniczny tego garazu?
    1) usunac tynki wewnetrzne i polozyc nowe (po dobrym osuszenieu
    ewentualnych mokrych scian?)
    2) ocieplic z zewnatrz garaz wartstwa styropianu? Moze to byc
    klopotliwe bo garaz przylega do ogrodka (nie mojego). Ocieplanie
    styropianem od wewnatrz ma jakis sens?
    3) zrobic jakis drenaz?

    Acha, garaz w zasadzie nie bedzie sluzyl do przechowywania samochodu ale
    jako maly warsztacik do prac ze starymi motorkami i zima jako garaz
    na motocykl.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2010-04-12 05:19:52
    Temat: Re: garaz, ocieplenie, wilgoc itp
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    A ile pieniędzy chcesz w niego włożyć ? Bo jeśli wilgoć jest konsekwencją niesprawnej
    izolacji poziomej (to trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności) to najtańszą naprawą
    będzie przemurowanie ścian od nowa.

  • 3. Data: 2010-04-12 06:24:09
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    William Bonawentura wrote:
    > A ile pieniędzy chcesz w niego włożyć ?

    Na razie kosztow nie planje. Oczywiscie wole taniej niz drogo ale zeby
    to tez mialo sens.

    Bo jeśli wilgoć jest konsekwencją niesprawnej izolacji poziomej (to
    trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności) to najtańszą naprawą będzie
    przemurowanie ścian od nowa.

    Przemurowanie czyli nowe tynki ?

    --
    pozdrawiam
    Wojtek

  • 4. Data: 2010-04-12 11:53:28
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > Bo jeśli wilgoć jest konsekwencją niesprawnej izolacji poziomej (to trzeba
    > sprawdzić w pierwszej kolejności) to najtańszą naprawą będzie
    > przemurowanie ścian od nowa.
    >
    > Przemurowanie czyli nowe tynki ?

    Ja bym to zinterpretował jako postawienie nowych ścian.

    PC

  • 5. Data: 2010-04-12 11:54:36
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    PC pisze:

    > Ja bym to zinterpretował jako postawienie nowych ścian.
    >
    > PC
    heheh
    super

  • 6. Data: 2010-04-12 12:03:54
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    PC wrote:

    > Ja bym to zinterpretował jako postawienie nowych ścian.

    Taki wariant to nie wchodzi raczej w gre (tej od swieczki)

    Wojtek